• Anonym (Kärlek för två)

    Någon mer som älskar "vid sidan om"?

    Hej!

    Jag letar efter andra som är eller har varit i liknande situation som jag befinner mig i för att dela med sig av erfarenheter och stötta.

    Jag är gift med en fantastisk man och vi har två barn. Vi har varit ett par i 15 år. Han är min allra bästa vän, vi har roligt ihop, han är snygg, vi har rätt bra sex och han är såklart min stora trygghet. Trygghetskärlek skulle jag kalla det.

    Men...

    Sen ett år tillbaka älskar jag en annan man. Också. Känslorna slog ner som en bomb hos både honom och mig och vi blev störtförälskade i varandra. Ingen utav oss var beredd på det. Den här förälskelsen har djupnat och jag älskar honom verkligen. Kan se ett liv med honom men så kommer det med största sannolikhet aldrig någonsin att bli. Jag har det bra hemma med familjen men saknar "honom" hela tiden. Han har det ok hemma men har gjort valet åt oss båda, han kommer inte lämna. Jag är inte säker på om jag skulle vara beredd att lämna heller. Men samtidigt kan jag inte se ett liv utan den andra mannen. Vi njuter av att ses när vi väl gör det, men samtidigt plågas vi av det eftersom det är en omöjlig kärlek. Vi har det liksom bra i våra nuvarande förhållanden och att bryta upp är inget alternativ för någon.

    Jag har många gånger funderat på att bryta helt med den här mannen men just nu känns det rätt ok. Vi har gått igenom det vi har och analyserat varenda del av oss. Och det känns som att vi har hittat en bra balans så att vi kan få det här att funka ändå. För vi vill inte vara utan varandra.

    Jag undrar bara om jag ska gå ett helt liv som Meryl Streep i Broarna i Madison County och ja det bra men alltid ha ett delat hjärta. Jag har funderat om om jag är polyamorös eftersom båda männen gör mig lycklig, fast på olika sätt. Jag vill liksom inte vara utan någon. Båda är fantastiska män.

    Finns det nån där ute som kan känna igen sig i något av det jag skriver?

  • Svar på tråden Någon mer som älskar "vid sidan om"?
  • Anonym (Bedragen)

    Ok, för det första: NI HAR INTE ETT FUNGERANDE FÖRHÅLLANDE!!!!!!!

    Du ljuger för din man. Du bedrar din man.

    Prova att lägga alla kort på bordet och om din man bara rycker på axlarna och säger att det är ok, så lovar jag att be om ursäkt för att jag hade fel om ert "fungerande" förhållande. Men så kommer han nog inte reagera, eller vad tror du?

    Det andra: som barn till en otrogen förälder. Det sveket man känner som barn i en otrohetsaffär är oändligt. Ditt lilla snedsteg kommer förändra eran relation för alltid. Min förälder krossade mitt hjärta genom sin otrohet. Sveket mot barnen är tusen gånger värre än det mot din man.

    Gör den klassiska tankeövningen att vända på situationen, låtsas att du älskar din man och att ni är lyckliga tillsammans bara ni två och era barn. För dig finns ingen annan än din man. Då kommer sanningen fram, din man älskar dig och ert trygga liv, men han älskar också en annan kvinna. En kvinna som ger honom riktig kärlek och passion.

    Skulle du vara ok med det?

    Du har gjort ditt val, nu måste du låta din man gör sitt. Och för att göra ett val måste man ha all fakta.

  • Pentra

    Ja, jag gör. Jag älskar både min sambo och, sedan ca ett par år tillbaka, även min vän med förmåner, som alltså är betydligt mer än så. ... Jag sökte eg inte någon mer, att ha såhär djupa känslor för, så detta var inte något jag hade med i mina livsberäkningar. Men, det hände ändå... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Förstår dig)
    Anonym (Kärlek för två) skrev 2019-05-02 12:43:11 följande:

    Vi bor och jobbar i olika städer så vi ses inte alls så ofta som jag skulle vilja, 1 ggn/per månad ungefär. Utöver det pratar vi i telefon nån gång ibland när vi åker till/från jobbet eller om vi lyckas gå ut på tex promenad kvällstid. Raderar alltid i samtalslistan sen. Sen pratar vi en del på messenger men är noga med att censurera och radera konversationer.

    Hur ser du er om några år? Kommer du orka med det här?


    Jag vet inte. Jag tänker att jag får ta en dag i taget och gå på magkänslan. Just nu är det också extremt svårt att hantera längtan. Nästan det som är värst tror jag. Jag lever med en vän som ger mig trygghet och stabilitet. Vi är bra på att hantera familjeföretaget och vi har kul ihop. Men den jag längtar efter från det att jag vaknar till dess att jag somnar kan aldrig, som det är just nu i alla fall, bli en del av mitt vardagsliv.
  • Anonym (man)

