• Lahw

    Umgänge

    Om ni var i vårdnadstvist och pappan inte vill tala om vart han bor skulle ni lämna ut barnen? Jag är ensam vårdnadshavare till en 3 och 5 år och han ber mig vid umgänges tillfällena köra hem barnen till för mig okända adresser där de bor släktingar till honom argumentet är att han inte vill tala om vart han bor är att jag ska veta vart han bor. Han jävlas med mig säger att jag inte ska få veta, fast jag säger de måste jag veta om de sover där om nått händer, han säger även till barnen att ?ni ska komma hem till mig och då vet mamma inte vart ni är? alltså han vet vart jag bor och vart barnen vistas.

  • Svar på tråden Umgänge
  • Meriall

    Jag hade inte gjort det om jag haft ensam vårdnad i din situation. Hade kontaktat familjerätten och bett dem fixa samarbetssamtal. Du måste ju kunna vara trygg.

    Men kan du inte kolla var han är skriven?

  • Lahw

    Han är sen 1 år tillbaka skriven på den adress jag bor på och vägrar flytta den. Samarbetssamtal har familjerätten sagt att de inte fungerar då vi redan haft två. Han är hemlig om hela sitt liv och var han bor

  • anonimus

    Se till att få bort honom från din adress! Kontakta skatteverket för att ta reda på hur du gör. Då måste han uppge en annan adress.

    Se till att ha dokumenterat skriftligt eller inspelat samtal att du gärna lämnar ut barnen om han meddelar var han bor. Då har du svart på vitt att han vägrar samarbeta.

    Skulle inte heller lämna ut mina barn om jag inte visste var de vistas. Hoppas det löser sig för er.

  • Lahw

    Jag kontaktade skatteverket och de ringde han frågade var han bor han uppgav min adress och då kunde dom inte flytta hans adress trots jag visade upp att jag har kvarsittningsrätt i bostaden och att han inte får vistas där.

  • anonimus
    Lahw skrev 2019-04-13 23:06:43 följande:

    Jag kontaktade skatteverket och de ringde han frågade var han bor han uppgav min adress och då kunde dom inte flytta hans adress trots jag visade upp att jag har kvarsittningsrätt i bostaden och att han inte får vistas där.


    Då skulle jag fortsätta ligga på hos skatteverket att deras utredning är fel! Varför skulle de tro honom men inte dig? Föreslå att någon gör hembesök så de kan se att han inte bor där!

    Och vad händer med hans post? Kommer den också till dig?
  • Lahw

    Jag låg på ända upp till förvaltningsrätten och de sa att eftersom han äger halva bostaden som jag fick kvarsittning i med barnen så kan de inte flytta han om han säger han bor där. Jag tjata ett år tycker de är helt otroligt.. och nu är de umgänge och jag ska lämna ut barnen vid mig eller någon släkting till han utan veta var de vistas. Han har utländskt medborgarskap med

  • Lahw

    Viss post kommer men väldigt lite ringde posten frågade om han har annan adress de gav inte ut uppgifter om annan person samma med adressändring.

  • BurningDiamond

    Borde inte soc/fr kunna arrangera "övervakat" (vet inte terminologin) umgänge på en adress/hos en person ni båda har förtroende för, alt med en myndighetsperson? Det är väl så man hanterar när mamman inte vill lämna ut sitt boende till pappan.

  • Lahw

    Jo känner samma men tkr det är extremt krångligt allt än bara säga vart så kör jag barnen dit så kan de umgås ett par timmar sen får man utöka allt eftersom med övernattningar osv.

Svar på tråden Umgänge