• Anonym (M)

    Är det en giltig förklaring?

    Om man i flera år har haft analsex med sin fru och hon plötsligt bestämmer att det inte blir mer för att hon ?helt enkelt inte vill?, är det en giltig förklaring för dig? Hon vill inte suga heller längre, men det är ganska länge sen.

  • Svar på tråden Är det en giltig förklaring?
  • Ignoramus

    Jag får onekligen samma intryck. Ens partners reaktion borde ju rimligtvis vara: ?herregud, har hon någonsin velat??

    Inte ?buhu, du har inte rätt att beröva mig detta!!?

  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (M) skrev 2019-04-28 20:38:43 följande:

    Så ni tycker inte att man är skyldig mer förklaring än ?jag vill bara inte??


    Det tycker tydligen du. Kan du utveckla din tanke?

    (Jag förstår om det är förvirrande, konstigt, irriterande, eller vad som helst, att hon har ändrat sig och inte gett dig annan förklaring än att hon inte vill, men det i sig ger ju inte dig rätt att kräva någon förklaring.)
  • Anonym (K)
    Anonym (M) skrev 2019-04-28 20:38:43 följande:

    Så ni tycker inte att man är skyldig mer förklaring än ?jag vill bara inte??


    Skyldig är man ju inte, men jag hade anat ugglor i mossen. Hon kanske har trevligare analsex med någon annan? Eller har hon aldrig velat men gjort det för din skull?
  • Jon the papa

    NEJ, jag anser inte detta vara en giltig förklaring. Det är ett konstaterande. 


    Ingenstans säger TS heller vad jag kan se att "hon ska ställa upp, begå våld på sig själv bla bla". Vad jag ser vill han ha en förklaring på "varför det blivit så" 


    Jag och tjejen min är helt ens om detta. 


    Hade man helt plötsligt bara sagt "nej" jag vill inte detta alls längre. Så ska det fasen till en förklaring om "VARFÖR" Man kommit till detta beslut som påverkar båda parter i ett FÖRHÅLLANDE. 


    Det är precis samma sak som att helt plötsligt säga "jag vill inte skratta, prata, se på film, kyssa, gå på promenad med dig längre" Med ett "för jag vill inte" 


    Man ska absolut inte göra någonting man inte vill. Det säger sig själv. men folk på familjeliv läser ju in saker som fan själv. 


    Hade vi ändrat något sådant radikalt helst utan att ge en rimligare anledning till det än "vill inte" när det påverkar den ena parten så hade det tagit slut väldigt antagligen. Inte för att man inte älskar den andre på en hel drös massa olika sätt och vis. Men för att detta är ett brott emot att inte vilja kommunicera om viktiga saker som påverkar oss båda. För vissa saker vill man inte leva utav ett liv så som härlig humor, skratt, prat, anal och oralsex. Om detta gjorts klart att man tyckt om ifrån första början. 


    Antagligen beror det på att "inflik av något bara hon vet om och allt annat är meningslösa gissningar"....


    Men nej, det är inte en giltig "förklaring". 


    (Undanbeder mig att behöva förklara om min käreste skulle råka ut för olyckor som förhindrar diverse aktiviteter och vad som skulle hända då, då detta faller inom förklarliga omständigheter)

  • Annita
    Anonym (M) skrev 2019-04-28 20:38:43 följande:

    Så ni tycker inte att man är skyldig mer förklaring än ?jag vill bara inte??


    Får jag fråga hur du tänker kring förklaringens eventuella giltighet, eller ogiltighet. Om du finner att hennes förklaring inte är bra nog så tänker du att ni fortsätter med analsex som om inget hänt..?
  • sanest

    Har hon vart med om något jobbigt på sistone. Dödsfall på någon nära eller så. Det kan vara en deprission i botten

  • Anonym (Whoop)

    Öh? Giltig förklaring? Det räcker att hon SÄGER nej. Du låter som en mansgris

  • sanest
    Anonym (Whoop) skrev 2020-02-05 23:43:31 följande:

