Forum Allmänna: Anonym - Medlemstrådar
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Min stora hemlighet, ren i 12år men inte längre

Lör 30 mar 04:10 Läst 0 gånger Totalt 3 svar
    Anonym (Amphe­thamin­_user)
    Visa endast
    Lör 30 mar 04:10

Kan inte fatta att jag har trillat dit igen efter att ha varit helt ren i 12år.

Finns det flera anonyma som har varit ren men börjat igen eller andra som aldrig förr har använt droger men av nån dum anledning har börjat?!

Ingen vet att jag använder amphethamin, inte varje dag men ett par gånger i månaden.

Jag känner att jag måste sluta helt och hållet innan det barkar iväg och nån kommer på mig.

Ångrar rejält att jag började på att peta i mig och ska verkligen se till att sluta med droger.

Om det finns flera som använder men vill sluta så kanske vi kan stötta och hjälpa varandra att bli ren igen?!

• Anonym (Droge­r)
    Visa endast
    Lör 30 mar 05:06 #1

Vad fick dig att börja igen? Har du någon sponsor/stödperson du kan ta hjälp av? Någon AA-grupp i närheten?

Har inte varit med om det själv.

• Anonym (Missb­rukare­n)
    Visa endast
    Ons 3 apr 01:42 #2

Jag har!!

Jag skäms så fruktansvärt, speciellt inför alla som varit där för mig och som fortfarande berömmer mig för att jag är -ren-..

Ingen vet om det. Inte ens min sambo.

Dessutom så har jag en sjukdom (allvarlig) som jag fått pga droger som ökar risken för hjärtstopp markant. Från 7% chans som nykter till 70%. Jag leker med döden varje dag. Min ångest och samvete över detta går utöver mitt liv.

Jag klarar inte abstinensen och jag klarar inte berätta för folk, jag vill inte att nån ska veta. Det syns inte på mig för alla säger att det är sån skillnad nu. Jag vill inte vara hemma från jobb, jag vågar inte låtsas vara sjuk för att klara vara hemma med abstinensen. Min familj hade fattat direkt.

Har du någon plan?

• Mån 6 maj 17:39 #3

Vad var det som fick dig att peta i dig efter så lång tid? Hur rättfärdigade du det inför dig själv? Syfte?

Ta kontakt med beroendemottagningen eller övm som kan hjälpa dig vidare.

Ge inte upp! Tillfällig svacka. Kämpa!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll