Inlägg från: Anonym (Watts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Watts)

    Flickvän umgås med mina manliga kollegor

    Hej, jag har varit tillsammans med en tjej i snart 1 år vi har haft en jätte mysig tid bra för det mesta men lite upp o ner, problemet är att vi träffades på jobbet.o jobbar på samma ställe. I början umgicks vi mkt på jobbet och jobba tillsammans ofta men senaste halvåret har hon jobbat med en kollega jag va ganska tight med innan men som istället nu umgås enbart med min tjej och en tjejkompos till min flickvän, känns så konstigt hur jag ska förhålla mig till detta, dom går ut och äter tillsammans festar tillsammans och jag får inte va med hennes tjej kompis är tydligen inte bekväm med mig, sen att hon har sån nära relation med min manliga arbetskollega stör mig nått så innerligt dom chattar med varandra osv och jag är säker på att han vill få henne i säng. Förlåt att allt är så rörigt men finns så mycket jag kan skriva

  • Svar på tråden Flickvän umgås med mina manliga kollegor
  • Anonym (Watts)
    Anonym (Watts) skrev 2019-03-24 22:44:52 följande:

    Hej, jag har varit tillsammans med en tjej i snart 1 år vi har haft en jätte mysig tid bra för det mesta men lite upp o ner, problemet är att vi träffades på jobbet.o jobbar på samma ställe. I början umgicks vi mkt på jobbet och jobba tillsammans ofta men senaste halvåret har hon jobbat med en kollega jag va ganska tight med innan men som istället nu umgås enbart med min tjej och en tjejkompos till min flickvän, känns så konstigt hur jag ska förhålla mig till detta, dom går ut och äter tillsammans festar tillsammans och jag får inte va med hennes tjej kompis är tydligen inte bekväm med mig, sen att hon har sån nära relation med min manliga arbetskollega stör mig nått så innerligt dom chattar med varandra osv och jag är säker på att han vill få henne i säng. Förlåt att allt är så rörigt men finns så mycket jag kan skriva


    Vet inte hur jag ska hantera detta är det svartsjuka eller ska jag prata med henne att det inte är okej?
  • Anonym (Watts)
    Akira Öken skrev 2019-03-24 22:48:11 följande:

    Om det enda problemet är din svartsjuka, bör du lära dig handskas med den.


    Är väl en viss svart sjuka, men inte så kul när vi är på jobbet och upplever henne flörtig mot honom och jag vet att han bara vill en sak, han är ju charmig och så dom är båda lite mer omogna och skojjara mkt om sånt jag inte finner roligt så man känner sig ju utanför samtidigt, hon ska ju ändå va min flickvän och att han ska umgås med henne på fritiden när inte jag är med känns fel
  • Anonym (Watts)

    Kan lita på henne fast inte till 100 procent vet att hon varit otrogen i tidigare flrhållanden så kan ju hända igen tänker man. Tycker absolut hon ska få va kompis med vem hon vill men inte va så flörtig mot honom och chatta med hjärt symboler osv, känns som det kan gå fel när dom ska ut och festa att han hånglar upp henne osv. Stör mig på att jag inte kan ha samma relation till denna manliga som innan för jag vet att han prata om att han ville ligga med henne när hon börja på vårt jobb sen när vi blev tsm prata han aldrig om det mer

  • Anonym (Watts)
    Anonym (hmm) skrev 2019-03-25 00:01:09 följande:

    Många varningsflaggor där tycker jag! Förstår din oro. Och vad är det med kompisen som inte vill ha med dig, och att din flickvän tillåter det? Hon borde väl se till så att du kan vara med och inte låta hennes flickvän styra?


    Grejen med hennes vännina är att hon inte tycker om mig, vi är trevliga mot varandra o hälsar och så. Och egentligen vill väl inte jag följa med dom ut men kännsännu mer utfryst när dom inte vill. Vår manliga kollega va juså trots allt min vän först ochnu pratar vimed knappt
  • Anonym (Watts)
    Anonym (ace) skrev 2019-03-25 03:37:59 följande:

    Flickvännens kompis kan mycket väl tycka att TS är obehaglig och kontrollerande och vill därför inte umgås med honom. Jag hade en kompis som var tillsammans med en person som sände ut dåliga vibbar som jag inte kunde sätta fingret på, och efter ett tag visade det sig att han misshandlade henne. Säger inte att det är TS situation, men jag kan förstå kompisen.


    Känner mig väl lite stel i hennes närvaro kanske ger dåliga vibbar.

    Har aldrig använt våld och skulle aldrig göra det i en relation.

    Vi bråkar knappt brukar bli som hon vill jag är lite konflikträdd, vill att

    Alla runt mig ska må bra.

    Jag är mer inåtvänd person för övrigt hon är mer utåtriktad
  • Anonym (Watts)
    Anonym (Nina) skrev 2019-03-25 00:52:17 följande:

    Fast vi vet ju inte vad ts menar med ?flörtig?. Hon kanske bara är normalt trevlig och ts ser det som flört för att han är svartsjuk. Att använda hjärtan i sms ser jag inte heller som att flörta. Jag gör det med mina vänner, och det betyder inget särskilt.

