• kråkan25

    BIM maj

    Hej! Hoppar in här med!


    Vi är på vårt första försök och allt känns just nu lite förvirrande!
    Mycket ny information om mencyklen och allt kring detta....
    Även om detta är vårat första försök så har jag väntat såååå länge på detta.
    Jag har längtat länge, men vi (främst min sambo) har velat ha allt klart med vårt hus osv. 


    BIM: 29 Maj. Ägglossningen bör ha varit ca 14:e/15:e. 
    Hur tidigt testade ni? är så otålig på att gå o vänta dagarna sniglar sig fram.


    Fråga:  
    Ang. plus listan, utgår den från BIM?

  • kråkan25

    Jag är på ÄL +6 eller + 7 imorgon tror jag. vet inte exakt vilket... tror ni det är någon ide att testa än?


    Otålig....  

  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-20 21:17:55 följande:
    Jag är också på ÄL+6 imorgon och det är tyvärr alldeles för tidigt. Tänker isf vänta till på torsdag på ÄL+8. Håller tummarna för dig!

    åh... misstänkte det mendenna långa väntan....


    Åh spännande! Håller tummarna för dig med!!

  • kråkan25
    Babycakes79 skrev 2019-05-22 21:29:57 följande:
    Jag är på ÄL+ 7 idag, väldigt ont i brösten och sjukt trött, men det brukar jag vara. Inte så mycket molvärk, och det hade jag förra månaden när jag var skengravid..

    Jag är också på ÄL +7 idag. när har du tänkt testa första gången? eller väntar du på bim? 


    Jag har inte känt några symtom alls men hoppas att det inte behöver va negativt...

  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-22 22:57:54 följande:

    Jag är också på ÄL+7! Ont i huvudet och har lite feber. Blödde näsblod idag också. Ska testa imorgon tänkte jag med babyplans early test. Ni?


    testade nu på morgonen med Tent - testa tidigt. negativt tyvärr. :( Tänkte testa på lördag morgon igen..

    Hur har det gått för dig?

  • kråkan25
    MiaAhlin skrev 2019-05-23 05:45:42 följande:

    Vad tror ni om detta? Äl+10/11. Gårdagens test kunde jag skymta något jättesvagt som sen försvann efter ca 15 min. Det understa syns en svag Linje på, det är väl inte vara jag som ser den? :)


    jag ser ett svagt streck! :) håller tummarna att det blir starkare imorgon!  :)
  • kråkan25
    Babycakes79 skrev 2019-05-23 21:41:08 följande:
    Tänkte att jag skulle hålla mig men kommer nog testa imorgon. Du då?


    Testade negativt imorse.. får se om det blir varje dag eller om jag håller mig till lördag. Håller tummarna att ditt visar + om du testar imorgon :)


     


    Har ni försökt länge? första barnet eller sedan tidigare?


     


    Nicciz skrev 2019-05-23 10:26:34 följande:
    Det var negativt. Försökte hitta en skugga men kanske inbillar mig. Maken sade att det var blankt. Testar nog varje dag nu framöver. Det känns annorlunda den här gången men det har jag trott förr..

    Åh.. jag vet inte om jag ska testa imorgon eller om jag ska vänta till lördag.
    inga symtom alls som alla pratar om, så känns inte som att det kommer bli nått....

    Har ni försökt länge? första barnet eller sedan tidigare?

  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-23 23:56:06 följande:
    När jag blev gravid förra året hade jag inga symtom alls men har hur mycket symtom som helst när jag är skengravid

    Detta är sjätte försöket sedan jag fick avbryta graviditeten i somras. Första barnet. Ni?

    då kanske det finns chans även om jag inte känner något..  
    Varför fick du avbryta din grav i sommars? <3

    Första försöket och första barnet för oss. så det är så mycket nytt att ta in... 

  • kråkan25
    Babycakes79 skrev 2019-05-24 05:49:36 följande:
    Det här blir tredje försöket. Har två barn sen tidigare. Har träffat en ny man och han har inga barn. Han är världens bästa bonuspappa men vi drömmer även om ett gemensamt barn.

    Du då?
    Såklart mysigt att få ha ett barn ihop, och för honom med dett biologiskt <3

    Vi är på första försöket med första barnet!
  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-24 09:39:17 följande:
    Missbildning, 1 på 10.000 får den typ av missbildning som vår son fick. Så jag fick avbryta graviditeten i vecka 15. Han hade inte överlevt i magen.

    Det är mycket nytt att ta in! Och efter ett tag måste man verkligen begränsa sig med all info.. annars stannar livet upp! Forumet här är en perfekt stöttepelare då många går igenom samma sak

    Måste varit fruktansvärt besked att få.... kan inte ens föreställa mig...
    hade ni försök länge innan dess med?


     


    Ja, det är  väl det som är det svåra. att fortsätta leva och inte bara tänka på barn. även omvik är på första så har jag längtat otroligt i över ett år. tufft när nära vänner  får barn på löpande band.... 