    Öh? Giltig förklaring? Det räcker att hon SÄGER nej. Du låter som en mansgris


    1. Jag är kvinna

    2. Att ändra beteende snabbt kan tyda på depression, stress eller att man går igenom jobbig period.

    3. Normallt bryr folk sig om sina respektive och vill kunna vara där när det är jobbig period.

    4. Kommunikation är det viktigaste i ett förhållande, och bör gå till botten med detta
  • Jon the papa
    Anonym (Whoop) skrev 2020-02-05 23:43:31 följande:

    Öh? Giltig förklaring? Det räcker att hon SÄGER nej. Du låter som en mansgris


    Så om din partner helt plötsligt med ett "nej, jag vill inte" bestämmer sig för att ni inte får kyssas mer, se på film mer, promenera tillsammans mer" då ska man inte få en bra förklaring om varför?(hur giltig den än må vara) Är det sunt tycker du?
  • Anonym (Whoop)

    Sex och en promenad är inte samma sak. Men kunde inte vänta mig nått annat svar från en man.

  • Bjoer
    Anonym (Whoop) skrev 2020-02-07 10:26:05 följande:

    Sex och en promenad är inte samma sak. Men kunde inte vänta mig nått annat svar från en man.


    Fast det spelar ju ingen roll vad det är för aktivitet det handlar om. Poängen är att man gärna vill veta varför någon ändrar inställning, speciellt ifall det är något som kan påverka förhållandet. Bara "jag vill inte" är liksom sämsta formen av kommunikation.
  • Anonym (EN)
    Anonym (M) skrev 2019-04-26 21:01:47 följande:

    Om man i flera år har haft analsex med sin fru och hon plötsligt bestämmer att det inte blir mer för att hon ?helt enkelt inte vill?, är det en giltig förklaring för dig? Hon vill inte suga heller längre, men det är ganska länge sen.


    Jag är kvinna och om min man helt plötsligt hade velat utesluta något som hade varit en stor del av vårt sexliv så hade jag blivit irriterad och besviken. Jag hade velat ha en förklaring till varför helt klart
  • Tukt

    Tänker att en sådan här häftig vändning borde synas även i andra ställningstaganden, att det måste kommit till en punkt där hon tagit beslut runt sitt liv i flera aspekter och inte bara kring sin mun och anal.
    Så det kanske finns en del saker som är betydligt viktigare att prata om. Och att ett nej inte riktigt räcker som förklaring om relationen ska fungera framöver.

  • Anonym (Steff)

    Kan ibland finnas förklaringar man hellre håller för dig själv och det har man rätt till även i ett förhållande.

    Kanske har hon fått problem med analinkontinens efter flera år av analsex, eller hemorrojder, analsprickor, klåda, upprepade urinvägsinfektioner, bakterios osv är inte direkt sexigt att prata om.

  • Jon the papa
    Anonym (Whoop) skrev 2020-02-07 10:26:05 följande:

    Sex och en promenad är inte samma sak. Men kunde inte vänta mig nått annat svar från en man.


    Tja sex och promenad är ju en handling så så sett så är det ju samma sak. 


    Men det är ju intressant att du just valde ut den saken och helt förbisåg de andra. 


    Varför är just sex någonting som är friskrivet all form av kommunikativa åtaganden bara man lägger sitt "vill inte" kort i en relation. 


    Jag i min tokiga manlighet anser ju att en djup relation har en väldigt stark grund i att vilja ha en djup kommunikation med min partner. Men det är ju bara en utav mina manliga knasigheter. 


    Men okey vi tar någonting man inte generellt kan göra med sin vän eller polare. 


    Din partner säger helt plötsligt "Jag vill inte längre att vi kysser varandra och inte heller gosas i soffan som vi gjort alla mysiga år" 


    Varför frågar du. 

    -Jag vill inte. 

    Är detta ett svar som du känner dig omedelbart okej med? Rent utav känner dig glad över att du har en partner du känner att du har en god kommunikation med, samt bara godtar gladeligen denna nya totala omställning över ert förhållande? 


    Fast iofs med en sådan strålande homogen världsbild över oss "män" så väntar jag väl mig inte något speciellt djupt svar från en kv.... nä så lågt ska vi inte sjunka här, finns många många bra av din sort :D 

  • Anonym (Nja)

    Som man skulle jag nog fundera på om hela sexet varit en bluff....kanske dags att se dig om efter andra 

Svar på tråden Är det en giltig förklaring?