Forum Hus - Hus & hem
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Info om Uppsala önskas!

Sön 21 apr 13:32 Läst 0 gånger Totalt 19 svar
    Visar endast inlägg av Anclo - Visa alla inlägg
    Sön 21 apr 13:32

Hej!

Vi är en familj med två föräldrar i 35 års åldern och 2 barn 3 och 1 år gamla.

Vi har tröttnat på livet i Stockholm och letar nu områden utanför att köpa hus i.

Uppsala lockar mest.

Så min fundering är om någon har koll på bra villaområden i Uppsala för en barnfamilj? Gärna mycket barn och nära förskolor och skolor. Det får gärna vara nära city också då vi kan komma att vilja pendla till jobb i Stockholm i framtiden (även då vi båda har möjlighet att jobba i Uppsala är det skönt att veta att pendlingen funkar om man vill jobba i huvudstaden fram över.) Det känns som att cykelavstånd till centralstationen i Uppsala underlättar.

Vi har 5-6 miljoner att röra oss med.

Väldigt tacksam för tips!

• Sön 21 apr 14:05 #2

Tack snälla för tips!

• Sön 21 apr 15:46 #3

Ingen annan som har koll på Uppsala?????

• Sön 21 apr 19:39 #5

Tack snälla för tips!

• Mån 22 apr 01:47 #7

Tack för tips!

• Lör 18 maj 13:04 #9

Är det någon av er som har koll på Lindbacken? Nybyggt område om jag förstått det rätt.

Nu ligger det visseligen en bra bit utanför centrum men ändå..:)

• Mån 20 maj 20:26 #11

Tack snälla för svar!

• Tor 30 maj 22:30 #15

Tack för input hörrni! :)

• Sön 30 jun 12:26 #19

Ja alltså vi har mellan 5-6 miljoner att lägga på ett hus lite beroende på vad vi säljer vårt nuvarande för.

Så sjukt dyrt i Uppsala! Bor just nu i ett nybyggt, friköpt, radhus i Täby i Stockholm som vi köpte 2017 för 5.8 miljoner. 125 kvm.

Känns nästan omöjligt att få tag på ett lika ?billigt? hus i Uppsala.

Täby anses som en av de finare kommunerna i Stockholm och en av de dyraste kommunerna i landet så jag får inte riktigt ihop det, haha. Hur kan det vara så dyrt i Uppsala? Vad jobbar folk med? Är alla professorer?:)

Tanken var ju att leta sig mot tex Uppsala för att bland annat få mer hus för pengarna. Det verkar inte gå så bra...haha

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll