• Anonym (Arg)

    Orättvist slut.

    Efter ett jobbigt förhållande där jag utsattes för otrohet och orättvisor men ändå kämpade för förhållandet medans jag inte fick något tillbaka gjorde jag i panik slut. Jag ville bara att allt skulle vara frid och fröjd mellan oss. Tillslut accepterade han uppbrottet och det chockade mig.

    Tycker det är fruktansvärt orättvist att jag inte fick vinna, att det är jag som ser ut att vara den dåliga personen och att han bara går vidare nu och vill det.

    Jag är bara arg på honom just nu. Efter allt han gjorde mot mig är det ändå mitt fel.

    Har nu fastnat i detta. Jag kan inte gå vidare, vill inte ha tillbaka honom. Jag ville bara vinna för han förtjänar verkligen inte detta. Hur ska jag gå vidare?

  • Svar på tråden Orättvist slut.
  • Anonym (Arg)

    Han var otrogen innan två ggr, och gjorde lite andra saker. Jag förlät honom. Samma sekund jag gjorde det så slutade han anstränga sig. Jag kämpade ensam för vårt förhållande i ett år. Det förstörde mig och tillslut blev jag så knäpp att jag i panik gjorde slut. Jag ville bara ha det bra med honom. Ville bara ha en bra relation, att han brydde sig. Nu gjorde jag slut i panik vilket han accepterade och har gått vidare på falska grunder. Därför kan jag inte gå vidare. Jag sa att jag ångrade mig direkt när han accepterade avslutet för jag mådde dåligt. Men han accepterade inte det och han vann.

  • Anonym (Arg)

    Tack för dina fina svar. De hjälpte verkligen, tack <3


    AndreaBD skrev 2019-04-07 11:04:03 följande:

    Ditt misstag där var att du lade ner möda och ansträngning ensidigt. Det är aldrig någon idé att göra det. Om du har en partner som inte bryr sig, så är det bara att göra sig av med honom och hitta någon bättre som uppskattar dig. Du kan inte få en likgiltig person att bry sig! Och det är inte ditt fel på något sätt. Det är han som antagligen inte har förmågan att älska. Och man kan inte "fixa" en sån person. 

    Det finns många, många bättre män. Lägg den där idioten helt bakom dig och koncentrera dig istället på att må bra själv, att göra det som får dig att må bra och acceptera inte en person som inte ger något tillbaka när du träffar någon ny. 


  • Anonym (Arg)

    Kanske var otydlig i mina inlägg. Efter att jag försökt länge att ha en bra relation och försökte prata med honom gjorde jag i panik slut bara för att få ett slut på allt dåliga, endast för att få en reaktion. Jag har aldrig menat att han ska tråna efter mig eller vilja ha mig. Min hjärna hade panik. Förstår mitt misstag med det känns inte rättvist att han går vidare i tron om att han gjorde allt rätt och det var jag som var dum i huvudet. Han har stampat på min självkänsla och ego för mycket och jag tror vem som helst skulle känna att den vill ?vinna? i en sånhär situation. Det är inte ohälsosamt. Det är mänskligt. Det enda jag ville ha svar på vad jag kan göra för att släppa min ilska och gå vidare. Letade inte efter PK-svar om hur jag ska skylla mig själv och att jag är osund. Det kan ni bara stoppa upp någonstans.

  • Anonym (Arg)

    Eh haha intressant svar men nej jag är snyggare än vad han är.


    Zizazi skrev 2019-04-07 11:42:49 följande:

    Är du i lägre liga än honom i utseende?

    Alla och då menar jag alla vet vilken liga de tillhör. Sedan att vissa inte vill erkänna det för sig själva eller andra är något annat.


  • Anonym (Arg)

    Hur tycker du detta är ett svar på hur jag kan göra för att komma över honom? Klart jag gjorde fel med att jag accepterade, försökte och hängde mig kvar. Det gör inte ens ont att han inte vill ha mig. Jag har aldrig varit såhär arg på en person innan och söker tips på hur man kan komma över det. Det är inte att försöka skapa något. Tack för din meningslösa kommentar.


    Stockholm32 skrev 2019-04-07 14:23:27 följande:

    Jag tycker det låter som att du försökt skapa något som inte existerar. Självklart blir du frustrerad då. Egentligen är kanske att göra slut exakt det du borde gjort för ett bra tag sedan, men nu gjorde du det i affekt.

    Slutsatsen är ju ändå: du får inte det du vill ha, ändå stannar du och försöker skapa det du vill ha. I detta fall innebär det att du försökt förändra hur han behandlar dig och er relation.

    Han vill ju inte. Det är den bistra sanningen, men ändå en sanning du måste acceptera.


  • Anonym (Arg)

    Då tolkade jag dig fel. Ja jag behöver acceptera. Det jobbiga i det är att vi passade ihop. Problemet var han, han ville inte ha en relation egentligen. Han anpassade sig inte minsta lilla. Han gjorde ingenting för mig och det är hårt för mig att acceptera att jag levde i ett sånt förhållande. Tack för dina insiktsfulla kommentarer. De stärkte mig verkligen!


    Stockholm32 skrev 2019-04-07 18:25:12 följande:

    Och med ?försökt skapa nått? jag syftade jag såklart på er relation, inte uppbrottet.

    Det låter som du la ner väldigt mkt mer tid och energi än han gjorde. Du va beredd att göra mer för er än han va.

    Och jag tycker det faktum att du gjort slut, det är en chans för dig att inse ?ni va inte en bra match?. Hur mycket du än ville, så va det inte så.


Svar på tråden Orättvist slut.