Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

    Dålig sjuksköterska - vill byta jobb, till vad?

    Hej!


    Precis som rubriken lyder. Jag har varit färdig utbildad i ca 1,5 år och är alltså ny och oerfaren. Så jag kan inte skylla på att jag är helt dum i huvudet, men nästan. Jag har funderat mer och mer på hur fan jag kunde få min examen, då jag är helt trög, har glömt allt och känner att jag bara gör fel. Jag ställer dumma frågor på rapporter, känner mig håglös i många situationer och jag märker själv hur idiotisk jag låter - och vilka dumma val jag gör i jobbet. Jag är en mkt snäll person, vill alltid göra rätt för mig och vill aldrig att någon ska uppleva en hemsk vårdupplevelse, speciellt inte pga mig. Oavsett personal eller patient.

    Nu under senaste tiden har jag dock känt att jag är rent av inkompetent, kan inte jobba som ensam syrra med uskor - för att jag helt enkelt inte har den styrkan. Jag är bara sämst. Alla andra ssk som jobbat lika länge, eller till och med kortare tid, klarar det galant och det är aldrig några frågetecken. Och schemat skulle aldrig gå ihop på mitt arbete om jag inte kan jobba på det sättet.

    Jag måste bort från yrket innan något hemskt händer, helt enkelt. Antingen att jag skadar någon patient/anhörig eller kollega. Får bara inte hända.

    Så, ni som har bytt jobb från ssk till något annat, och ändå haft nytta av utb - vad jobbar ni med? Har ni några tips på andra passande yrken isf?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Dålig sjuksköterska - vill byta jobb, till vad?
  • Anonym (Hanna)

    Jag vet inte - vad exakt gör man på en blodcentral? tar prover på pat och tappar dom på blod..? skickar iväg det dit det ska sen? Jag tror att jag skulle kunna klara av det, men det trodde jag om det här avd arbetet också.
    Sticka med nålar och ge vaccinationer kan jag faktiskt, provtagning osv är inget problem. Såhär i efterhand borde jag bara ha stannat som uska och sedan valt något annat jobb, istället för all tid och csn på något som jag suger på. Alltid lätt att vara efterklok.

    Ja, att utbilda mig ännu mer då jag är fyllda 30 vet jag inte om det är någon idé. Så antingen att jag kan komplettera min ssk examen eller helt enkelt något annat, som inte kräver värsta utbildningen iaf. Har du några tips kanske? :)

  • Anonym (Hanna)
    orzia1 skrev 2019-04-28 04:06:19 följande:

    Utbilda dig vidare till diakon i svenska kyrkan


    Tack för tips!

    Läste lite om det nu, har annars ingen bra koll på vad en diakon faktiskt gör. Jobbar du själv som det?
  • Anonym (Hanna)
    orzia1 skrev 2019-04-28 04:06:19 följande:

    Utbilda dig vidare till diakon i svenska kyrkan


    Tack för tips!

    Läste lite om det nu, har annars ingen bra koll på vad en diakon faktiskt gör. Jobbar du själv som det?
  • Anonym (Hanna)
    orzia1 skrev 2019-04-28 04:06:19 följande:

    Utbilda dig vidare till diakon i svenska kyrkan


    Tack för tips!

    Läste lite om det nu, har annars ingen bra koll på vad en diakon faktiskt gör. Jobbar du själv som det?
Svar på tråden Dålig sjuksköterska - vill byta jobb, till vad?