• Anonym (waiting)

    Snigeltakt

    Jag kom i kontakt med en kille på nätet för ett tag sedan och vi har setts 3 gånger. Han säger att han gillar mig och kan se en framtid och därför vill han ta det lugnt. Att vi lär känna varandra och inte hoppar i säng direkt. So far so good, det tycker jag låter bra. MEN! Vi har som sagt setts 3 gånger på över en månad (bor nära varandra så avståndet är ingen ursäkt), pratar i telefon ett par gånger i veckan (i stort sett alltid när han är på väg någonstans, gym, affär eller så) och skriver nått meddelande på nätet 1-2 ggr/dag. Jag vet inte vad han heter i efternamn, vad han har för nummer, vart han bor eller jobbar..

    Är det möjligt att han är en sådan privat person eller kan det vara så att han inte är helt ärlig och kanske till och med har en tjej redan? Jag försöker väldigt hårt att inte överanalysera allt men det är svårt när det känns som att jag får dubbla signaler.

  • Svar på tråden Snigeltakt
  • Anonym (waiting)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2019-03-18 13:05:17 följande:

    Det enda som hade varit acceptabelt med den där överdrivna integriteten är ju om han har skyddad identitet. (Vilket i så fall så klart skulle leda till andra följd-undringar och frågor)

    Annars låter det ju helmärkligt. Jag nätdejtade lite för några år sen, och personens hela namn var ju det första man fick. Och därefter var det lätt att med samtliga både googla namn och bild.


    Jag undrar bara lite hur man tänkte när man började nät-dejta isåfall med hemlig identitet? Väldigt praktiskt att lära känna en människa över nätet innan man ses, men sedan då? Hålla sig hemlig tills man känner att det är dags att gifta sig? Hur komma till ett intimt stadie när det är en stor vägg emellan?

    Jag är nog fortfarande smått bitter på situationen tror jag, haha..
  • Anonym (Charlotte68)
    Anonym (waiting) skrev 2019-03-18 14:35:05 följande:
    Jag undrar bara lite hur man tänkte när man började nät-dejta isåfall med hemlig identitet? Väldigt praktiskt att lära känna en människa över nätet innan man ses, men sedan då? Hålla sig hemlig tills man känner att det är dags att gifta sig? Hur komma till ett intimt stadie när det är en stor vägg emellan?

    Jag är nog fortfarande smått bitter på situationen tror jag, haha..

    Ja det kan man undra. Jag skulle ju så klart gärna vilja höra hans förklaring. :D Fast förstår du inte vill gå in i detaljer på den.


    De flesta killar brukar väl också fatta att innan första dejten är det för oss kvinnor lite en säkerhetsgrej att få namn, telefonnummer och - om man vill - kunna kolla upp lite.


    Som liten lustig historia så hittade jag mycket information och bilder på den man jag är sambo med. Han var helt synlig person, VD på ganska stort bolag. Dessvärre en hel del han-är-minsann-gift-info. Jag var mkt skeptisk när vi träffades första gången och tänkte att han kanske bara var en sån som ville ha en historia vid sidan om. Men jag ställde snabbt frågan och fick bra svar. En skilsmässa som låg ganska nära i tid bakåt. Jag är evigt tacksam, så här tre år senare, att jag inte dissade honom direkt.

  • Anonym (waiting)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2019-03-18 16:00:32 följande:

    Ja det kan man undra. Jag skulle ju så klart gärna vilja höra hans förklaring. :D Fast förstår du inte vill gå in i detaljer på den.


    De flesta killar brukar väl också fatta att innan första dejten är det för oss kvinnor lite en säkerhetsgrej att få namn, telefonnummer och - om man vill - kunna kolla upp lite.


    Som liten lustig historia så hittade jag mycket information och bilder på den man jag är sambo med. Han var helt synlig person, VD på ganska stort bolag. Dessvärre en hel del han-är-minsann-gift-info. Jag var mkt skeptisk när vi träffades första gången och tänkte att han kanske bara var en sån som ville ha en historia vid sidan om. Men jag ställde snabbt frågan och fick bra svar. En skilsmässa som låg ganska nära i tid bakåt. Jag är evigt tacksam, så här tre år senare, att jag inte dissade honom direkt.


    Jag försökte förklara säkerhets-aspekten för honom också. Försökte vända på det att första gången han träffade någon från nätet så är nog inte hans första oro att han ska bli våldtagen, kidnappad eller mördad. Men utfallet blev detsamma ändå. Det var viktigare för honom att behålla sitt privatliv än fortsätta träffa mig, det känns ju sådär...

    Försöker intala mig att han var ett otroget as, lite lättare att komma över de spirande känslorna då..
  • Anonym (ppp)
    Anonym (waiting) skrev 2019-03-18 14:35:05 följande:
    Jag undrar bara lite hur man tänkte när man började nät-dejta isåfall med hemlig identitet? Väldigt praktiskt att lära känna en människa över nätet innan man ses, men sedan då? Hålla sig hemlig tills man känner att det är dags att gifta sig? Hur komma till ett intimt stadie när det är en stor vägg emellan?

