Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Skynda på neuropsykiatrisk utredning?

    Ska göra en neuropsykiatri utredning. Men det är väntetid på minst 2,5 år innan jag får göra den.

    Mår mycket sämre psykiskt av att vänta på det. Så därför undrar jag om det går att skynda på det på något vis? Någon som gjort det?

    Hör folk hela tiden som får utredning på någon månad. Så orättvist. Psykiatrin gör ingenting. Jag står bara och stampar på samma ställe. Skriver mail om hur dåligt jag mår men inget svar. Känner mig bara ensam. Tacka vet jag BUP som iallafall hjälpte mig då jag gick där. Det var iallafall bra. De gjorde allt för att hjälpa mig där. De frågade hur det var med mig flera ggr i veckan. Men det är aldrig någon som gör det nu.

  • Svar på tråden Skynda på neuropsykiatrisk utredning?
  • Anonym (Anonym)

    Det jag menade är att bara en sån liten sak som att bry sig gör en hel del.

  • Anonym (Anonym)

    Skulle kunna åka massa mil för att,få skräpet gjort någon gång. Struntar snart i det helt istället. För jag mår dåligt av att undra hela tiden.

  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-26 04:51:08 följande:

    Jag är väldigt påläst om NPF. I ts fall handlar det inte om att ta intiativ hon står redan i kön.


    Du verkar okunnig .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2019-03-26 04:57:22 följande:

    Och hen möter motgångar, vilket gör det väldigt lätt att ge upp för att man inte orkar. Jag är mitt i min utredning och för några timmar sen avbokade för andra gången min tid för att jag helt enkelt inte orkar.

    Det här är andra gången jag startat en utredning, första gången gav jag upp för att jag kände mig motarbetad av psykologen.


    Precis. Det är jätte jobbigt. Bryter nästan ihop av det. Känns som ingen vill hjälpa en då. Känner mig värdelös och sämst i världen. Som att ja men då får jag väl gå runt såhär då och inte få någon hjälp. Vad skönt att du förstår mig. Suger åt mig direkt när någon motarbetar en, som det känns som när någon inte lyssnar. Så känslig. Jag gick med hos psykolog. Men efter några ggr struntade jag i det. Av samma anledning. Han sa i princip att jag bara skulle strunta i mina problem. Det gjorde mig grymt ledsen för så lätt är det inte. Väldigt känsliga ämnen sånt. Tack för du förklarar lite och hjälper till.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (kp) skrev 2019-03-26 10:18:43 följande:

    Jag förstår att det kan vara svårt med en utredning men avboka två ggr? Det blir liksom lite fel i en tråd där någon tycker att kö:erna är långa. Här är det jättesvårt att få tider med utredande psykolog.


    Psykologerna vet nog hur det är med avbildningar och att folk inte kommer. Det är halva grejen med ångest. Många kommer inre ens dit. Men du verkar ju inte förstå hur det funkar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (kp) skrev 2019-03-26 11:32:44 följande:

    En gång är ingen gång, att avboka till psykologer/kurator i vanliga fall har jag full förståelse för men just i utredningssyfte och på tal om långa kö:er... Klart att det händer men förstod inte riktigt meningen att skriva det. Om personen inte ligger i ett hörn och panikgråter så tycker jag nog man får dra sig dit men det är min logiska del som pratar... Jag vet att det inte är enkelt.

     


    Utredningen har jag inte avbokat. Jag sa att jag blir så trött och ledsen på att vänta så man nästan skiter i det. Det är på den nivån jag är ibland. Att jag sitter i ett hörn och skriker och gråter.
  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-26 16:09:35 följande:

    I det här fallet vill ts göra ett aktivt val och gå ur kön, det är inte så att hon inte orkar gå till en psykolog. Jag tycker också man har ett ansvar oavsett om man har en diagnos eller inte man kan inte skylla ifrån sig hela tiden. Jag vet att jag kommer få massor av skit nu men jag anser inte man är ett hjälptlöst barn utan ansvar och skyldigheter för att man har en diagnos. Jag anser också (tillskillnad från de flesta på FL) att man inte är en vandrade diagnos, alla med NPF har både styrkor och svagheter som inte beror på diagnosen


    Jag VILL inte gå ur kön. Där missuppfattade du mig helt. Att gå till en psykolog hjälpt inte. Psykologen sätter inte diagnosen. Krävs utredning för iaf sänt här.
  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-26 16:09:35 följande:

    I det här fallet vill ts göra ett aktivt val och gå ur kön, det är inte så att hon inte orkar gå till en psykolog. Jag tycker också man har ett ansvar oavsett om man har en diagnos eller inte man kan inte skylla ifrån sig hela tiden. Jag vet att jag kommer få massor av skit nu men jag anser inte man är ett hjälptlöst barn utan ansvar och skyldigheter för att man har en diagnos. Jag anser också (tillskillnad från de flesta på FL) att man inte är en vandrade diagnos, alla med NPF har både styrkor och svagheter som inte beror på diagnosen


    Jag tycker inte heller man ska snacka diagnoser men när inget funkar måste man väl få hjälp för det på nåt sätt. Då vill man kanske veta vad det beror på.
  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-26 16:09:35 följande:

    I det här fallet vill ts göra ett aktivt val och gå ur kön, det är inte så att hon inte orkar gå till en psykolog. Jag tycker också man har ett ansvar oavsett om man har en diagnos eller inte man kan inte skylla ifrån sig hela tiden. Jag vet att jag kommer få massor av skit nu men jag anser inte man är ett hjälptlöst barn utan ansvar och skyldigheter för att man har en diagnos. Jag anser också (tillskillnad från de flesta på FL) att man inte är en vandrade diagnos, alla med NPF har både styrkor och svagheter som inte beror på diagnosen


    Man har däremot knappt nåt val än att gå ur kön o sköta i det för man inte orkar med det jobbiga psykiskt.
  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-27 19:22:40 följande:

    Jag har aldrig sagt något annat heller.Då kan det inte vara så viktigt för dig. Strunta i det i så fall.Visst kan man visa förståelse men till en viss gräns. När någon medvetet gör ett dåligt val och vet om konsekvenserna av det innan tänker jag inte sitta och tycka synd om personen.


    Men är du seriös? Fattar du inte? Jag vill Men detta är så psykiskt jobbigt att vänta så jag mår bara sämre av det.
  • Anonym (Anonym)
    Glinda från Oz skrev 2019-03-27 19:43:14 följande:

    Det du gör mu kallas härskarteknik, jag har hängt hör lite för länge för att gå på det. Det går att vara påläst och inte tycka exakt som dig, dina åsikter är inte av gud givna och absoluta sanningar.

    Som sagt jag tänker inte tycka synd om någon som fattar ett medvetet beslut, ts är en vuxen människa och måste själv göra det som känns bäst för henne.


    Sluta skriv i denna tråden för du gör bara folk ledsna och det är inte nån härskarteknik. Du förstår väl inte oss bara. Men bara för det behöver du inte slänga skit.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Panda) skrev 2019-04-01 12:57:30 följande:

    cereb.se/

    Här kan du göra "självremiss". Väntetiden är drygt 3 mån. Punkt.


    Tack för tipset men varför skriva "punkt efter? Är du irriterad?
Svar på tråden Skynda på neuropsykiatrisk utredning?