• Knappnaul

    Känner mig lurad av min perfekta dejt.

    Hej, 

    Jag träffade en kille på 32 år för några veckor sedan. Jag är 2 år yngre. Vi hade ovanligt bra samtal i appen vi hittade varandra och jag tänkte att detta verkligen är en kille för mig med liknande intressen och tankar kring livet. 

    Vi sågs på nått glas vin ute och det var supertrevligt och han öppnade upp för att ses och äta middag nästa gång.
    Det går en period med lite sporadisk kontakt, jag filosoferar inte vidare över den lite dåliga kontakten med tanke på att vi är vuxna och livet kommer emellan med jobb och allt vad det är. 

    Han bjuder så småningom till middag hemma hos honom som jag tackar ja till. 
    Väl där har han slagit på stort, det är tända ljus, matlagning på nya nivåer (jag är matkunnig och detta var verkligen något extra) - ja han skämmer bort mig rejält helt enkelt. Det är i mitt tycke en väldigt trevlig kväll. 

    Vi sätter oss i soffan och dricker nån lyxig drink han slängt ihop och det ena leder till det andra. Jag skulle vilja säga att jag aldrig har varit med om någon som varit så generös i sängkammaren. Det var verkligen all fokus på mig från hans sida. Helt otroligt. 

    Under natten myser vi lite, håller om varandra, vi ligger även på morgonen.

    MEN, sen så när jag ska gå på morgonen så blir det otroligt stelt. Och det känns när vi säger hejdå som att krama nån bekant man inte riktigt tycker om... Jag säger vi hörs, han svarar typ *Mmmm* 
    Tänker att även detta inte behöver betyda så mycket, det kan ofta bli stelt dagen efter sådär men efter en sån kväll så borde den KORTA stunden på ca 15 minuter av stelhet inte betyda så mycket. 

    Jag hör av mig tackar för kvällen, han svarar.
    Jag skriver sedan och kommer med förslag på vad han skulle kunna tänka sig att göra på nästa dejt - Det har han inte svarat på. 4 dagar har gått. 

    Jag känner mig lurad! 
    Han hade verkligen inte behövt göra sig sådant besvär om han bara ville dra hem mig, drinkar och bra samtal hade räckt. Nu kändes det som att han la upp för romantik och visade ett genuint intresse för mig. Bjussar på världens middag och en helt otrolig kväll. Sen ska han skita i att svara? Jag kan inte förstå varför man gör så.... 

    Varför tror ni han gör som han gör? 
    - Jag kan väl omöjligt ha haft en så trevlig kväll om han tyckt att jag är värsta stolpskottet?
    - Är detta något han gör med tjejer ofta och satt i system pga inte tid för en normal relation? 
    - Kände han efter att han inte vill träffa mig igen och är för feg för att skriva det? 
    - Varför utger man sig för att vara så romantisk om man är ett jävla svin?
    Jag tycker han kunde sagt innan att han bara ville ha mig för en kväll och skämma bort mig om det nu var syftet, jag hade kunnat acceptera det. Tystnaden är värst. 

    Jag blev typ betuttad i honom och nu sitter jag här och känner mig lurad och rätt tom. Vill inte höra av mig igen pga skäms redan för att jag så självsäkert skrivit om en till dejt utan svar - samtidigt som jag vill ha ett avslut. 

    Ska man höra av sig och säga att man uppskattat ärlighet istället för tystnad? Och att det hade varit bättre att berätta innan att han inte är intresserad av en relation på något vis?

    Många frågor och funderingar.... Behöver lite råd då jag är så himla förvirrad av hela denna situation. 

  • Svar på tråden Känner mig lurad av min perfekta dejt.
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (here we go again) skrev 2019-03-27 12:42:22 följande:

    Det där kommer jag aldrig att förstå med killar. Varför blir man nöjd om kvällen var toppen, sexet likaså,  kemin bra och personen attraktiv och trevlig? I min värld som kvinna ger det ju mersmak och självklart att man vill träffas igen och göra om det. Skulle gärna höra mäns kommentarer på varför de så ofta nöjer sig med 1 gång. Sex blir ju alltid bättre efter några gånger när man slappnar av med varann.

    Till TS: Din dejt verkar överpretentiös med tanke på utkomsten och hur han hanterar dig nu i efterhand. En sån kille har säkert perfektion som fetisch och att få vara ett kap för en annan men kanske inte klarar av att ta emot något själv. Kanske mindervärdeskomplex som spökar? Kanske var det något som inte kändes hundra för honom som han inte vågar berätta. Eller så har han fler och vill inte binda upp sig. Hur var dejten annars med samtal och kommunikation?

