• Fjäril kär

    Hjälp - bjuda eller inte bjuda på bröllop

    Anonym (Kickibenn) skrev 2019-03-25 11:09:06 följande:

    Mycket för att hon förändrades när hon träffade en kille. Honom slipper jag dessutom helst ha på bröllopet.


    Då är vänskapen ingen större förlust helt enkelt.

    För övrigt bjuder du dom du VILL bjuda . Det är ett bröllop och ni bestämmer. Du har ingen skyldighet att bjuda x och y bara för att ni var bästisar på mellanstadiet liksom.

    Ni har en budget för bröllopet antar jag och då har du redan från början begränsat med plats utifrån ekonomi.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kickibenn) skrev 2019-03-25 11:20:22 följande:

    Men hade ni tolkat det som att personen som giftet sig vill klippa alla band? Det kanske går att förklara att det är ett litet bröllop och alla kunde inte bjudas?


    Du är inte skyldig att förklara något alls för henne. Du måste inte ens tala om att du gifter dig.

    Umgås ni inte idag så kan hon inte förvänta sig en inbjudan. Och hon förstår säkert redan på förhand att hon inte blir bjuden.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kickibenn) skrev 2019-03-25 12:03:30 följande:

    Jo säkert. Men jag vill inte såra någon och vill inte heller att det ska ses som att jag aldrig mer vill se personen i fråga.


    Utebliven inbjudan till bröllop betyder bara att hon inte får komma på bröllop. Enkelt.

    Ni har väl flera personer som ni inte bjuder och dom slutar ni väl inte träffa bara för det, eller hur?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kickibenn) skrev 2019-03-25 14:58:22 följande:

    Fast om den andra parten fortfarande inte gett upp hoppet om vänskapen är det väl något som kan kännas hårt tänker jag?


    Fast nu är det ju du som ger henne åsikter hon uppenbarligen inte har uttryckt alls till dig . Släpp det nu.

    Så länge hon är ihop med den killen är ju vänskapen obefintlig. Så detta är ett icke-problem anser jag. Du vill inte ha henne där, alltså bjuder du inte henne heller.
Svar på tråden Hjälp - bjuda eller inte bjuda på bröllop