• Anonym (kärleksfrigid)

    Blir sällan kåt i relationer

    Kom ur en längre relation för ett tag sen där sexlivet dog ut helt mot slutet. Förmodligen pga en massa gräl och att jag aldrig blev kåt, något jag insåg nu i efterhand då jag träffat en ny man och känner mig väldigt kåt hela tiden och förälskad.

    Det har alltid varit jag som lessnat på sex och mest ställt upp för husfriden även om jag kan vara mest på i början då min sexlust är på topp.

    Jag blir ofta inte kåt automatiskt av att nån rör min kropp på ett sexuellt sätt eller att den andra är kåt. Jag behöver den där psykologiska spänningen, att man kan snacka sexigt och flirta med varann mellan sexet och på dagarna, vilket få av mina partners har varit bra på. Det har mest varit jag som drivit saker i den riktningen men inte kommit naturligt för dem.

    Mannen jag träffat nu verkar bra på detta men jag vet inte om det bara är förälskelsen som talar?

    Känner mig så komplicerad och konstig för att jag sällan längtar efter sex men min partner i en relation när vi väl lärt känna varann. Läser många trådar här på FL och alla verkar så sexuella och kåta här, iallafall männen men även en del kvinnor. Bara mannen hjälper till med städningen och ungarna ungefär så blir de kåta. För mig krävs så mycket mer än så.

    Finns det fler som lessnar efter ett tag?

  • Svar på tråden Blir sällan kåt i relationer
  • Anonym (Samma)

    Är exakt likadan själv. Har alltid tröttnat på sex efter ett tag. Jag har dock inte varit särskilt attraherad av de killarna utan mer passat bra- och trivts ihop med dem i övrigt. Det ihop med att det varit extremt sexuella har gjort att det skurit sig.

    Nu är jag 30år, och är för första gången ihop med en man jag finner riktigt attraktiv. Han är också väldigt mån om att jag ska komma när vi har sex. Jag har också slutat med hormonella preventivmedel då de dödar min sexlust helt. 2år har gått hittills och sexlusten har inte försvunnit ännu iallafall.

  • Anonym (kärleksfrigid)
    Anonym (Samma) skrev 2019-03-19 20:22:47 följande:

    Är exakt likadan själv. Har alltid tröttnat på sex efter ett tag. Jag har dock inte varit särskilt attraherad av de killarna utan mer passat bra- och trivts ihop med dem i övrigt. Det ihop med att det varit extremt sexuella har gjort att det skurit sig.

    Nu är jag 30år, och är för första gången ihop med en man jag finner riktigt attraktiv. Han är också väldigt mån om att jag ska komma när vi har sex. Jag har också slutat med hormonella preventivmedel då de dödar min sexlust helt. 2år har gått hittills och sexlusten har inte försvunnit ännu iallafall.


    Kanske är det även det som är problemet för mig? Att personerna jag varit ihop med inte attraherat mig så där fysiskt, utan mest för kemi och personlighet. Han jag träffat nu är mer min typ utseendemässigt så vi får väl se om det är anledningen? Men det känns som det är mer att jag lessnat på sex som en vana...att man vet vad som ska komma och att man inte har sexig stämning för övrigt eller våga snuska till det ibland ordentligt.

    Hormoner kan ju ställa till en hel del för kvinnor så bra att du kunde sluta.Två är har jag med klarat utan att tappa det:) Orgasm kan nog vara en annan orsak? Har inte lätt för att komma med män generellt.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag är likadan :/ Har läst att det är genetiskt, man har en gen som kallas otrohets-genen som gör att i en söker relation tappar man lusten men man attraheras av de man inte känner bra. Behöver ju inte betyda att man är otrogen förstås.

    Ska vara ngt hormonellt som blir annorlunda. Tråkigt för man vill ju ha en långvarig relation och inte byta vartannat år. Vet inte hur man bör göra faktiskt. Kanske kan man lura hjärnan att fortsätta tända på ngt sätt. Killen byter frisyr eller parfym vartannat år kanske så lurar man hjärnan att han är en ny :S

  • Anonym (Men?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-03-19 20:46:02 följande:

    Jag är likadan :/ Har läst att det är genetiskt, man har en gen som kallas otrohets-genen som gör att i en söker relation tappar man lusten men man attraheras av de man inte känner bra. Behöver ju inte betyda att man är otrogen förstås.

