• Evert2

    Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?

    Nu växer det upp moskeer i princip varje stad i landet som oftast finansieras av rika oljeländer. Nu senast väntar en jättemoske i Växjö känt för sina böneutrop. Visserligen har vi religionsfrihet i Sverige men är det en helt okomplicerad utveckling eller är det dags att börja sätta ned foten snart?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?
  • uhsumkat
    nihka skrev 2019-05-01 15:23:24 följande:
    För att du skrev: "Tiga ihjäl dem.
    Får de ingen uppmärksamhet kommer de att försvinna."
    Ja?
    Kan du utveckla hur du tänkte?
  • nihka
    uhsumkat skrev 2019-05-01 15:32:36 följande:
    Ja?
    Kan du utveckla hur du tänkte?
    Ska jag utveckla hur du skrev?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2019-05-01 15:02:54 följande:
    Varken Revolutionära fronten eller Svenskarnas parti finns längre. Det var åratal sedan de båda gick i graven, så ingen förökning på någon sida där utan i stället en total avveckling.
    Nej, men det ligger ju knappast till hinder att de kan komma igen vänsterextremisterna, fast under ett "annat namn" och fortsätta att utöva "Det goda Våldet" under nya/nya namn.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka
    uhsumkat skrev 2019-05-01 15:32:36 följande:
    Ja?
    Kan du utveckla hur du tänkte?
    Du skrev:

    "Tiga ihjäl dem.

    Får de ingen uppmärksamhet kommer de att försvinna.
    Ju mindre utrymme de får i forumen desto mindre kan de sprida propagandan."

    Jag undrar då om du menar att det är rätt väg att gå att 
    tiga ihjäl alla med avvikande åsikter eller bara vissa?

    Jag vet inte hur jag kan utveckla det mer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    EnAnonumius skrev 2019-05-01 15:38:15 följande:
    Nej, men det ligger ju knappast till hinder att de kan komma igen vänsterextremisterna, fast under ett "annat namn" och fortsätta att utöva "Det goda Våldet" under nya/nya namn.
    Ja, medlemmarna ur RF kanske har anslutit sig till AFA och medlemmarna ur SP till NMR eller SD, men vem anser att det handlar om "Det goda våldet" på någon sida? Våld som våld och det finns alltid de som stödjer det på båda sidor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    uhsumkat skrev 2019-05-01 15:10:18 följande:

    Tiga ihjäl dem.

    Får de ingen uppmärksamhet kommer de att försvinna.

    Ju mindre utrymme de får i forumen desto mindre kan de sprida propagandan.


    Det är naivt att tro detta. Oemotsagda sprider de fake news och propaganda, de som inte har bättre koll tror på deras förvrängda påståenden.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-05-01 15:43:55 följande:
    Det är naivt att tro detta. Oemotsagda sprider de fake news och propaganda, de som inte har bättre koll tror på deras förvrängda påståenden.
    Fake news och propaganda - en av vår tids största hot mot demokratin.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Dr Nail
    nihka skrev 2019-05-01 10:15:33 följande:

    Tomrum? Nej, avsaknad av något vi inte vill ha utgör verkligen inget tomrum.

    "I den muslimska delen av världen". VAD snackar du om? Där finns ingen samsyn och verkligen inte om Sverige.


    Det blir visst ett tomrum, spelar ingen roll vad vi vill eller inte. Med den logiken vill vi inte ha något militärt försvar heller, men varje nation har en arme inom sina gränser; antingen sin egen eller en främmande. Varför skulle det vara annorlunda med religion? Kristendomen är försvagad i Sverige, och istället ser vi hur något som är starkare och livsdugligare tar dess plats. Så pass att vi ses som något av en hembas av islamistiska terrorgrupperingar, med sleeper cells och all skit.
  • Padirac
    Dr Nail skrev 2019-05-01 16:25:34 följande:

    Det blir visst ett tomrum, spelar ingen roll vad vi vill eller inte. Med den logiken vill vi inte ha något militärt försvar heller, men varje nation har en arme inom sina gränser; antingen sin egen eller en främmande. Varför skulle det vara annorlunda med religion? Kristendomen är försvagad i Sverige, och istället ser vi hur något som är starkare och livsdugligare tar dess plats. Så pass att vi ses som något av en hembas av islamistiska terrorgrupperingar, med sleeper cells och all skit.


    Du blandar ihop religion och kultur. Att folk inte är troende i kyrklig mening betyder inte att folk helt plötsligt är ett vakuum där vilka idéer som helst tar plats. Sverige är ett sekulärt land där religionsfrihet råder.

    Den stora gruppen av islamistiska celler finns elle har funnits i Belgien.

    www.svt.se/nyheter/darfor-ar-bryssel-centrum-for-terrorism
  • nihka
    Dr Nail skrev 2019-05-01 16:25:34 följande:
    Det blir visst ett tomrum, spelar ingen roll vad vi vill eller inte. Med den logiken vill vi inte ha något militärt försvar heller, men varje nation har en arme inom sina gränser; antingen sin egen eller en främmande. Varför skulle det vara annorlunda med religion? Kristendomen är försvagad i Sverige, och istället ser vi hur något som är starkare och livsdugligare tar dess plats. Så pass att vi ses som något av en hembas av islamistiska terrorgrupperingar, med sleeper cells och all skit.
    Det är ju bara din syn på saken. Om ett krig tar slut blir det inget "tomrum" utan det blir fred. Om samhället upphör att vara sakralt blir det sekulariserat. Det är ju bara för att du vill ha religion som du tycker det saknas något när det inte finns. Det är nog ingen större risk att personer som är ointresserade av den kristna religionen i stället skulle bli muslimer.

    Fattar inte alls ditt resonemang om militärt försvar. Menar du att vi skulle ha någon slags kristen militärarmé?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?