• New  Dawn

    Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?

    Tecum skrev 2019-04-21 18:05:35 följande:

    Jag känner ingen och har ingen egen erfarenhet. Men jag tror att om förhållandet i övrigt är bra och det finns barn med i bilden är det vanliga att mannen faller till föga och vänjer sig vid sexbristen. Att prata om det vid eventuell skilsmässa är inte heller så vanligt, det kan slå tillbaka på mannen så han betraktas som en dålig älskare.

    Tyvärr har den partner som inte vill ha sex ett övertag i dessa situationer. Fler borde lämna vid sexbrist istället för att leva olyckliga och inte fullt ut.


    Tecum skrev 2019-04-21 22:22:19 följande:

    Ett bra utseende och god självkänsla gör också att du lätt hittar en ny. Därför är sådana personer mer benägna att lämna ett dåligt förhållande. Mitt intryck är att många av de män som lider av sexbrist och stannar är typen som inte vill eller har lätt för att hitta någon, varken att vara otrogen med eller skapa en ny relation. Gäller kvinnor i motsvarande situation också, bortsett från att de inte har några problem att hitta någon för sex. Och som lök på laxen är mer osäkra män de som deras kvinna lättare tappar attraktionen till och inte längre vill ha sex med. Så det blir en ond cirkel...


    Fast om nu många av dessa sexlösa män du skriver om ändå förblir utan sex och riskerar ensamhet förstår jag inte varför DU anser att de "borde" lämna.

    Jag tycker iofs det är dumt att leva kvar i dåliga relationer, men det är ändå helheten man måste se på. Ibland kan det säkert vara mer värt att stanna i en relation än att lämna.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Light) skrev 2019-04-21 23:28:24 följande:

    Min sambo stannade i nästan 5 år hos sin fru innan han vågade ta steget och säga att han ville skiljas. Då hade han försökt i flera år tala om för henne att han inte trivdes med det nästan sexlösa äktenskapet. Kan ju också då passa på att tala för er, att det här är en oerhört snäll och omtänksam man. En riktigt ta-hand-om man. Å sådan har han alltid varit så det är inte bara mot mig.


    Fast jag tror de flesta stannar länge i relationer innan man till slut tar steget att skiljas. Oavsett om man har sex, om man är den som inte vill, eller den som vill. Det handlar inte om att människor måste vara "dåliga" för att relationer inte funkar. Omtänksamhet ger inga garantier i sig....
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (G) skrev 2019-04-22 10:05:11 följande:

    Varför är det självklart mannen som gör fel och inte kvinnan?


    Om relationen är dålig, oavsett orsak, blir det fel att försöka "hålla på i flera år för att få ligga". Om det uteblivna sexet beror på större brister blir det ju fel. (vilket jag också tror att det ofta handlar om) Sedan kan det vara så att relationen inte går att rädda, det är en annan sak.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-22 11:16:54 följande:

    Visst, många ser till helheten och väljer att stanna, som du skriver. Det är deras val. Men de lever faktiskt ett liv som inte är fullödigt och de är knappast lyckliga. De ser sitt val som det minst dåliga istället för det bästa. Att leva och vara nära någon som man vill ha sex med men förnekas det skapar obönhörligen frustration även om de klarar att trycka ner den. 

    Menar du att de männen är helt odugliga och aldrig kan träffa någon som älskar dem fullt ut? Du har isf fel, det finns någon för dem också och chansen att träffa henne ökar betydligt om de lever ensamma och kan "jaga". Därför kan det vara bättre att lämna komfortzonen och våga söka ett fullödigt liv. Du citerar ju själv #5 som visar just det!


    Jo, men DU skrev ju att vissa män ändå blir utan sex... Ändå ger du rådet att lämna. Det var i så fall du som dömde ut männen som odugliga.

    Jag förstår att vissa väljer att stanna, trots sexbrist, pga att det andra positiva som relationen ger.

    Om man väljer att skilja sig måste man vara beredd på livet som ensam. Man måste fundera på om det är värt det. Sedan måste man också vara beredd att göra nya saker. Ibland är man bara ihop med fel person helt enkelt. Andra gånger kanske man måste ta tag i sig själv. Särskilt om man har dåligt med sociala kontakter. Människan är föränderlig .
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-22 11:24:29 följande:

    Nej jag menar att en random kvinna inte skulle kunna få helt tillfredsställande sex med någon de inte tänder på. Män är mer flexibla på den punkten.


    Och det, den sk flexibiliteten, kan vara ett av problemen...

