Inlägg från: Anonym (kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kille)

    Killar - feminist som tjej?

    CarinaL26 skrev 2019-04-18 18:36:33 följande:
    Du adresserade inte Hannas väl ställda och välmotiverade fråga utan börjar svamla om feminismen.

    Varför svarar du inte på frågan? Är det bara kvinnor som öppet ska ta avstånd från idiotfeminismen medan männen inte öppet ska behöva ta avstånd från de som begår övergrepp mot kvinnor? Är det jämlikt anser du?
    Hanna har inte ställ någon fråga till mig, hon har enbart kommenterat ett av mina inlägg med en kommentar som inte var en fråga. Däremot har TS och hanna fört en konversation om mitt inlägg.

    När jag får en fråga från Hanna kommer jag naturligtvis besvara den,
  • Anonym (kille)
    Anonym (?) skrev 2019-04-18 18:46:49 följande:
    Du kan börja med en källa till att majoriteten av Sveriges kvinnor tar avstånd från feminismen.
    Att i stort sett hela befolkningen säger sig vara för jämställdhet men enbart 27% av säger sig vara feminister visar väl ganska tydligt att majoriteten av både män och kvinnor inte tror på feminismens syn på jämställdhet, eller hur?

    Undersökningen som kom fram till det gjordes av yougov.

    https://www.metro.se/artikel/yougov-1-av-4-svenskar-kallar-sig-alltid-f%C3%B6r-feminist-xr

    På det har andelen män som kallar sig feminister minskat kraftigt

    https://www.svd.se/farre-man-kallar-sig-feminist

    Jag tycker båda dessa siffror visar ganska tydligt att feminismen inte har någon brett stöd hos befolkningen. Framförallt hos män har man tappat nästan häften.

    En motfråga, tycker du feminismen lyckats bra med att få stöd hos befolkningen?
  • Anonym (kille)
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 19:25:35 följande:
    De går inte ut lika tydligt och högljutt som Anonym(kille) tyckte kvinnor skulle göra från extremfeminismen.

    Jag påstår inte att män inte tar avstånd från övergrepp men det är heller inte sant att kvinnor inte tar avstånd från radikalfeminismen. Men ingen av dem gör det särskilt högljutt.
    Nu ska vi inte blanda ihop kvinnor och feminister. Som jag redan påpekat är det feminister och inte kvinnor som diskuteras / ifrågasätts i denna tråd. 

    1) Jag har inte påstått att kvinnor ska ta extremfeminismen, för det gör de flesta kvinnor och män redan. Jag har däremot ifrågasatt varför övriga feminister inte tar avstånd från extremfeminismen högt och tydligt eftersom den bevisligen har en skadlig inverkan på hela rörelsen och har kommit att bli synonymt med feminism. Antalet män som stödjer feminismen har gått ner till hälften, vad tror du det beror på?

    2) Övergrepp var det det Hanna som drog upp, Vad det har att göra med mäns syn på feministisk ideologi öht får du fråga henne om. 
  • Anonym (kille)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-18 18:35:13 följande:
    Då misstolkade du min kommentar. Jag sade att jag inte tycker okunskap är attraktivt. Vad han avsåg med sin kommentar vet jag inte, eftersom han drog alla feminister över en kam, och varför vill man göra det,  om man vill framstå som seriös i en debatt?
    Jag har absolut inte dragit alla feminister över en kam utan upprepade ggr skrivit att feminismen består av en drös olika ideologier som alla har olika syn på jämställdhet och hur den ska uppnås, lite märkligt hur du kan ha missat det på tal om att föra en seriös debatt?

    Däremot har jag sagt att jag inte tror att feminismen står för jämställdhet eftersom den enbart fokuserar på orättvisor som drabbar kvinnor men skiter i män. En ideologi som enbart tar hänsyn till ett kön men skiter i det andra kan inte kallas för jämställd.
  • Anonym (kille)
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 18:29:43 följande:
    Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg hänvisade du till feminismen som en samling heterogena ideologier. Här målar du ut den som en väldigt homogen ism.

