• Anonym (Uttråkad)

    När kommer sexlivet tillbaka?

    Vi har ett barn på 18 månader och vi har aldrig sex.. Det här börjar störa mig enormt mycket. Själva knullandet i sig kanske inte är ett måste egentligen, men all närhet är borta och det skapar sorg hos mig.

    Och frustration..

    Sexlivet kom igång lite under ungefär ett halvår med start ungefär när barnet var en sju åtta månader ungefär. Det tog sig liksom aldrig helt men vi gjorde det ett par ggr i månaden kanske. Lite svårt att få det att funka på ett bra sätt kommer jag ihåg. Men idag är det helt borta..

  • Svar på tråden När kommer sexlivet tillbaka?
  • Anonym (Aldrig?)

    Jag förstår din frustration. Både jag och min make delar den. Vi har fått effektivisera sex för att öht. kunna ha det. För oss bägge blir det snabbast med 69. Det är sex för oss. Annars är risken för stor att det behöver avbrytas.  År 2018 hade vi fullbordat samlag EN gång och...69 blir man inte gravid av så hur något par kan skaffa mer än ett barn utan oerhörd tur eller planering utan bara att det blir när det blir kan jag inte förstå.

  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Aldrig?) skrev 2019-03-25 05:55:13 följande:

    Jag förstår din frustration. Både jag och min make delar den. Vi har fått effektivisera sex för att öht. kunna ha det. För oss bägge blir det snabbast med 69. Det är sex för oss. Annars är risken för stor att det behöver avbrytas.  År 2018 hade vi fullbordat samlag EN gång och...69 blir man inte gravid av så hur något par kan skaffa mer än ett barn utan oerhörd tur eller planering utan bara att det blir när det blir kan jag inte förstå.


    Men det låter ju i alla fall som att ni vill och på nåt sätt försöker?
  • Anonym (Aldrig?)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2019-03-25 06:11:21 följande:
    Men det låter ju i alla fall som att ni vill och på nåt sätt försöker?
    Jo, vi delar ju samma problem. Men på sätt och vis kanske det är bättre om den ene finner sig i det eller bägge, för då mår ju bara en eller ingen dåligt av det istället för att bägge skall vara sexuellt frustrerade?

    När bägge är sexuellt frustrerade så går man och tar på varandra och har väldigt mycket närhet, och det är ju fint och kärleksfullt, men samtidigt så kåtar man ju upp sig själv och den andre vilket leder till mer frustration. Så jag vet inte om det här med närhet alltid är en så bra grej. Givetvis skall man röra varandra och visa att man tycker om varandra. Puss och kramar och sådant. Men stå och kyssas när man lagar mat eller ligga och hångla i soffan, och det blir sexuellt men man kan inte ha sex vet jag inte om det är så bra faktiskt. Det bygger upp något man kanske inte kan få utlopp för. 
  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Aldrig?) skrev 2019-03-25 06:35:49 följande:

    Jo, vi delar ju samma problem. Men på sätt och vis kanske det är bättre om den ene finner sig i det eller bägge, för då mår ju bara en eller ingen dåligt av det istället för att bägge skall vara sexuellt frustrerade?

    När bägge är sexuellt frustrerade så går man och tar på varandra och har väldigt mycket närhet, och det är ju fint och kärleksfullt, men samtidigt så kåtar man ju upp sig själv och den andre vilket leder till mer frustration. Så jag vet inte om det här med närhet alltid är en så bra grej. Givetvis skall man röra varandra och visa att man tycker om varandra. Puss och kramar och sådant. Men stå och kyssas när man lagar mat eller ligga och hångla i soffan, och det blir sexuellt men man kan inte ha sex vet jag inte om det är så bra faktiskt. Det bygger upp något man kanske inte kan få utlopp för. 


    Men vad är det som gör att ni inte får till det? Brist på tid?
  • Anonym (3-barns mamma)

    Ett torrt och tråkigt svar kanske men sexlivet är inget som kommer med automatik när barnet är en viss ålder. Det handlar ju om att hitta fungerande rutiner och vanor och prioritera stunder av mys och sex. Och man måste ställa obekväma frågor till sig själv och sin partner - är det viktigare att planera storhandling och tvättstuga än 5 min avsugning? Är det verkligen alltid så viktigt att sova ut ordentligt eller kan man kanske vakna upp med klockan och ha en stunds mys före frukost?

    Börja duscha tillsammans när barnet sover. Lägg ifrån er telefon. Prioritera, prioritera...

    Det finns ju en orsak till att föräldrar uppfann "Bolibompasex" ..

  • Anonym (Aldrig?)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2019-03-25 07:06:54 följande:
    Men vad är det som gör att ni inte får till det? Brist på tid?
    brist på att kunna göra det ostört. barn som inte vill sova i egen säng. Ingen som kan vara barnvakt. En gång sjukskrev vi oss bägge två, så kunde vi ha sex på förmiddagen när hon var i skolan.  Annars är det bara snabbisar, och det snabbaste för oss bägge är 69. Det är frustrerande att börja, och bli avbruten, så då blir det 69 för att ha störst chans att hinna. Tar väl 2 minuter i snitt för att bägge skall få sitt.

    Kompisar har hon, men de är sällan där, alltid här. Är de utomhus så kan de komma hem när som helst. Så det finns inte möjlighet att våga ha annat sex än det absolut snabbaste.
  • Anonym (På bb)

    På bb började vi ha sex. Inte optimalt men jäkligt skönt och bra för äktenskapet. Börja prata med din partner så kanske det kommer

  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (På bb) skrev 2019-03-25 08:32:50 följande:

    På bb började vi ha sex. Inte optimalt men jäkligt skönt och bra för äktenskapet. Börja prata med din partner så kanske det kommer


    På BB? Seriöst? Hur då..
  • Anonym (På bb)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2019-03-25 08:42:02 följande:

    På BB? Seriöst? Hur då..


    Vadå hur då? Penis i snippa såklart. Eget rum. Med kondom för att inte få infektion. Blev snittad så snippan va inte öm
  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Aldrig?) skrev 2019-03-25 07:38:59 följande:

    brist på att kunna göra det ostört. barn som inte vill sova i egen säng. Ingen som kan vara barnvakt. En gång sjukskrev vi oss bägge två, så kunde vi ha sex på förmiddagen när hon var i skolan.  Annars är det bara snabbisar, och det snabbaste för oss bägge är 69. Det är frustrerande att börja, och bli avbruten, så då blir det 69 för att ha störst chans att hinna. Tar väl 2 minuter i snitt för att bägge skall få sitt.

    Kompisar har hon, men de är sällan där, alltid här. Är de utomhus så kan de komma hem när som helst. Så det finns inte möjlighet att våga ha annat sex än det absolut snabbaste.


    Ni har lite ändra barn? Jag förstår att det är svårt att få tid, men vi har mindre barn och har absolut tiden!
  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (På bb) skrev 2019-03-25 08:44:39 följande:

    Vadå hur då? Penis i snippa såklart. Eget rum. Med kondom för att inte få infektion. Blev snittad så snippan va inte öm


    Eh.. ofräscht..
  • Anonym (På bb)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2019-03-25 08:47:29 följande:

    Eh.. ofräscht..


    Okej du låter som världens tråkigaste människa
  • Fjäril kär

    Som småbarnsförälder måste man vara lite innovativ och uppfinningsrik. Samt vara beredd på att samlaget inte ser ut som man tänkt sig. Hela babytiden brukar i regel bestå av 2-minuters samlag max .

    Vi körde babyvakt och körde snabbis , då behövde inte sonen ens sova utan kunde ligga i spjälsäng och bubbla. Eller tupplur i vagn ute och på med babyvakt.

    I dagisålder blev det snabbisar strax efter läggning av sonen och passade på när farmor ibland hämtade på dagis.

    Nånstans runt 3 år blev det mycket lättare att få vanligt sex

  • Anonym (Uttråkad)
    Fjäril kär skrev 2019-03-25 09:03:09 följande:

    Som småbarnsförälder måste man vara lite innovativ och uppfinningsrik. Samt vara beredd på att samlaget inte ser ut som man tänkt sig. Hela babytiden brukar i regel bestå av 2-minuters samlag max .

    Vi körde babyvakt och körde snabbis , då behövde inte sonen ens sova utan kunde ligga i spjälsäng och bubbla. Eller tupplur i vagn ute och på med babyvakt.

    I dagisålder blev det snabbisar strax efter läggning av sonen och passade på när farmor ibland hämtade på dagis.

    Nånstans runt 3 år blev det mycket lättare att få vanligt sex


    Vi har som sagt tid men min sambos lust är inte vad den varit..
  • Anonym (Jenny)

    Vi har samma problem som ni. Jag vill inte ha snabbisar och korta avsugningar på obekväma ställen. Jag vill inte ha dåligt sex bara för att vi ska kunna säga att vi har sex. Jag vill ha riktigt, bra sex annars är jag hellre utan.

    Eftersom alla tips man får som småbarnsförälder handlar om att ha sex så ofta som möjligt och kvaliteten på sexet totalt igoreras hjälper bolibompasex och avsugningar i tvättstugan föga för att få igång ett bra sexliv för oss.

  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Jenny) skrev 2019-03-25 12:21:02 följande:

    Vi har samma problem som ni. Jag vill inte ha snabbisar och korta avsugningar på obekväma ställen. Jag vill inte ha dåligt sex bara för att vi ska kunna säga att vi har sex. Jag vill ha riktigt, bra sex annars är jag hellre utan.

    Eftersom alla tips man får som småbarnsförälder handlar om att ha sex så ofta som möjligt och kvaliteten på sexet totalt igoreras hjälper bolibompasex och avsugningar i tvättstugan föga för att få igång ett bra sexliv för oss.


    Ett bra sexliv för mig inkluderar både och. I den bästa av världar i alla fall..

    Snabbisar och avsugningar i vardagen bygger upp längtan efter mer ordentlig kvalitetsex och det i sin tur skapar attraktion i vardagen
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2019-03-25 12:34:06 följande:

    Ett bra sexliv för mig inkluderar både och. I den bästa av världar i alla fall..

    Snabbisar och avsugningar i vardagen bygger upp längtan efter mer ordentlig kvalitetsex och det i sin tur skapar attraktion i vardagen


    Fast det är ju det det inte gör för mig. Snabbisar och avsugningar bygger inte upp något alls för mig utan snarare tvärtom. Att ge min man en snabb avsugning ger mig i bästa fall ingenting, i värsta fall känslan av att ha utfört en tråkig syssla man måste hinna även om det är trist. Jag känner mig inte ett dugg attraktiv, snarare känner jag mig billig.

    Jag vill också ha ett bra sexliv, men inte pliktskyldigt sex bara för att man ska.
Svar på tråden När kommer sexlivet tillbaka?