• Anonym (rgmksm)

    Killens snopp luktar

    Undrar över en sak, nyfiken på om det är normalt eller ej...

    När min kille är nyduschad så känns han fräsch där nere så att säga, luktar gott/normalt. 

    2-3 dagar efter dusch så luktar hans snopp så himla... starkt? Kan nästan få kväljningar och skulle verkligen inte vilja gå ned på honom då. Luktar illa men inte illa-illa utan mer en sjukt skarp/stark lukt av... kön? Snopp? 

  • Svar på tråden Killens snopp luktar
  • Anonym (Ost)

    Suck TS...!

    Och hur trodde du flänsost skapades? Ska ju smaka lite skarpt och lukta lite gammal sock typ...

  • Bananböjaren
    Anonym (Ehe) skrev 2019-04-18 01:06:04 följande:

    Eh, ja det är väl därför man duschar så gott som varje dag. Vad e ni för ena snuskisar som duschar var tredje dag respektive en gång i veckan. Handlar väl inte bara om snopp el fittdoft. Man blir ju svettig också. Under armarna och sånt. Ytterst sällan jag låter det gå tre dagar utan dusch. Då ska det vara nåt väldigt speciellt. Typ att man campar. Yeah rigtht att inte du luktar nåt efter en vecka utan dusch.


    Vad är du för miljöförstörare då? Att duscha varje dag är det idiotiskaste slöseriet man kan göra. Varför vill du förstöra jorden?
  • EnAnonumius
    Anonym (rgmksm) skrev 2019-04-18 19:52:54 följande:
    Min läkare har uttryckligen sagt till mig att inte tvätta mig för ofta. Använder både återfuktande kräm och kortison vid behov. 

    Hade velat se en procent-statistik ärligt talat på sveriges kvinnor ang detta. Har mycket svårt att tro att en majoritet tvättar sitt kön varje dag. 

    Min kille har ju uppenbarligen större behov att tvätta sig där oftare, så kanske är olika helt enkelt. Vissa stinker efter en halv dag och vissa aldrig :) 
    Tvättar sig är brett uttryck och måste givetvis inte innebära att man använder  någon form av rengörings produkter per se, utan det kan handla om bara vatten.

    Många kvinnor jag känner tvättar sitt kön varje dag. Många tvättar bara med vatten, andra tvättar med intimolja.  Jag tillhör dem som tvättar mitt kön varje dag med enbart vatten.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Canadasvensk

    [quote=79574794][quote-nick]Bananböjaren skrev 2019-04-19 06:31:49 följande:[/quote-nick]Vad är du för miljöförstörare då? Att duscha varje dag är det idiotiskaste slöseriet man kan göra. Varför vill du förstöra jorden?[/quote

    Och du kör inte bil, åker inte buss och går eller cyklar dit du ska? Använder inte plast alls och värmer ditt hus med ved och får vatten genom brunnen som du hämtar själv? Eller??

    Hur tjänar du pengar? Bytetes handel kanske? Pengar är gjorda av papper (träd) och kreditkort (olja).

  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2019-04-18 19:44:57 följande:
    Det kan man förövrigt få även av dålig hygien.

    Se över vad ni använder för tvål och komplettera med återfuktande kräm.
    Okey, sen när kan man få eksem av "dålig hygien"?
    Ingen information jag hittar när jag läser på "Vårdguiden". 
    Att duscha varannan dag behöver faktiskt inte var "dålig hygien" isig.
    Med eller utan eksem, så räcker det för många att tvätta sig (typ under armarna, skölja underlivet och eventuellt även tvätta av fötterna) dagligen, beronde på vad man jobbar med och/eller har för övrig livsstil. 

    Har man eksem så skall man aldrig använda tvål.
    Duschkräm eller tvättolja är det som rekommenderas av läkarna om man lider av eksem.
    Sedan så har faktiskt TS rätt, läkarna rekommenderar personer med eksem och/eller personer extrem torr hud att undvika duscha varje dag, utan bara tvätta av sig på områden som typ mellan benen, fötter och under armar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Urk på burk)

    Ja duschar man bara var 3-4e dag är du förvånad att han luktar? Det är ju skitäckligt att inte tvätta kropp och kön oftare. Säg till äckelpottan/mansbebisen att sköta sin hygien kanske?

  • Pope Joan II
    Anonym (Urk på burk) skrev 2019-04-19 07:33:28 följande:

    Ja duschar man bara var 3-4e dag är du förvånad att han luktar? Det är ju skitäckligt att inte tvätta kropp och kön oftare. Säg till äckelpottan/mansbebisen att sköta sin hygien kanske?


    Hon duschar själv med samma frekvens, så det skulle väl vara märkligt att kalla honom äckelpotta samtidigt som hon hävdar sitt underlivs remarkabla luktlöshet också efter en vecka utan att ha tvättat det. 
  • Anonym (Urk på burk)
    Pope Joan II skrev 2019-04-19 07:46:51 följande:
    Hon duschar själv med samma frekvens, så det skulle väl vara märkligt att kalla honom äckelpotta samtidigt som hon hävdar sitt underlivs remarkabla luktlöshet också efter en vecka utan att ha tvättat det. 
    Jo jag läste det. Dom är äckelpottor båda två och förtjänar varandra helt enkelt. Kräks
  • Pope Joan II
    Anonym (Urk på burk) skrev 2019-04-19 07:54:08 följande:
    Jo jag läste det. Dom är äckelpottor båda två och förtjänar varandra helt enkelt. Kräks
    De får väl köpa ett gäng våtservetter till honom också så att han kan svepa runt med lite kemikalier kring ollonet, sedan doftar han säkert snart lika gott som ts gör.
  • Anonym (Urk på burk)
    Pope Joan II skrev 2019-04-19 07:58:08 följande:
    De får väl köpa ett gäng våtservetter till honom också så att han kan svepa runt med lite kemikalier kring ollonet, sedan doftar han säkert snart lika gott som ts gör.
    Haha ja det funkar säkert ypperligt. Fräschast i stan helt klart.
  • Anonym (Jahapp)