    Vill se källa på att det är en minoritet av kvinnorna som ät feminister i västvärlden. I länder med starkt kvinnoförtryck är det mindre konstigt då det av naturliga skäl ej kan syns på samma sätt och där kvinnan riskerar piskning och tortyr om hon försöker frigöra sig.

    Är det något som feminismen INTE står för är det att förtrycka männen även om alt right högern gör sitt bästa för att få det att se ut på det sättet.
    Hur jag ska ha det? Precis som jag skriver, sen hur du väljer att TOLKA det är upp till dig.

    Jag har redan angett källa till att enbart 27% av befolkningen är feminister. Om du klarat matten i grundskolan borde du kunna räkna ut att 73% är mer än 27%. Och eftersom 73% av befolkningen även inefattar kvinnor så betyder det att majoriteten av sveriges kvinnor inte är feminister.

    Jag har inte skrivit att femiinismen förtrycker män, jag har skrivit att feminismen enbart bryr sig om kvinnor och skiter i orättvisor som drabbar män och kan alltdså inte kallas för jämställd
  • Anonym (kille)
    Cnowle skrev 2019-04-20 07:53:06 följande:
    Du kan fortfarande inte dra såna slutsatser av en ?undersökning? från YouGov. Eftersom vem som helst kan anmäla sig till den finns det ingen som helst representativitet för befolkningen, och den blir synnerligen lätt att påverka. Andelen feminister i Sverige kan vara i princip vad som helst, vi vet helt enkelt inte.
    Ja men självklart duger ju aldrig undersökningar när de inte säger det man vill, så är det ju. Nu har du fått iaf min källa, kan du presentera något som styrker att det inte skulle vara så?
  • Anonym (kille)
    Överste Senap skrev 2019-04-20 08:00:20 följande:
    Hur många i Sverige tvingas ut i krig? Varför tror du att feminism inte ser prostatacancer som ett problem? (Kvinnor blir lika förtvivlade när deras män får prostatacancer som män blir när deras kvinnor får bröstcancer).

    Låter som en okunnig bitter typ som inte har koll på mycket här i livet. Och skyller det säkert på kvinnorna.

    Väx upp för fan! Vill du vara en man kan du börja med att bete dig som en!
    Jaha så det räcker med att "bli ledsen" för att vara jämställt?. Märkligt att feminismen kräver betydligt mer än att man blir ledsen över saker som drabbar kvinnior? Där kräver man att samhället ska engagera sig och tillsätta resurser. Men när det gäller män så räcker det med att man blir lite ledsen i ögat så är allt bra eller?.

    Feminismen ser säkert prostatacancer som ett problem, men inget som man ser nåt värde i att lägga ner tid eller energi åt att göra något åt, bröstcancer däremot, där slår man på stora trumman och kräver att hela samhället ska engagera sig.
    Är det inte lite märkligt att man gör så stor skillnad på cancer som drabbar kvinnor och cancer som drabbar män?
  • Anonym (kille)
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-20 20:21:35 följande:
    Jag vill hävda att man har något slags skyddande syn på kvinnor, nästan lite som konservativa män hade förr. Man säger att det handlar om att göra kvinnorna starka, samtidigt som det tycks handla om detta *skyddande* hela tiden.
    Jag tycker man beter sig precis som eller värre än det man säger sig kämpa emot och sen drar man på sig offerkoftan och känner sig kränkt så fort man får mothugg
  • Anonym (kille)
    Överste Senap skrev 2019-04-20 22:45:45 följande:
    Metoo har att göra med sexuella övergrepp att göra vilket inte har med sex att göra.

    Vad har männen förlorat på fri sex? Männen har alltid kunnat bejaka sin sexualitet, nu kan även kvinnan det. Är det ojämställt till mannens nackdel menar du?
    Metoo har med PÅSTÅDDA övergerpp att göra, om de är eller inte är det på riktigt avgörs i en rättssal.
  • Anonym (kille)
    Överste Senap skrev 2019-04-20 20:07:11 följande:
    Varför tycker du man gör skillnad? Det forskas i stort sett lika mycket på bägge sjukdomar. Har du missat alla mustaschkampanjer för att synliggöra prostatacancer?