    Jag fattar inte vitsen att bli påsatt av någon som jag inte känner kärlek från i en relation (Lite annan sak om man har tillfälliga relationer som bygger på sex) Exakt DET skulle få mig att lämna en relation. Den "flexibiliteten" är bara obehaglig, tycker jag.

    Så, med andra ord kan den UTAN sexlust i en relation, känna exakt samma sorg, frustration och missnöje som den MED sexlust.

    Dessutom kan lusten försvinna om man känner att man inte betyder något, men att ens kropp ändå är av stort intresse. Eller ännu värre om mannen inte ens tänder på kroppen, men tycker ändå den är värd att tömma sig i.... *ryser*... Fexibilitet... Huva...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-22 12:54:57 följande:

    Varför ser du ner på dem som lämnar? Kanske är det rätt för just DEM, allt annat lika. Och sen är det inte naturligt att allt är kanon även om just sexet uteblir. Kanske hänger det ihop för dessa personer.


    Jadu...

    Det är du som, helt självsvåldigt, anser att jag ser ner på någon. Det är massor av olika personer som lämnar realtioner av olika anledningar. Vissa är bara ihop med fel person och behöver hitta rätt. Tecum pratar om män som har svårt att skapa nya relationer och får svårt att få till sex. En del av de personerna behöver jobba med sig själv för att få ändring. Hursom helst måste vara beredd på att man måste leva ensam, och att man inte vet hur länge det blir. Man kan hoppas på att träffa någon ny, men det är ingen garanti.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 03:55:32 följande:

    Vem säger att det är den sortens flexibilitet Tecum pratar om? Jag tolkar det som att han menar att en del män kan tänka sig att ligga med kvinnor som inte är modellsnygga, bara för att sex är härligt och ibland kanske upplevs som en raritet i livet,


    Tecum skrev om att kvinnor har svårare att få tillfredsställande sex med någon de inte tänder på, men att män är "mer flexibla".

    Du får gilla att ha sex med män som inte tänder på dig, bara för att männen tycker sex i sig är härligt och en "raritet"

    Det är motbjudande för mig att målet är sexet i sig trots att mannen inte tänder på mig och bara är ute efter sex.

    Vi pratar för övrigt inte om modellsnygga. Det handlar om att tända på någon. Finns massor av kvinnor som tänder på män som inte är modellsnygga.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-24 04:00:22 följande:

    Nu tror jag förvisso att det sista man tänker på när man ligger i skilsmässa är hur det vore att träffa någon ny. Snarare tänker man väl på det praktiska, hur det ska gå med barnen osv.


    Ja, visst är det många som oroar sig för barnen, och det är mycket praktiskt som blir jobbigt, men nu skrev vi ju inte om det, utan att personer lämnar relationer pga missnöje med sexlivet. Om man ska ha ett sexliv måste man träffa nya människor, eller en ny människa.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-24 19:18:46 följande:

    Men sexet kan vara bra även om det inte finns kärlek inblandat, det gäller kvinnan också. Det är ingen som tvingar henne att ha sex. Eftersom det i fallet jag skrev om inte handlar om ett äktenskap/samboskap behöver hon inte ha sex för "husfridens skull" heller.

    Det är väl klart att mannen tänder på den kvinna han vill ha sex med, annars fungerar det inte. Men att "tända" behöver varken ha med kärlek, förälskelse eller passion att göra, det är precis som "Hmm" skriver en härlig grej och för vissa kan det vara en raritet. 


    Tecum skrev 2019-04-22 11:24:29 följande:

    Nej jag menar att en random kvinna inte skulle kunna få helt tillfredsställande sex med någon de inte tänder på. Män är mer flexibla på den punkten.


    Fast nu skrev vi inte om relationer och kärlek alls, utan diskussionem utgick från huruvida kvinnor har ett kapital i bemärkelsen att de har lätt att få sex. Då skrev du att män är mer flexibla.... Och observera att det handlade om personer man inte tänder på. Se ditt eget inlägg ovan. Du använder själv orden "inte tänder på".

    Och jag har träffat på denna typ av män, som bara vill ha sex med nån kvinna.

    Förklara på vilket sätt män är flexibla?