    Ts, de enda problemen jag ser är att 1) du är svartsjuk och det måste du jobba på och 2) du ?får inte? följa med när de hittar på saker. Om nån av mina nära vänner skulle känna sig obekväm med min kille skulle jag se till att dom lärde känna varandra. Man kan inte bara frysa ut sin egen kille.

    Sen att hon var otrogen förut betyder inte att hon kommer vara otrogen mot dig. Om du inte kan lita på henne för nåt hon gjorde mot någon annan innan dig, kanske ni inte är rätt för varandra.


    Vi älskar varandra osv jag litar på hennes känslor men rädd att när nyförälskelsen är borta blir jag så rädd att förlora henne eller att hon skulle bedra mig och va otrogen, är just det att hon vart otrogen innan som gör mig så misstänksam
  • Anonym (Watts)
    Anonym (Y) skrev 2019-03-25 10:51:45 följande:

    Varför har du formulerat rubriken som du gjort? Även om det råkar vara dina kollegor så är det framförallt hennes kollegor och därför inte alls konstigt att hon umgås med de.

    Jag tycker inte ert förhållande låter helt sunt. Du borde nog avsluta det för er bådas skull. Det låter obehagligt att en av vännerna ogillar dig såpass att hon inte ens står ut med att du är med. Detta säger antingen något illa om dig eller vännen och därmed din flickväns val av vänner.

    Om vi utgår ifrån att du är oskyldig i det hela så blir du rätt illa behandlad av din flickvän. Jag hade inte velat vara tillsammans med någon som obekymrat umgicks med folk som ogrundat ogillade mig och var helt öppen med det.


    Är väl mer att min tjej har kännt henne länge jag gör ju inte det och tycker dom kan umgås själva, och hon

    kan bara va dig själv med vissa människor och det är okej men känns konstigt att dom ska va ute med honom och festa med hans kompisar precis som dom ska missköta sig eller nått. Får känslan av att man undviker mig o visst man kan festa lite och så men hon brukar bli alldeles för full är väl att hon inte mognat tillräckligt men gillar inte den sidan.
  • Anonym (Watts)
    TriC skrev 2019-03-25 11:43:58 följande:

    Är man så där typiskt svenskt naiv och godtrogen så tycker man att detta är helt normalt. Har man däremot lite vett i skallen (vilket du verkar ha) så inser man att flickvännens nära umgänge med den manlige kollegan inte är okej. Eftersom hon dessutom har en historia av att vara otrogen så är det absolut varningsflagg här. 

    Att den andre mannen är intresserad kan vi utgå ifrån eftersom det är så de flesta män fungerar. 


    Du tänker som jag svårt att veta om det är svartsjuka från min sida eller hon som beter sig dåligt, klart hon måste få umgås med killar när inte jag är med vilket hon gör, tycker bara att just deras relation känns lite för mycket inpå och det förstör vårt förhållande, hon är ju varm person och så och känner att han uttnyttjar det han kan massera henne osv vet jag. Skulle jag se nått mer fysiskt kan jag iaf sätta en gräns vet isnte vart den går i nuläget riktigt
  • Anonym (Watts)
    Goingbananas skrev 2019-03-25 17:26:19 följande:

    Ser dig om efter en annan tjej hon är ju sjuk i huvudet. Likaså din så kallade kompis?. Snacka om att de inte respekterar dig över huvudtaget. Dem strular säkert också. Ush. Sök ny tjej o ha henne sålänge o sök även nytt jobb. Man ska ha vettiga vänner runtomkring sig inte backstabbers som försöker sno din flickvän. Prata med henne så hon fattar att du inte accepterar det.


    Strula tror jag inte hon gjort, tror inte hon är ute efter sex med honom hon gillar bara att umgås med han men jag vet ju varför han vill umgås med henne där skon klämmer, önska att hon kunde förstå det också, men hon verkar gilla när män står o drägglar över henne hon är ju snygg liksom.
  • Anonym (Watts)
    Anonym (hmm) skrev 2019-03-26 12:24:32 följande:

    Så det har inte varit några tecken på att hon gått över gränsen eller varit fysisk med honom på ett olämpligt sätt?


    Nej jag tror verkligen inte hon är attraherad av honom utan ser det som en kompis relation men vet ju att han inte är på den nivån han vill ju att det ska bli tillfälle för mer om man säger är jag helt 100 på, men hon fattar ju inte det... hur ska man få henne att ense och han att bete sig. Och hon ger ju lätt flirt vibbar men det är ju bara så hon är som person. Känns som hon vill göra mig svartsjuk ibland men brukar bara ignorera det isf.
  • Anonym (Watts)
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2019-03-26 14:33:24 följande:

    "Inte attraherad"?? Hon skrev ju till honom att hon inte kan glömma honom......såklart hon var attraherad! Var inte så godtrogen. 


    Det har hon ens aldrig skrivit, håll dig till ämet istället för att spekulera
Svar på tråden Flickvän umgås med mina manliga kollegor