    Du verkar se väldigt selektivt.
    Ja det forskas, men vi pratar inte om forskning utan om feminismens syn på vad som bör prioriteras eller hur?

    Ja mustaschkampanjen är bra men det är inte ett feministisk initativ. Vad jag vet har ingen feminist någopnsin slagit ett slag för manlig cancer, vilket styrker påståendet att feminismen enbart jobbar för kvinnor och skiter i män och kan alltså inte kallas för en rörelse för jämställdhet för då skulle man kämpa för båda könen.
  • Anonym (kille)
    Cnowle skrev 2019-04-21 02:19:24 följande:
    För att en undersökning ska vara trovärdig krävs ett slumpmässigt representativt urval av befolkningen, och dessutom ett minsta antal svarande (i Sverige minst 1000 pers). Dessa kriterier uppfyller inte YouGov. Man anmäler sig frivilligt dit, så ingen kan veta vilka som svarat. Dessutom går det lätt att manipulera en sån undersökning genom att flera likasinnade registrerar sig.

    Om du t ex frågar runt på Familjeliv hur många som använder dator, surfplatta eller mobiltelefon regelbundet, så blir svaret 100%, eftersom det är en förutsättning för att använda sajten. Men det betyder inte nödvändigtvis att 100% av hela svenska folket gör det, eller hur?

    Det finns inte heller någon anledning för någon att ?bevisa att det INTE är som jag påstår?. Den som påstår något har bevisbördan. Om det enda beviset är en undersökning utan trovärdighet så räcker det inte - oavsett om det är sant eller ej.
    Jag tycker mest det låter som jävligt dålig argumentationsteknik att kräva källa som sen bortförklara den som icke trovärdig utan att själv inte kunna producera nogot som motsäger det.

    Så tills du kan producera någon egen trovärdig urdersökning som motsäger det jag postat så finns det liksom inget mer att säga och allt du säger är bara rena spekulationer
  • Anonym (kille)
    Anonym (benet) skrev 2019-04-20 23:56:11 följande:
    Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:24:49 följande:
    Ja det forskas, men vi pratar inte om forskning utan om feminismens syn på vad som bör prioriteras eller hur?

    Ja mustaschkampanjen är bra men det är inte ett feministisk initativ. Vad jag vet har ingen feminist någopnsin slagit ett slag för manlig cancer, vilket styrker påståendet att feminismen enbart jobbar för kvinnor och skiter i män och kan alltså inte kallas för en rörelse för jämställdhet för då skulle man kämpa för båda könen.
    Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?
    Ja precis, poängen är att det räcker inte med att påstå att att man blivit utsatt för övergrepp, det måste bevisas. Alltså är det inte metoo som avgör om personen är skyldig eller ej utan rättsystemet.

    Sagt eller inte sagt är saksamma, att propagera för att samhällets resurser endidigt ska användas för bröstcancer men skita prostatacancer visar ganska tydligt att man inte tänker jämställt för i så fall hade man propagerat för att samhällets resurser används för ALL slags cancer. 
  • Anonym (kille)
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-21 23:13:12 följande:
    Det är den allmänna känslan jag och många ex-feminister med mig får, när man hör den feministiska argumentationen.
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-21 23:15:04 följande:
    Ja, sådana tendenser har jag också märkt av ibland.
    Det är inga tendenser, det är liksom ganska solklart. Och det märks oxå ganska tydligt i att allt fler män tar avstånd från feminismen. Men det verkar man skita i och kör på med sitt vanliga drev och tror att man kan tvinga folk att svälja feministisk ideologi. Istället för samarbete har man startat ett könskrig som aldrig kommer leda till något annat än polarisering och extremism.
Svar på tråden Killar - feminist som tjej?