    Ska vara ngt hormonellt som blir annorlunda. Tråkigt för man vill ju ha en långvarig relation och inte byta vartannat år. Vet inte hur man bör göra faktiskt. Kanske kan man lura hjärnan att fortsätta tända på ngt sätt. Killen byter frisyr eller parfym vartannat år kanske så lurar man hjärnan att han är en ny :S


    Men om killen tar initiativ, blir du verkligen inte kåt då heller?

    Jag tror att det gäller att träffa rätt partner för sådana som er... Att vara kräsna och verkligen hitta rätt till 100
  • Anonym (kärleksfrigid)
    Anonym (Men?) skrev 2019-03-19 20:59:20 följande:
    Men om killen tar initiativ, blir du verkligen inte kåt då heller?

    Jag tror att det gäller att träffa rätt partner för sådana som er... Att vara kräsna och verkligen hitta rätt till 100
    Det beror helt på situation. Men har jag redan börjat lessna på sättet vi har sex har det mest en negativ inverkan. Blir inte kåt för att han smeker mina bröst i soffan eller börjar dra handen över mina lår exempelvis. Skickar han däremot sexiga sms under dagen eller får mig att längta lite genom att inte ge mig sex, eller är allmänt snygg, tex köpt nya kläder, parfym och kanske fixat frisyren som en i tråden var inne på. Sånt kan vara effektivt för att väcka mig. Att något är annorlunda och jag inte vet vad som ska komma.

    Jag tror du har rätt beträffande mina partnerval. Men de där ynka få procenten är ju inte precis singlar och lätta att hitta alltid!
  • Anonym (Men?)
    Anonym (kärleksfrigid) skrev 2019-03-19 21:28:29 följande:

    Det beror helt på situation. Men har jag redan börjat lessna på sättet vi har sex har det mest en negativ inverkan. Blir inte kåt för att han smeker mina bröst i soffan eller börjar dra handen över mina lår exempelvis. Skickar han däremot sexiga sms under dagen eller får mig att längta lite genom att inte ge mig sex, eller är allmänt snygg, tex köpt nya kläder, parfym och kanske fixat frisyren som en i tråden var inne på. Sånt kan vara effektivt för att väcka mig. Att något är annorlunda och jag inte vet vad som ska komma.

    Jag tror du har rätt beträffande mina partnerval. Men de där ynka få procenten är ju inte precis singlar och lätta att hitta alltid!


    Förstår.
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Men?) skrev 2019-03-19 20:59:20 följande:

    Men om killen tar initiativ, blir du verkligen inte kåt då heller?

    Jag tror att det gäller att träffa rätt partner för sådana som er... Att vara kräsna och verkligen hitta rätt till 100


    Nä inte om det inte är någon ny/jag är förälskad. Får bara en negativ känsla av att jag inte har lust.

    Jag onanerar inte heller om jag inte är förälskad. Då gör jag det däremot mkt och tänker på personen.

    Är en typisk sån som är upphetsad konstant i början av en relation och gärna har sex flera ggr/dag för att efter några år aldrig vilja ha det :/
  • Anonym (Maskrosen)

    Har upptäckt att jag sällan är tillräckligt attraherad initialt. Det är få män som gör mig kåt. Har nu äntligen förstått det och är kvinna 50+.

    Extra stimulans eller annat spelar ingen roll. Blir knappt blöt och orgasmer är bara att glömma.

  • Anonym (Men?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-03-20 01:36:45 följande:

    Nä inte om det inte är någon ny/jag är förälskad. Får bara en negativ känsla av att jag inte har lust.

    Jag onanerar inte heller om jag inte är förälskad. Då gör jag det däremot mkt och tänker på personen.

    Är en typisk sån som är upphetsad konstant i början av en relation och gärna har sex flera ggr/dag för att efter några år aldrig vilja ha det :/


    Som min sambo. Så fort vi flyttade ihop så upphörde sexet
  • Underhill

    Inte konstigt att det ebbar lite efter den första fasen i en relation...har du frågat dig själv varför det blir så? sen går det väl lite i perioder tänker jag med allt annat som tar tid och kraft. 


    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Blir sällan kåt i relationer