• Anonym (Abort?)

    Vill inte mer

    Jag och min partner har försökt jätte länge att få barn. Och äntligen äntligen hände det. För ungefär en månad sen så fick jag ett positivt graviditets test. Saken är den att han värkade aldrig glad över det. Men han har alltid haft svårt att visa kännslor. Mer än ilska. Det har han visa gott om idag. Och vist jag kan förstå att man kan ha sina dagar men detta var oacceptabelt. Det gick ut över mitt barn. Som han vet mycket väll har adhd. Och lite svårt med en del. Men detta har hänt så ofta att han har fått en orosanmälan på sig. Därför börjar jag seriöst fundera på abort. Jag vill inte att mina barn ska växa upp med honom. Jag försöker göra mitt bästa i alla situationer men ibland räcker inte det ibland får han även mig att må dåligt. Jag vet att jag dyrt kan komma att ångra aborten. Detta barn är lika efter längtat som mitt första. Även om första inte tog lika lång tid och bli till så. Men det jag känner just nu är att abort vore nog det bästa. För det barnet skull inte för min men för hen.

  • Svar på tråden Vill inte mer
  • Meriall

    Jag hade tänkt som du. Hur gammal är du? Och om du gör abort så flytta ifrån honom då så du kan skydda ditt andra barn också.

  • Anonym (Abort?)
    Meriall skrev 2019-04-13 22:05:50 följande:

    Jag hade tänkt som du. Hur gammal är du? Och om du gör abort så flytta ifrån honom då så du kan skydda ditt andra barn också.


    Jag är 30 så jag är inte jätte gammal men inte pur ung heller. Ja denna sida vill jag inte vara med. Det känns som jag har tolererar det länge nog. Aborten måste jag nog fundera över det är inget beslut jag vill göra i mitt tillstånd kanske just nu. Men ska ringa till barnmorskan och prata med henne. Jag vet inte vem jag mer kan prata med om detta.
  • Meriall

    Boka tid för abortrådgivning, då får du någon att prata med och hjälpa dig komma fram till ett beslut. Man brukar få tid fort. Jag förstår dig till fullo och vill du ha fler barn så hinner du. Kram!

  • Anonym (Ditt Älskade Barn)

    Älskade syster. Jag lider med dig i din mycket svåra situation... Jag har varit där! Ditt barn i din livmoder är Ditt Barn! :) Ditt Älskade Efterlängtade Barn! Guds Skapelse och Han eller Hon är en Egen Människa. En Människa som har Rätt till att få Leva! :) Du Älskar egentligen Ditt Barn. Det är den jobbiga situationen runtomkring som gör dig ledsen och rädd och undra på det! Jag vet hur det är... Men du ska ta Hjälp utav andra Människor som kan hjälpa dig och finnas där för dig. De finns! Tro mig, dessa människor finns, sök stöd här i din svåra livssituation och älska dina Barn både de födda och de ofödda. Gud Älskar Dig och Er och Han vill inte att du ska behöva gå igenom en procedur som dödar ditt Eget Barn i din Livmoder!!

    Pappan är rädd, det är en del män som reagerar så när de ställs inför faktum och ser ett ansvar. Men det går att hjälpa honom med och ni är inte ensamma i detta liv och i detta samhälle. :) Det finns stöd och hjälp. Allt är Bättre än att Döda Sitt Eget Barn!

    Gud Välsigne Dig min syster och kom ihåg att både Du och Dina Barn Är Älskade och även barnens Far.

Svar på tråden Vill inte mer