    Jag är nog fortfarande smått bitter på situationen tror jag, haha..
    Jag har dejtat en som hade fel namn på sin profil men han talade om det ganska så fort, just för att vara schysst. Han hade använt sitt mellannamn + sin mammas barndomsnamn. Det var inget jag tyckte var dumt för jag fick ju riktiga namnen, adress och nummer sen. Din snubbe är bara konstig. Bra att du sa ifrån 
  • Anonym (waiting)
    Anonym (ppp) skrev 2019-03-18 17:09:09 följande:
    Jag har dejtat en som hade fel namn på sin profil men han talade om det ganska så fort, just för att vara schysst. Han hade använt sitt mellannamn + sin mammas barndomsnamn. Det var inget jag tyckte var dumt för jag fick ju riktiga namnen, adress och nummer sen. Din snubbe är bara konstig. Bra att du sa ifrån 
    Precis, hade jag fått infon när vi tex träffades så hade det känts okay att han inte var ärlig på nätet. Hade ni träffats när han talade om det för dig? Det är väl när man ses som man får en vibb om hur människan är..

    Har svårt att skaka av mig känslan att jag inte var "värd" sanningen.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (waiting) skrev 2019-03-19 05:44:11 följande:
    Precis, hade jag fått infon när vi tex träffades så hade det känts okay att han inte var ärlig på nätet. Hade ni träffats när han talade om det för dig? Det är väl när man ses som man får en vibb om hur människan är..

    Har svårt att skaka av mig känslan att jag inte var "värd" sanningen.
    Nej, "min" dejt skrev det efter 2-3 mail, så det var innan vi hade bestämt att vi skulle ses som han berättade. 

    Jag tror du bara får inse att han inte beter sig som de flesta andra online, det hade inget med dig att göra. His loss, om han ska hålla på så där, det lommer ju vara fler tjejer som reagerar som du. 
  • Anonym (Fråga)

    Förstår din känsla. När någon är hemlighetsfull så kan det bli att man blir ännu mer intresserad då man får tankar om att om han öppnar sig så är han verkligen intresserad osv + att han ger dig dubbla budskap, han liksom inte verkar vara för på med sex men vill ändå träffas. Därav får man ju en massa tankar om att han vill ju träffa mig och han är inte ens ute efter bara sex. Blir lite tilt och kaos i sin egen tankeverksamhet, för när han inte öppnar sig vill man släppa allt och sen kommer tankar om att han verkar ju vilja ses och inte bara för sex och allt så blir allt rörigt igen.. Då blir man inlurad av att något måste han ju känna så kan man iaf inte släppa. Men du måste gå på känslan av att han efter 3 gånger inte ens kan öppna sig och du är värd något äkta och någon som lägger lika mkt tid på dig som du lägger. Nu får han allt och du får nöja dig med smulorna han kastar till dig.

  • Anonym (waiting)
    Anonym (ppp) skrev 2019-03-19 07:36:44 följande:
    Nej, "min" dejt skrev det efter 2-3 mail, så det var innan vi hade bestämt att vi skulle ses som han berättade. 

    Jag tror du bara får inse att han inte beter sig som de flesta andra online, det hade inget med dig att göra. His loss, om han ska hålla på så där, det lommer ju vara fler tjejer som reagerar som du. 
    Han sa att han var ny på nätdejting, det är väl jag också, men vi hade helt olika syn på det där med säkerhet och privatliv.
    Nåja, jag får ta mig i kragen och gå vidare :)
  • Anonym (waiting)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-03-19 09:02:08 följande:

    Förstår din känsla. När någon är hemlighetsfull så kan det bli att man blir ännu mer intresserad då man får tankar om att om han öppnar sig så är han verkligen intresserad osv + att han ger dig dubbla budskap, han liksom inte verkar vara för på med sex men vill ändå träffas. Därav får man ju en massa tankar om att han vill ju träffa mig och han är inte ens ute efter bara sex. Blir lite tilt och kaos i sin egen tankeverksamhet, för när han inte öppnar sig vill man släppa allt och sen kommer tankar om att han verkar ju vilja ses och inte bara för sex och allt så blir allt rörigt igen.. Då blir man inlurad av att något måste han ju känna så kan man iaf inte släppa. Men du måste gå på känslan av att han efter 3 gånger inte ens kan öppna sig och du är värd något äkta och någon som lägger lika mkt tid på dig som du lägger. Nu får han allt och du får nöja dig med smulorna han kastar till dig.


    Precis. Han sa även några gånger att han var värd att vänta på.. Tyckte faktiskt att det lät lite uppblåst om jag ska vara ärlig.. Vad var jag värd då?
    Det ska kännas enkelt och självklart att vilja släppa in en människa, sen att man väljer att vänta lite och kanske inte drar hela sin livshistora på första dejten får väl var och en bestämma :P Men det ska vara en bra känsla från början iallafall tycker jag. Nej, fan heller för smulor, jag vill faktiskt ha hela kakan! Åtminstone en normal portion till att börja med Skrattande
  • Anonym (Tjej54)

    Som flera påpekat finns det större anledning för kvinnor att vara försiktiga vid nya möten.

    Män som är såhär hemliga döljer oftast något enligt min erfarenhet.

Svar på tråden Snigeltakt