Inlägg från: Anonym (Tjock) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjock)

    Min man sa att jag är tjock

    Jag hade duschat, stod och smörjde in mig framför spegeln, då frågar jag om jag är tjock?

    Han svarar efter att ha tittat på mig: du är rätt tjock....

    Jag blev lite typ chockad, jag fråga då om han tyckte jag var mullig eller verkligen tjock, han sa då igen att du är rätt tjock. Han sa det inte elakt utan mer konstaterande.

    Jag kände riktigt ordentligt att jag skämdes.

    Jag har alltid varit smal. Har nu fått tre barn varav den senaste för ca 6 mån sen.

    Äter inte onyttig mat men helvetiskt mycket choklad. Har aldrig tränat, hatar att träna och har inte tid. Börjar snart jobba igen, har ganska lång restid och skulle komma hem jättesent om jag skulle gå på yoga el dans som är det enda jag ev kan tänka mig.

    Hur fan ska jag gå ner i vikt?

    Herregud jag skäms så jävla mycket för hur jag ser ut. Men ännu mer nu efter att ha hört honom säga det.

    Som man frågar får man svar.

    Trodde kanske han skulle säga att jag gått upp lite men att han tycker jag är fin som jag är eller vad som helst som är lite smidigt. Jag är inte arg på honom, känner bara mest att jag skäms just nu.

  • Svar på tråden Min man sa att jag är tjock
  • Anonym (Tjock)
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-04-14 22:27:03 följande:

    Vadå? Är du tjock? Och du frågade din man (trots att du visste svaret), han var ärlig och nu är du chockad? Har jag uppfattat rätt?


    Nja jag trodde nog inte att jag var tjock direkt utan mer mullig om du förstår vad jag menar.
  • Anonym (Tjock)

    Ja att skippa chokladen är ju såklart rätt smart. Jag har alltså gått upp väldigt fort i vikt, jag gick inte upp så mycket under graviditeten, utan det kom typ pang efteråt. Ja av chokladen då såklart, rör mig egentligen inte mindre nu när jag är hemma. Har stillasittande jobb. Nej jag trivs inte med min kropp just nu, men jag känner mig kanske mer mullig än tjock. Jag vill inte bli som jag var förr jag tycker om lite kurvor men jag vill ju inte vara tjock och jag vill inte att min man ska se mig som tjock.

  • Anonym (Tjock)
    lövet2 skrev 2019-04-14 22:52:02 följande:

    Har du verkligen gått upp en massa i vikt? Eller är det bara så att kroppen förändrats efter 3 graviditeter (varav en ganska nyss)?

    3 graviditeter sätter sig runt midjan. När jag fått mitt 4:e barn, så blev jag sjuk. Gick ner i vikt och lades in på sjukhus när jag vägde 43 kg. Var jag smal om midjan? Nix! Lite bilringar och grejor trots min låga vikt. Effekten av 4 graviditeter.

    Det är 6 månader sedan du fick barn. Om ett halvår till har kroppen återhämtat sig helt, och då ser du om du behöver göra något åt vikten. Under tiden kan du fundera på om du verkligen väger för mycket, eller om du bara tror det.


    Jag väger nog lite för mycket men det mesta kanske handlar om att kroppen förändrats och att jag på nåt sätt insett det nu. Det känns inte helt bra, tycker om kläder å vill att de ska sitta snyggt. Tycker om att vara naken med min man och vill kunna vara det och inte behöva skämmas. Vill inte behöva gå i långbyxor och stor tröja i sommar.
  • Anonym (Tjock)
    Anonym (***) skrev 2019-04-14 23:18:07 följande:

    Innerst inne vet du nog att du är tjock, annars hade du väl inte frågat din man om det. Anser  man att man är mullig och inte tjock, varför då fråga om man är tjock?


    Vet inte varför jag valde just ordet tjock men vi kanske har olika syn på vad som är tjock. Jag kanske inte ser på samma sätt som han. Han kanske tycker folk som är mulliga är tjocka. Får fråga helt enkelt. Just nu känner jag mig tjock men vet inte om jag egentligen är det. Jag ser andra tjejer i min storlek som mulliga.
  • Anonym (Tjock)

    Saken antar jag är att jag automatiskt på nåt sätt kände att jag då inte skulle vara lika fin på nåt sätt. Jag känner mig inte särskilt fin just nu och på nåt sätt förstärktes det väl då när han sa så. Jag vet ju att han inte menade nåt illa med det, jag frågade ju. Men skämdes så otroligt, kände hur jag blev röd i ansiktet och så har jag inte känt förut. Jag har ju aldrig sett ut i kroppen som jag gör nu och har väl lite svårt att veta hur jag ska göra. Har aldrig tränat och tycker som sagt inte om det. Men det var ju bra tips att dansa och yoga hemma. Det kan jag göra tillsammans med mitt större barn. Sen måste jag väl jobba på att trivas i min nya kropp oavsett om jag går ner i vikt eller inte.

  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Slimfit) skrev 2019-04-16 09:39:52 följande:

    Tack!!

    Det är inte bra att vara tjock! Mät ditt BMI övervikt är mindre än man tror! (Gäller dock ej om din vikt består av muskelmassa, men är du tränad har du nog koll på det själv)

    Att föda barn är ingen anledning till att bli fet! Det är bara en ursäkt!

    Sluta stå vid spegeln å lipa! Dess utom bad du om en åsikt och fick ett svar!

    Ät mindre socker! Träna mer...

    fatta att en promenad inte bränner mer än en halv ostmack! En pizza kräver 20km löpning.. eller 1,5h styrketräning. Ska träning ge ska du bli trött och svettig!

    Promenera å sedan fika/äta köttbullar å sås.. det duger inte!

