• Chorse

    Present till pojke

    Hej!


    Jag väntar en liten pojk. Om jag skulle fått en flicka tänkte jag köpa ett armband och ge en berlock till det vid varje födelsedag, som en fin tradition. Några idéer på något motsvarande som kan passa till en pojke? :)

  • Svar på tråden Present till pojke
  • Meriall

    En vinflaska som går att lagra...? En graverad tesked är ganska vanligt annars men inte jättekul kanske. Del av servis?

  • BurningDiamond
    Ett armband och ge en berlock till det vid varje födelsedag, som en fin tradition? Om ni nu inte tänkte uppfostra pojken in i könsroller från födsel menar jag.
  • legomum

    Du kan köpa berlocker till pojkar med. Finns ju urgulliga berlocker i alla möjliga varianter. Man kan ju göra som så att de symboliserar något speciellt från året som gått.

    Berlocken i samband med ett litet kort blir ju sedan som en minnesresa där tex vid tre års berlocken (som då för mina barn hade varit bilar) den ene hade fått en porsche och den andre en bmw. En kul grej då de båda plockade rätt på varenda bil som for förbi men hade sina favoriter där och då. Bilar var en helt enormt stor del i deras liv. Att skriva ner några rader om detta blir ju bara något fint.

  • Chorse

    Det var två år sedan jag skrev det här inlägget men ville uppdatera ändå CoolUngen fick ett armband från pandora som jag fyller på med berlocker under åren.


    Min syn på detta har förändrats mycket sedan jag fick barn. Självklart spelar det ju ingen roll vilket biologiskt kön ungen har för om det kan ha ett armband eller ej! Min pojke får möjlighet att ha på sig alla slags kläder, inklusive klänningar och kjolar Hjärta

Svar på tråden Present till pojke