Inlägg från: Nextchapter |Visa alla inlägg
  • Nextchapter

    Någon mer som ska börja försöka i slutet av sommaren?

    Hejsan på er alla!

    Jag o min sambo har också börjat försöka bli gravida med vårt första nu, så spännande och nervöst! Nån mer som börjar nu eller väntar ni till augusti o framåt? :)

    Har inte börjat med några ÄL tester mm utan går efter appen P-Tracker som jag använt länge för att att koll på mensen bara.

    Håller tummarna för oss alla!

  • Nextchapter
    viljaa skrev 2019-07-29 20:41:12 följande:

    Hej !! Vad spännande :) vi gjorde första försöket nu i juli men det tog sig inte, så vi blickar framåt till augusti :) gjorde ÄL tester men de visade sig vara för gamla (fick dem när jag började med NC för typ 3 år sen) så vet inte om det berodde på att vi hade sex på fel dagar kanske. Aja så är det, inte alltför deppig och jag kände mig inte alls gravid så ingen besvikelse när mensen kom heller. Vart bor ni?


    Ja så spännande! :) man vill ju ta det lite som det kommer men kan ändå inte låta bli att försöka tänka på att försöka mysa runt trolig ÄL, enligt P-Tracker, men det blir nog lite svårt då vi är på semester med där man inte är helt ostörda. :P

    Förstår dig, tror också vi kommer få sikta på augusti då vi endast haft möjlighet två ggr under förra veckan.

    Vi bor i norra Västra Götaland, låter inte så men vill vara lite anonym då jag tror andra kan läsa detta utan att vara inloggad :P vi kan skriva mer på DM isf :) vart bort ni? Hur gamla är ni? Kul att kunna följas åt! :)
  • Nextchapter

    [quote=79794314][quote-nick]viljaa skrev 2019-07-30 22:48:24 följande:[/quote-nick]UH oh ja man vill ju inte bli påkommen mitt i myset heller så det blir väl vad det blir :) kanske går att smyga undan nånstans så att ni kan få till det i alla fall nån gång kring ÄL-dagarna!

    Haha, så blev det för oss också. Hade bara två gånger fullbordat så att säga och inte ens på rätt dag heller förmodligen IOM att testen var lite otydliga.

    Okej jag förstår! Vill inte heller outa mig allt för mycket men vi är två runt 25 och bor i Jönköping :) därför jag inte vill gå med i FB-gruppen det pratas om här nedan haha.

    Ja det ska bli roligt att följas åt! Hoppas att det tar sig för oss alla snart![/

    Vi får hålla tummarna, tror dock man inte får ha några förhoppningar.

    Nä precis, sambon gillar verkligen inte varken tanken eller idén på att mysa med risk för att bli påkommen eller hörd, speciellt inte från de personerna som är nära just nu. :P

    Förstår han dock men jag har nog en förmåga att stänga av på ett annat sätt :P

    Vi fick till det förra veckan ett par gånger och en var i lördags och har ÄL typ igår kväll, idag eller imorrn. Så man får väl hoppas på ett mirakel kanske :)

    Jag håller med, är lite skraj för att outa mig också så hoppar den tillsvidare :)

    Ja det skall bli spännande! :)

  • Nextchapter
    Enn1 skrev 2019-07-31 22:47:42 följande:

    Hänger med i tråden! Jag slutade med p-ring nu i juli så nu väntar vi på att kroppen ska komma igång så vi kan börja försöka! Första barnet så det är extra spännande.

    Någon som har en bra app man kan använda för att räkna ut ägglossning osv? 


    Hej, va roligt med fler!

    Första för oss också :)

    Jag använder mig av p-Tracker som jag skriver in när jag har mens mm och den visar även beräknad ÄL. .)

    Lycka till! Kul att följas åt! :)
  • Nextchapter
    Linapinafina skrev 2019-07-31 19:11:43 följande:

    Ny här inne och hittade denna tråd så tänkte väl dela med mig lite:)

    Jag tog ut min Pring den 7/7 efter att ha haft den inne som jag skulle i 3 veckor. Runt 10e fick jag en mensliknande blödning. Jag satte sen aldrig in en ny ring.

    2 veckor senare vaknar jag mitt i natten och behövde spy. Jag hade inte ätit ngt konstigt på dagen. Har inte spytt mer sedan utan har mått lite smått illa ibland (men kan såklart va inbillning)

    Ända sen dess har jag även kännt en molande värk i min mage och bara någon dag senare fick jag en pytte liten blödning, bara några droppar. Jag har också senaste tiden varit enormt trött och längtar efter att få gå och lägga Mig oavsett när på dygnet. Detta har jag förknippat med värmen..

    Jag känner mig även uppblåst hela tiden.

    Jag vet att allt detta kan vara hormonerna som spökar efter att ha slutat med ringen.

    Igår tog jag ett grav test som visade negativt, men å andra sidan har jag minst en vecka kvar till beräknad mens..

    Vad tror ni? Ska jag ge upp hoppet helt om ett plus denna månaden?


    Hej!

    Välkommen hit, roligt med ännu fler, nu börjar vi bli många här :)

    Jag håller tummarna att det är gravidsymtom men vet faktiskt inte om de är de, har själv aldrig haft några så detta är så nytt :) vänta till efter BIM o ta ett nytt så du inte blir för besviken ond e inte skulle vara ett plus. :)
  • Nextchapter
    viljaa skrev 2019-08-01 13:24:09 följande:

    Håller tummarna att det tog sig då! När har du BIM? :)


    Ja nu får man hålla tummarna, men försöker inte ha för stora förhoppningar mär man bara fick till det en ggn inom ?den fertila tiden? enligt appen. :) jag har BIM den 14-15/8 :)

    När hade du? :)
  • Nextchapter
    Linapinafina skrev 2019-08-01 08:27:02 följande:

    [quote=79797061][quote

    Tack snälla! Ja jag har typ riktigt molande värk i magen nu men mensen ska inte komma förrän nästa vecka.. och testet jag tog var inget testa tidigt utan helt vanlig sticka från bandyplan ????