  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-24 15:13:01 följande:
    Jo det är fortfarande tidigt men jag märker hur jag tappar hoppet. Tänker nog testa varje dag fram till ÄL+12 iaf och sen invänta mensen som brukar komma på ÄL+17 (jag har en lång cykel). Hur ska du göra?
    kråkan25 skrev 2019-05-24 15:00:13 följande:

    Måste varit fruktansvärt besked att få.... kan inte ens föreställa mig...

    hade ni försök länge innan dess med?

     

    Ja, det är  väl det som är det svåra. att fortsätta leva och inte bara tänka på barn. även omvik är på första så har jag längtat otroligt i över ett år. tufft när nära vänner  får barn på löpande band.... 


    Det var fruktansvärt där och då men livet går vidare på något konstigt sätt. Det tog sig på andra försöket den gången så det gick ganska fort. Då förstår jag att du är otålig.. att längta i ett år är nästan som att försöka i ett år. Man tänker på det och ställer sig in på att bli förälder. Förstår att det är tufft när vännerna skaffar barn, så är det här också. Alla frågor -ska inte ni försöka igen- m.m Detta när de får första... och andra inom kort. Vi lyckas liksom inte ens med första...det är så det känns. Maken är ingen bra stöttepelare heller. Sorry för deppigt inlägg men att skaffa barn är sällan en dans på rosor.

    Kan tänka mig alla frågor. förstår inte att folk kan med...
    Ingen fara! kan vara skönt att skriva av sig ibland! Har maken inte lika stor längtan?
    hoppas verkligen att det löser sig för dig snart! 

  • kråkan25
    knäpptjej skrev 2019-05-26 11:03:15 följande:
    Jag har bim på onsdag, testade negativt igår :( men hoppet är väl inte ute än :D 

    Jag har med BIM på onsdag och testade också negativt igår morse.
    inte testat idag, för mina grav-test var slut.


    Funderar på att skicka efter (galet vilken skillnad på pris, i butik och nätet!!) o testa först på BMI, eller om jag ska springa o köpa ett butik då jag är otålig imorgon....  
    Inte haft några känningar så tror inte det kommer vara nått...... :(


    Har du några symtom?

  • kråkan25
    knäpptjej skrev 2019-05-26 11:04:23 följande:

    Hej! lite sen att hitta denna tråden, hade velat haft den för flera dagar sedan haha! 
    är nu bim-3, har inga ömma bröst men molvärk sedan strax efter äl.. främst i ryggen men även i magen.. testat negativt bim-4..


    Oj, såg dett efter jag postat om symtom!

    När tänker du testa igen?
  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-27 09:21:08 följande:

    Grattis till er som plussat! Själv testade jag negativt även idag. Såg en liten skugga först men tycker strecket försvann i slutet av tiden (inom 5 min). Om exakt en vecka startar vi en fertilitetsutredning. Då har vi försökt i 13 mån och blivit gravida en gång som vi fick avbryta i v15. Hoppar ändå till nästa tråd!


    Önskar dig all lycka! 
  • kråkan25

    Testade negativt i lördags (BIM -4)


    Tog test nu på morgonen.  BIM + 0


    det högra är ett early, och det vänstra ett vanligt!


    Vågar jag tro att det är positivt?... Ska köpa ett digitalt efter jobbet..... dessa fjärilar i magen jag har nu!!


  • kråkan25
    Saga92 skrev 2019-05-29 12:49:56 följande:

    [quote=79654545][quote-nick]kråkan25 skrev 2019-05-29 09:05:40 följande:[/quote-nick]Testade negativt i lördags (BIM -4)

    Tog test nu på morgonen.  BIM + 0

    det högra är ett early, och det vänstra ett vanligt!

    Vågar jag tro att det är positivt?... Ska köpa ett digitalt efter jobbet..... dessa fjärilar i magen jag har nu!!

    [/

    Det ser verkligen positivt ut :D

    Har du haft några symtom?


    Inte haft ett enda symtom alls.  helt säker på att det skulle va negativt... tog mest för att veta innan mensen kom... blev helt chockad när jag plussade...
  • kråkan25
    Lisa fisa skrev 2019-05-30 18:51:28 följande:
    GRATTIS!!! Så häftigt!!

    Får jag fråga... testade du något mellan BIM-4 och BIM+0?
    Nej, hade inga fler test, så skickade efter från babyplan.
    de kom lagom till BIM! annars hade jag nog inte kunnat hålla mig!
  • kråkan25
    Zeldalack skrev 2019-05-29 20:34:58 följande:
    Har du testat dig med det digetala testet ?
    Nej, jag fick aldrig tillfälle att köpa något. gjorde 2 tester till idag (likadana) bara för att det ska gå in i huvudet att det är påriktigt.  o de var tydligt så jag struntar nog i det!
  • kråkan25
    Zeldalack skrev 2019-05-30 22:34:18 följande:
    Vad roligt grattis.

    Hur känner du dig?

    Tusen tack!


    Precis som vanligt. inga symtom alls....  Allt är som vanligt bortsett från det lilla rosa strecket på stickan!


    självklart skönt att inte ha tex illamående! men samtidigt hade jag nog behövt lite symtom för att förstå att det är ett litet frö där... har lixom inte fattat det.


     

Svar på tråden BIM maj