    Be honom skölja av med vatten dagligen så skall du se att doften minskar betydligt dom dagarna han inte duschar. Att överdriva tvättandet (som en HEL del här verkar göra) är verkligen inte bra, det stör hudens naturliga PH balans och torkar ut, vilket i sin tur leder till ökad produktion av sebum. Fett alltså. Vilket ger mer mat för bakterier att mumsa på och föröka sig i.

    Hudens naturliga bakterier existerar där av en anledning, och ska normalt sett inte ge upphov till obehagliga dofter eller problem så kort tid efter duch som ett ynka dygn... Då bär ni skitiga kläder och slarvar med byte av sängkläder i så fall, och/eller har stört er huds balans med överdrivet tvättande. Varmt vatten sliter på hunden, starka produkter sliter på huden, parfymerade produkter kan irritera, sköljmedel lämnar kemikalier och annat otrevlig efter sig i kläderna.

    Jag själv tvättar håret 1-2ggr vecka - NEJ det är inte flottigt eller luktar unket. Men så tvättar jag ju då inte håret i siliconer, parabener och skit längre.

    Helkroppsduschar med mild duschkräm 2-3ggr veckan. Blaskar av underlivet en gång dagligen med vatten övriga dagar, och som avslut torkar röven med fuktat papper efter varje nr2. Armhålor sköljs med vatten inför kvällen så alla rester ifrån deo och svett avlägsnas. Rena underkläder varje jag givetvis och sängkläder byts minst 1 gång i veckan. Enbart oparfymerat tvättmedel och ättika som sköljmedel används.

    Hud och hår mår mycket bättre och ?kroppsdofter? har minskat avsevärt kan jag säga. Så alla ni som verkar lukta skunk redan efter 1 dag bör kanske tänka till lite kring varför ni gör det?

  • Anonym (ytterligheter)
    Canadasvensk skrev 2019-04-19 06:54:39 följande:

    [quote=79574794][quote-nick]Bananböjaren skrev 2019-04-19 06:31:49 följande:[/quote-nick]Vad är du för miljöförstörare då? Att duscha varje dag är det idiotiskaste slöseriet man kan göra. Varför vill du förstöra jorden?[/quote

    Och du kör inte bil, åker inte buss och går eller cyklar dit du ska? Använder inte plast alls och värmer ditt hus med ved och får vatten genom brunnen som du hämtar själv? Eller??

    Hur tjänar du pengar? Bytetes handel kanske? Pengar är gjorda av papper (träd) och kreditkort (olja).


    Ja, som vanligt får man inte kritisera något med mindre än att själv vara helt perfekt... bara för att man själv gör något fel så blir inte det fel som annan gör mera rätt...
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (rgmksm) skrev 2019-04-18 18:55:19 följande:

    Vad kommer smutsen ifrån då? Vad är du så rädd för? Inte får du väll jord, smuts och sand i underlivet en vanlig dag. Man har ju byxor på sig? Och vaddå i alla veck? Skrubbar du tungan med tvål också eller? Flytningar och liknande är ju inte smutsigt i den bemärkelsen. Antagligen lika rent eller tom renare än saliv... 

    Men jag vet inte, jag kanske är välsignad med abnormalt lite flytningar. Är alltid fräsch och ren i underlivet om jag duschar och tvättar mig varannan-var tredje dag.

    Är i övrigt väldigt noga med renlighet. Tvättar händerna supermycket (har ocd) Vill att min partner tex har rena händer innan han tar på mig där nere. Brukar rengöra+desinfektera min telefon om jag varit ute i stan. Har aldrig kläder jag haft på mig ute inne osv. Hatar allmänna toaletter, undviker dessa till varje pris och duschar när jag kommer hem om jag av någon anledning var tvungen att besöka en sådan, på tex resturang eller liknande.

    Var/hur bor ni? Kan tänka mig att det är skillnad om man bor tex inne i stan i sthlm eller göteborg och åker tunnelbana dagligen. Då skulle jag nog också vilja duscha varje dag. Typ såfort jag kommer innanför dörren.

    Undrar också hur fan man ens har tid att duscha varje dag?... 


    Det är inte direkt jord och synlig smuts vi pratar om. Ett kvinnligt underliv innefattar veck och skrymslen. Även om man inte har mycket flytningar blir det ju sekret, man får inte rent 100% efter toabesök etc, man svettas. En fitta som inte tvättas dagligen luktar otvättat kön. Att inte ens tvätta sig varje dag är riktigt äckligt, det lär man sig ju redan som barn att det är normalhygien. Du lär lukta även om du inte känner det själv.

    Du tvättar alltså din telefon men inte ditt underliv, låter helt rubbat. En dusch tar fem minuter, hur kan man inte ha tid?

    Du ställer en förvånad fråga i TS om varför din mans kuk luktar efter att han inte har duschat på tre dagar. Allas kön luktar om man inte tvättar sig. Majoriteten människor tvättar sitt kön minst en gg/dag, det är liksom vanlig hygienstandard.
Svar på tråden Killens snopp luktar