    Ja, känner igen mig väldigt väl fast är mannen i din beskrivning men annars är vi i en nästan identisk situation... Har träffat en helt fantastisk tjej/vän sen två år tillbaka som jag trivs otroligt bra med och känner väldigt mycket för och som älskar mig tillbaka. Men jag älskar även min fru och vill absolut inte förstöra någons äktenskap. Kunde för några år sen inte ens föreställa mig att jag skulle hamna i den här situationen men har förstått nu att jag förmodligen är polyamorös och har varit det hela livet. Dock är jag osäker på om jag vill fortsätta ha det så här och alla problem det för med sig eller om jag ska avsluta min senaste relation för det tar otroligt med energi, tänker på henne alldeles för ofta... Samtidigt känns det så "rätt" med henne och vi har kommit varandra otroligt nära även om vi som tur är inte har haft sex. Min fru vet om att vi träffas nästan varje vecka och att vi står varandra väldigt nära och har accepterat det sålänge det inte går ut över henne eller vår familj. Det konstiga är att ju mer jag känslor jag har för min tjejkompis desto mer känslor får jag för min fru och uppskattar tillvaron med henne än mer, något jag var rätt så dålig på innan. Livet är bra konstigt ibland :S

  • Anonym (Kärlek för två)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-05-03 21:08:48 följande:

    Jag vet inte. Jag tänker att jag får ta en dag i taget och gå på magkänslan. Just nu är det också extremt svårt att hantera längtan. Nästan det som är värst tror jag. Jag lever med en vän som ger mig trygghet och stabilitet. Vi är bra på att hantera familjeföretaget och vi har kul ihop. Men den jag längtar efter från det att jag vaknar till dess att jag somnar kan aldrig, som det är just nu i alla fall, bli en del av mitt vardagsliv.


    Ja, längtan är stundtals som tortyr. När hela mitt väsen skriker efter honom får jag ta till lite knep för att inte visa något. Man blir en bra skådis. Vet din äkta hälft om att den andra personen finns eller är det helt hemligt? Min man vet om den andre och att vi ses. Men vet såklart inte om något utav det "förbjudna".
  • Anonym (Kärlek för två)
    Anonym (man) skrev 2019-05-03 22:58:59 följande:

    Ja, känner igen mig väldigt väl fast är mannen i din beskrivning men annars är vi i en nästan identisk situation... Har träffat en helt fantastisk tjej/vän sen två år tillbaka som jag trivs otroligt bra med och känner väldigt mycket för och som älskar mig tillbaka. Men jag älskar även min fru och vill absolut inte förstöra någons äktenskap. Kunde för några år sen inte ens föreställa mig att jag skulle hamna i den här situationen men har förstått nu att jag förmodligen är polyamorös och har varit det hela livet. Dock är jag osäker på om jag vill fortsätta ha det så här och alla problem det för med sig eller om jag ska avsluta min senaste relation för det tar otroligt med energi, tänker på henne alldeles för ofta... Samtidigt känns det så "rätt" med henne och vi har kommit varandra otroligt nära även om vi som tur är inte har haft sex. Min fru vet om att vi träffas nästan varje vecka och att vi står varandra väldigt nära och har accepterat det sålänge det inte går ut över henne eller vår familj. Det konstiga är att ju mer jag känslor jag har för min tjejkompis desto mer känslor får jag för min fru och uppskattar tillvaron med henne än mer, något jag var rätt så dålig på innan. Livet är bra konstigt ibland :S


    Ja det där med att ha tankarna på nån annan hela tiden tar otroligt mycket energi. Jag märker direkt på mig själv att ju mer jag tänker och längtar desto sämre tålamod får jag.

    Imponerande att ni klarat av att låta bli varandra. Jag har blivit bättre på det. Nu kan jag njuta av hans sällskap mer. Förut ville jag bara ha honom hela tiden.

    Vet din fru om dina känslor för den andra?
  • Anonym (Förstår dig)
    Anonym (Kärlek för två) skrev 2019-05-04 11:07:23 följande:

    Ja, längtan är stundtals som tortyr. När hela mitt väsen skriker efter honom får jag ta till lite knep för att inte visa något. Man blir en bra skådis. Vet din äkta hälft om att den andra personen finns eller är det helt hemligt? Min man vet om den andre och att vi ses. Men vet såklart inte om något utav det "förbjudna".


    Tortyr är rätt ord. Jag räknar ned dagar och timmar till vi ses, även om det bara blir till ett kort och vardagligt samtal i jobbet som två kollegor. Min äkta hälft vet att den andre personen finns, att vi kände varandra för 20 år sen och att vi nu ses i jobbsammanhang men inte mer.

    Har du alltså sagt till din man att ni ses privat? Hur förklarar du det?
  • Anonym (Kärlek för två)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-05-04 21:38:17 följande:

    Tortyr är rätt ord. Jag räknar ned dagar och timmar till vi ses, även om det bara blir till ett kort och vardagligt samtal i jobbet som två kollegor. Min äkta hälft vet att den andre personen finns, att vi kände varandra för 20 år sen och att vi nu ses i jobbsammanhang men inte mer.

    Har du alltså sagt till din man att ni ses privat? Hur förklarar du det?


    Ja, min man vet om att vi ses privat. Men det finns en väldigt logisk förklaring då det är en speciell aktivitet vi sysslar med tillsammans. Så när vi väl ses gör vi just den grejen 99% av gångerna. Men vi är ju samtidigt oftast ensamma när vi gör det...

    Har druckit vin ikväll och saknar honom så det värker i hela mig. Men skådespelarmasken är på som vanligt.
Svar på tråden Någon mer som älskar "vid sidan om"?