    Sluta gnäll å skyll inte på graviditet!

    Säger han att du är fet, är du förmodligen fet..


    Men ge dig, han sa inte att jag är fet. Det är skillnad på att vara lite rund och att vara fet.

    Det fattar väl vem som helst att kroppen förändras genom ex graviditet och ålder. Jag får väl vara tjock då, jag är iaf ingen idiot.
  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Slimfit) skrev 2019-04-16 16:43:20 följande:

    Ja, det är jävligt ohälsosamt !

    Och jävligt dyrt för skattebetalare att betala alla fettons jävla sjukdomar och påföljder


    Vad är ett "fetto" då enligt dig? Och hur ska man se ut enligt dig? Är du så jävla indoktrinerad i slimfit samhället att du kallar andra människor för fått in?

    Jag vet att jag inte borde gå igång men du är ju bara riktigt elak.
  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Slimfit) skrev 2019-04-16 19:38:00 följande:

    Hur menar du att människor med lite disciplin och självinsikt skulle ha en sämre intelligenskvot!

    Förklara gärna?


    Att kalla andra människor för fetton är inte särskilt empatiskt. Det finns andra orsaker med att folk kan vara överviktiga vet du. Så att säga att du blir provocerad av överviktiga är lite obildat. Det kan ha med mediciner och sjukdomar att göra. Provoceras du av någon som ser blek och tunn ut med? Och du får gärna förklara vad ett fetto är? Jag ser ganska stor skillnad på någon som är lite överviktig och någon som lider av sjuklig fetma. Vi ser dessutom olika ut i våra kroppar. Man kan ha stor benstomme men behöver inte vara överviktig för det. Du verkar döma människor rätt hårt.
  • Anonym (Tjock)

    Jag har tittat lite på 5:2 metoden. Kan den vara nåt? Jag har ingen våg hemma som funkar så jag kan inte räkna ut mitt BMI exakt. Nu ser det kanske lite ut som att jag ska banta för att min man så att jag va tjock men riktigt så är det inte. Det fick väl mig på ett sätt att tänka till men jag vet att han inte mena nåt illa. Jag har sagt till honom hur jag kände och han sa att han tyckte han kunde säga ärligt nu då vi vart tillsammans så länge. Sen förstår han ju att själva ordet tjock var lite laddat för mig. Han tycker ju att jag är fin och jag vet att han tänder på mig och älskar mig.

  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Yes) skrev 2019-04-18 22:49:50 följande:

    Prova den metoden, tror att det är enklare än att byta kost till typ LCHF när ni har små barn. Vardagsmotion är också alltid bra, när tid och ork finns kan du slänga in något träningspass när det funkar. Men du, du har fött tre barn, det senaste alldeles nyligen, så var lite snäll mot dig själv. Det är inget att skämmas över, du har presterat tre liv liksom. Och så ställ inga frågor du inte vill ha svar på ;D


    Nä jag lär ju inte fråga om mina bröst börjat hänga eller om jag har stor rumpa nån gång snart ;)
  • Anonym (Tjock)
    lövet2 skrev 2019-04-18 23:40:29 följande:

    Den stora frågan då är: Ammar du? För i så fall ska du inte ens tänka på ordet bantning. Ammar du inte, så är det bättre om du i första hand försöker komma i form genom att röra dig mer och kanske styrketräna. 6 månader efter en förlossning, så är det musklerna runt magen som behöver tränas upp och hud som behöver dra i hop sig. Bantning gör inget positivt för dina muskler eller din hud.


    Jag delammar just nu, trappar ner lite sakta då jag ska börja jobba snart men kommer fortsätta morgon, kväll och nätter ett tag till är tanken iaf. Jag får kolla upp det här bättre.
  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Slimfit) skrev 2019-04-19 14:18:42 följande:

    Nej! Det gör man inte!! Hahaha!! Roligaste jag läst! Sluta hitta på ursäkter för er dåliga karaktär!


    Jo det gör man. Sluta upp att döma andra, särskilt att skratta åt sånt du uppenbarligen inte vet båt om. Såhär ser det ut, på ett ungefär:

    Att öka tio till femton kilo i vikt är normalt under graviditeten.

    En hel del av extrakilona består av vätska och blod.

    I slutet av graviditeten utgör barnet cirka 3,5 kilo av viktökningen, resten är:

    ? Livmoder ? cirka 1 kg

    ? Moderkaka ? cirka 0,5 kg

    ? Bröst ? cirka 1 kg

    ? Fostervatten ? cirka 1 kg

    ? Vätska som binds i kroppen ? cirka 1,5 kg

    ? Ökad blodmängd ? cirka 1,5 kg

    ? Fettdepåer till amningen ? cirka 0,5?1 kg
  • Anonym (Tjock)

    Jag tror han fattar att det var jäkligt osmidigt sagt. Han säger att jag är fin. Han är lite dålig på att bekräfta mig på det sättet och det gör ju sitt till att jag känner mig osäker just nu, särskilt då han sa som han gjorde. Jag får fråga för att få veta om han tycker jag är fin. Han är mer praktisk i sin bekräftelse. Han lagar mat och ser till att vi har det bra på olika vis.

  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Treo) skrev 2019-04-23 00:03:04 följande:

    Man har inga problem med att ts kallas tjock/fet men att någon kallar hennes man socialt handikappad får många att gå i taket, känsligt ämne tydligen


    Ja det här vart ju helt snurrigt. Min man kalla mig tjock men här i tråden har jag kallats flera saker, bland annat fetto. Av en människa som inte ens vet hur jag ser ut. Men det är egentligen skit samma, tycker inte man kallar folk fetton överhuvudtaget.
Svar på tråden Min man sa att jag är tjock