    Jag har också massa molande värk nu, trodde jag inbillade mig först men inte då, så jobbigt men ändå lite spännande eftersom det inte är nått jag brukar ha alls. Detta tillsammans ned lite ömma bröstvårtor gör mig lite misstänksam. Har bim 14/8 så vet inte ens om man ?skall? kunna ha några symtom redan?!

    Hur mår du nu? Några mer symtom?
  • Nextchapter

    [quote=79810625][quote-nick]Linapinafina skrev 2019-08-06 13:00:35 följande:[/quote-nick]Jadu, inga nya men försöker att inte känna då jag bara tänker att jag inbillar mig, borde få min mens denna veckan men inte hundra på när då kag slutade med p ring för en månad sedan.. därav är det också svårt att veta om de är biverkningar jag känner kanske.

    Teststickorna är fortfarande blanka, men det är helt vanliga och inga testa tidigt..[/

    Okej, ja lite samma här, försöker inte att känns efter men lite svårt. Men ibland tror jag faktiskt jag inbillar mig, för exempelvis just nu när jag jobbar har jag inte alls lila molande värk nere o magen som jag hade igår kväll, då va det skitjobbigt. Men när jag sedan idag får ett till symtom som är en vitaktig flytning som jag inte riktigt känner igen så spinner hjärnan iväg igenom haha! Så jobbigt!

    Men det är bara att vänta tills helgen eller nästa vecka när man kan testa :) kommer bara bli besviken ifall jag hoppas för mkt.

  • Nextchapter
    Linapinafina skrev 2019-08-06 14:13:18 följande:

    Ja, I feel you. Jag har gått på p piller o sen pring nu i flera år så jag har ingen aning hur flytningar o annat ska va nu efter..

    Men ja jag ska också försöka hålla mig till slutet av veckan nu, antagligen kommer väl mensen..


    Jag håller tummarna för oss ????
  • Nextchapter

    Grattis Gottegrisen91! :D

    Jag ?väntar? på min menar som enligt min app(som brukar stämma) skulle komma den 14/8, men kan dröja nån dag.

    Dock fick jag i måndags-tisdags o lite lite i onsdags lite spottings som jag alltid brukar få innan mens. Dom försvinner helt i en til två dagar innan mensen brukar komma med full kraft tillsammans med jobbig mensvärk, men som sagt, ingen alls ännu.

    Kan man få en liten blödning fast man är gravid??

    Va typ bara en dag som det blödde lite, andra första dagen va lite blodblandat bara. Nu är de inget alls.. så skumt.

    Kommer lite i livmodern ibland så tänker att: nu jäklar kommer mensen, men nepp, inget än.

  • Nextchapter
    Gottegrisen91 skrev 2019-08-17 01:03:08 följande:

    Åh hoppas att du får ditt plus! Absolut kan man det! Man kan blöda när ägget fäster (nidblödning). Jag blödde den dagen jag skulle ha mens med min dotter, som försvann lika fort som den kom typ, tog ett test dagen efter då jag hade akut sug på senap (har aldrig gillat det) och fick positivt! Idag är hon 5 år :)


    Hej,

    Tack för svar :) idag kom dock mensen, gissar att den blev lite sen pga sv massa stress m start av jobb efter semestern o sen o resor o begravning etc.

    Kan va bra dock att veta att en liten blödning inte är helt ovanligt ändå. Nytt försök får bli om 1,5-2 veckor :) håller tummarna för de, denna ggn blir egentligen vårt första riktiga försök då vi nu sist ggn inte riktigt fick till det såpass nära ÄL som vi hade önskat.
  • Nextchapter

    Fertila veckan o ÄL troligtvis över här också, tempar eller testar inte än utan går efter appen. Har inte heller haft mina vanliga symtom runt ÄL denna månaden typiskt nog så vi får hålla tummarna att vi prickat in..

    Nu är det bara väntan kvar... BIM 14/9 om det stämmer med appen :)


    solhatten skrev 2019-09-01 16:18:58 följande:

    Hur går det för er här inne? Själv väntar jag äl närsomhelst och brukar få rejäla känningar då men vill testa med stickor nu varje dag för att veta när äl kommer i anslutning till vad jag känner


  • Nextchapter

    Åh roligt med typ samma!

    Ja fy va segt o vänta! Jag kommer dock vara väldigt upptagen fram tills dess typ o typ hela månaden, så förhoppningsvis tänker jag inte så mkt på det. (Vem försöker jag övertala/lura? Klart man kommer leta symtom ) ;)


    Kattunge15 skrev 2019-09-01 23:59:39 följande:

    Har bim typ samtidigt som dig, är ju sååå lång väntan


  • Nextchapter

    Hur går det för dig? :)

    Jag testade positivt idag på BIM+3 !! :D


    Kattunge15 skrev 2019-09-02 17:28:34 följande:

    Haha jag försöker hålla mig sysselsatt med annat & funkar väl hyfsat nu första dagarna men veeeet ju att jag kommer överanalysera allt snart :D


  • Nextchapter

    Tack! Så roligt! Grattis! Roligt att följas åt! Ja såååå sjukt!! Kan inte fatta!! :D


    Kattunge15 skrev 2019-09-17 22:29:37 följande:

    Ååååh grattis!!! Jag testade också positivt men på BIM-4!!! Så sjukt detta!


Svar på tråden Någon mer som ska börja försöka i slutet av sommaren?