    Jag förstår att man vill ha sex med någon man tänder på, det är inget konstigt alls. Jag förstår även att man kan vilja ha tillfälligt sex med någon man tänder på. Både män och kvinnor.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-24 20:46:03 följande:

    Män är mer flexibla på så sätt att det finns ett långt spann mellan "någon speciell" och "vem som helst". Det finns väldigt många trevliga kvinnor som vi kan tänka oss att ha sex med men inte gå in i en relation med. Det gäller dock inte alla kvinnor. Jag har fått uppfattningen att det för kvinnor finns väldigt mycket färre män som är "fuckable" och att de måste ha något speciellt. Det räcker alltså inte att vara trevlig och snäll.

    Med "tänder på" första inlägget menade jag att det måste finnas något som lockar, men hon behöver inte vara relationsmaterial för det.  Men jag förstår att du blev förvirrad.


    Om du inte tänder på kvinnan räcker det väl inte att hon är trevlig och snäll? Män generellt, tänder inte på varje kvinna som är trevlig och snäll. Jag köper inte det.

    Däremot vet jag att män lättare tänder på kvinnor, och lättare får ut något av enkelt sex, men det är ju något helt annat. Då agerar ni ju exakt som kvinnor, dvs att ni vill ha sex med personer ni tänder på. Sedan måste kvinnor vara mer försiktiga av olika biologiska skäl. Men viljan är densamma. Om en kvinna tänder på en man blir hon sugen på sex (mer eller mindre).

    Det handlar, som jag ser det, inte alls om flexibilitet, utan de facto att män generellt lättare tänder på kvinnor och att män lättare blir tillfredsställda av sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-25 14:58:36 följande:

    Och det ser jag som en form av flexibilitet.


    Om man är flexibel anpassar man sig och är smidig. Det handlar väl inte om det, utan att män, särskilt vissa, är så sugna på sex att de inte bryr sig så mycket om vem kroppen sitter på, för de tänder på de flesta kvinnokroppar, eller på sex som sådant.

    Oavsett vilka fina ord du använder så är det enligt min åsikt, motbjudande att förstå att en man inte bryr sig om vem han har sex med. Har dykt upp frågor om sex i min inkorg vissa gånger direkt när jag bytt nick eller när jag var ny här på FL. Då har Mannen i den situationen desperat sökt efter napp från vem som helst, (väldigt flexibel) och det känns bara avtändande
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-04-25 20:03:22 följande:

    Ok vi är inte överens om varken tolkningen eller värderingen av ordet så vi släpper det.

    Men jag fortsätter lite off topic istället. Okända män som skriver privat till en okänd kvinna och vill ha sex är antingen överoptimistiska eller desperata. Vi män får ju inviter från "Tatjana" eller "Irina" som på via google translate berättar vilka trevliga personer vi är och att de gärna vill träffas. Vi skrattar ju bara, om inte annat så åt den taffliga texten.

    Men är det alltid obehagligt och negativt när du får inviter eller beröm från någon du lärt känna lite via mail eller som sett dig tidigare? Det är ju en form av bekräftelse. Och det vore smartare av männen att ta kontakt och smöra in sig först. Inte för att det funkar på dig men kanske på singlar?


    Fast sådana där utländska män, som ofta inte ens existerar räknar jag inte ens. Vissa har skrivit några insmickrande meddelanden.

    Jag vet inte varför du skrattar åt mailen. Kanske för att du inte tror på dem. Det är ju något annat.

    De män jag pratar om menar det. De är på riktigt.

    Nej, så här via FL är det ju sällan obehagligt, om de inte är väldigt efterhängsna. Man är ju rätt trygg som anomyn. Har behövt blockera några få.

    Det är klart att det kan fungera bekräftande med uppskattning och intresse, men inte när man känner eller misstänker, att de bara är ute efter random kvinnokropp.(väldigt flexibla ) Jag har skrivit med många olika människor här på FL av olika anledningar, och på olika sätt, och bland de män som visat intresse av mig finns både män som bara är ute efter random kvinnokropp, samt män som uppskattat mig på flera sätt, samt något mitt emellan. Huruvida deras intresse varit för att smörja mig vet jag inte för så länge har jag bara haft kontakt med en person och han menade allt

    Att någon vill knulla mig.... eller någon annan kvinna... ger ingen bekräftelse.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Handlingskraftig) skrev 2019-04-26 08:28:09 följande:

    Eller så har de sett vederbörande utvikt i Helkroppstråden. 


    Fast lägger man ut bilder räknar man ju med att få kommentarer. Det är en del av det, så det är en speciell situation. Dock är det även där skillnad på män. Alla män som komenterar där är inte ute efter att knulla vilken kvinna som helst, men vissa ger det intrycket och det är bara avtändande.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Hur ofta lämnar män sexlösa förhållanden?