    Hur var den innan ni sågs. Vad fick du reda på om honom, t ex om han sökte en relation om han var singel och hur länge? Sånt kan ju ge vissa ledstrådar.

    Du ska ABSOLUT inte höra av dig igen. NU har du gjort ditt och nu är det bara att sätta en gräns för vad du accepterar. Förslagsvis blocka honom om ett par dar om han inte svarar och glöm honom. En kille som är intresserad svarar snabbt.

    Minst 90 % av alla jag och mina vänner dejtat (oftast dejtsidor) har svalnat betydligt efter sex för att långsamt ghosta iväg, trots i deras tycke magiskt sex, bästa nånsin osv..

    Vad jag lärt mig är att man inte kan ha sex med killar snabbt som tjej om  man inte redan gjort "förjobbet" genom att träffas bland vänner och bekanta i nåt gemensamt intresse eller på jobbet, där man redan byggt upp en relation.

    Killar på dejtsidor är bara att glömma för där fdår man fel kontakt från början. Se till att häng lite med killen. Lär känna honom först innan sex. Gillar han dig tillräckligt och ni har något att bygga på är det ingen som kickar ut dig efter sexet.

    Förstår att du är besviken och förvirrad efter en sån perfekt kille och dejt. Så perfekta är inte killar normalt;)


    Vilket trams, överpretentiös, perfektion som fetisch ,mindervärdeskomplex som spökar. Lyssna på dig själv, TS, du och dina vänner klarar inte av att bli avisade och måste hitta fel på honom för att kunna hantera det. Du vet att du låter precis som en arg dissad man va?

    Jag är kille och jag vet inte hur många gånger jag själv bara utnyttats för sex. Sexet har varit fantastiskt men ändå har hon inte velat setts igen. Sånt är livet.

    Både kvinnor och män är alltid redo att ses igen om det är rätt person, alltid utan undantag. Vissa är mer kräsna än andra bara.

    Du har dålig koll på hur många kvinnor fungerar och hur lika män dom är i många sammanhang. Du och dina kvinnliga vänners erfarenheter är inte ett facit på hur män överlag fungerar lika lite som min erfarenhet av kvinnor är hur de fungerar överlag. Vi är alla individer i första hand.
  • Liberté
    Anonym (Män vill jaga) skrev 2019-03-28 20:43:33 följande:

    Billigt att ligga direkt, låt männen få jaga! Svårare än så är det inte!!


    Aldrig förstått denna inställning.

    Varför jaga när man inte behöver ?

    Dejtar man så finns det många i fiskar i havet och vill man bara ha sex så skiter man i den som verkar jobbigast.

    Man har sex med en tjej samt kör ett par dejter med en annan mellan man träffar den första. Inte direkt jakt eftersom man redan har sexet och att umgås och äta mat och mysa lite är knappast någon jakt alls utan helt normalt.

    Sen tröttnar man kanske på den första och då är den andra redan ett par veckor in, så hon känner att hon blivit "jagad" när man faktiskt har gjort motsatsen.

    Verkar hon inte intresserant nog så hoppar man över till en annan som man mer nyligen började träffa smått.

    Sluta sprid den där myten om att bli jagade ifall ni inte vill lura er själva.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (K) skrev 2019-03-28 14:11:28 följande:
    Vad jag tycker spelar ju ingen roll. Det är ju killens beteende vi pratar om. Om han bara var ute efter sex och får det på andra dejten, då blir det ju inte fler dejter.
    Och det är väl lika bra det. Då är han ju inget att satsa på om man vill ha något seriöst - fast kanske TS hade kunnat tänka sig ett KK-förhållande eftersom sexet nu var så bra.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Män vill jaga) skrev 2019-03-28 20:43:33 följande:

    Billigt att ligga direkt, låt männen få jaga! Svårare än så är det inte!!


    Nej, det är inte billigt att ligga direkt. Man ligger när båda är intresserade av att ligga. Det finns inget dåligt i det. Du verkar vara en av de män som har så svårt att acceptera och förstå kvinnlig sexualitet. Vi är faktiskt inte till för er utan för vår egen skull.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Hedda) skrev 2019-04-04 08:13:46 följande:
    Nej, det är inte billigt att ligga direkt. Man ligger när båda är intresserade av att ligga. Det finns inget dåligt i det. Du verkar vara en av de män som har så svårt att acceptera och förstå kvinnlig sexualitet. Vi är faktiskt inte till för er utan för vår egen skull.
    Nu är det väl männen som förväntas prestera. Vad förväntas kvinnor prestera?
  • Anonym (Hedda)
    Pope Joan II skrev 2019-03-29 08:48:35 följande:
    Man kan väl vilja ha en trevlig ram runt en enstaka sexuell erfarenhet också? du får det att låta som om han gjort en home stageing för att få dig i säng, när det lika gärna kan vara så att han önskar ett fint upplägg för att själv vilja ha sex. 

    Att lägga tid på matlagning är för en del människor en minstastandard de vill ha för vilken gäst som helst. Sex eller inte.
    Ja så kan det naturligtvis vara. Båda hade ju liksom sex och det finns män som vill ha det som i TS eller liknande (jag känner flera män än kvinnor som vill ha det stämningsfullt med levande ljus under sexet). Oavsett så meddelar man givetvis om det är så att man inte vill träffas fler gånger.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Signatur) skrev 2019-04-02 14:14:30 följande:
    Vilket trams, överpretentiös, perfektion som fetisch ,mindervärdeskomplex som spökar. Lyssna på dig själv, TS, du och dina vänner klarar inte av att bli avisade och måste hitta fel på honom för att kunna hantera det. Du vet att du låter precis som en arg dissad man va?

    Jag är kille och jag vet inte hur många gånger jag själv bara utnyttats för sex. Sexet har varit fantastiskt men ändå har hon inte velat setts igen. Sånt är livet.

    Både kvinnor och män är alltid redo att ses igen om det är rätt person, alltid utan undantag. Vissa är mer kräsna än andra bara.

    Du har dålig koll på hur många kvinnor fungerar och hur lika män dom är i många sammanhang. Du och dina kvinnliga vänners erfarenheter är inte ett facit på hur män överlag fungerar lika lite som min erfarenhet av kvinnor är hur de fungerar överlag. Vi är alla individer i första hand.
    Fast TS har ju inte blivit avvisad. Hon har inte fått något svar alls. Det hon efterlyser är att killen skulle svarat och bara sagt att han inte vill träffas mer. Att han skulle varit ärlig med det istället för att bara låta bli att svara. TS har inget emot att det bara blir en engångsgrej, bara killen säger detta istället för att bara sluta höra av sig.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Biologi) skrev 2019-04-04 08:15:27 följande:
    Nu är det väl männen som förväntas prestera. Vad förväntas kvinnor prestera?
    ???

    Att män hetsar varandra till olika prestationer får stå för er. TS har inte krävt att mannen ska bjuda på flådig middag med flådiga drinkar. Hon skriver ju precis tvärtom att det inte hade behövts.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Hedda) skrev 2019-04-04 08:25:45 följande:
    ???

    Att män hetsar varandra till olika prestationer får stå för er. TS har inte krävt att mannen ska bjuda på flådig middag med flådiga drinkar. Hon skriver ju precis tvärtom att det inte hade behövts.

    " Du verkar vara en av de män som har så svårt att acceptera och förstå kvinnlig sexualitet. Vi är faktiskt inte till för er utan för vår egen skull."


    Jag kommenterade detta.

  • Pope Joan II
    Anonym (Hedda) skrev 2019-04-04 08:17:02 följande:
    Ja så kan det naturligtvis vara. Båda hade ju liksom sex och det finns män som vill ha det som i TS eller liknande (jag känner flera män än kvinnor som vill ha det stämningsfullt med levande ljus under sexet). Oavsett så meddelar man givetvis om det är så att man inte vill träffas fler gånger.
    Ja, det tycker jag också att han borde ha gjort. Det jag reagerade på var dock att ts tyckte att hans arrangemang kring träffen som ledde till sex var onödiga eftersom hon skulle ha legat med honom ändå. De, arrangemangen, kanske helt enkelt bara var hans vanliga lägsta standard. 
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Biologi) skrev 2019-04-04 08:37:32 följande:

    " Du verkar vara en av de män som har så svårt att acceptera och förstå kvinnlig sexualitet. Vi är faktiskt inte till för er utan för vår egen skull."


    Jag kommenterade detta.


    Nej vi är inte till för er utan för vår egen skull. Vad har det med manlig prestation att göra???
Svar på tråden Känner mig lurad av min perfekta dejt.