• Anonym (MORR)

    Nån fler med porrskadad man?

    Jag börjar bli less min porrskadade gubbe! Han sitter och glor på porrbilder flera gånger dagligen, även när jag är hemma. Lämnar man hemmet så sitter han snart och drar i kuken framför datorn. I smyg. Ljuger, döljer och gömmer undan. Han har gått med i olika forum för att komma åt ännu fler bilder. Detta under massor av år, även med tidigare partners. Hur mycket och bra sex vi än haft - bra sex för honom, för han är fast i sina porrsexmoves och vill inte göra nåt annat. Han skulle mest troligt offra oss före att sitta timvis framför en skärm och glo på okända tjejers nakna kroppar, kåta upp sig i tid och otid och dra i kuken så snart han är själv. Ja han har jobb och ja vi har lika mycket sexlust. osv osv osv. Vårat sexliv har blivit pest. Han kan  inte sluta. Om han lägger ner porren ett kort tag så tappar han sexlusten och så drar han igång porren igen. Finns det nån fler här med porrskadad karl? Hur ser det ut för er?

  • Svar på tråden Nån fler med porrskadad man?
  • Anonym (MORR)
    Anonym (v) skrev 2019-05-03 11:59:45 följande:

    Flytta därifrån genast.
    Om han på eget initiativ föreslår att han söker hjälp och genomgår hjälpen så kan du fundera på om du vill fortsätta relationen. Om han inte gör det så måste du avsluta relationen.
    Du måste må bra i en relation.


    Sant. Trodde inte att jag skulle lyckas med att bli "fast" såhär! Är inte likt mig.
  • Anonym (MORR)
    Anonym (Jo) skrev 2019-05-03 22:49:41 följande:
    Japp, är gift med en kroniskt kukrunkare.
    Vad blir det för konsekvens i ert förhållande?
  • Anonym (MORR)
    Anonym (Lika) skrev 2019-05-03 12:06:32 följande:

    Har också en kille som kollat porr flera gånger dagligen. Han hävdar att han slutat helt med det. Tror dock han bara blivit bättre på att dölja. Han ljuger så jävla mkt om allt, Vrider och vänder på allt för att få mig att bli förvirrad på vad som är sant eller inte.

    Har inget emot om han tittar på porr ibland men, när han lägger mer tid på porren än förhållandet så är det inte ens värt att ens fortsätta. Har pratat med honom och sagt att han får göra som han vill men, att jag inte mår bra av det. Tycker han kan få fortsätta ha sina porrbrudar och vara en stund med dem i sin fantasi hur många gånger dagligen han vill. Jag vill iaf inte ha han mer, jag vill ha en man som vågar göra saker med mig istället.

    Finns så många som tycker att det är en självklarhet att få titta på porr hur mkt som helst och dumförklarar de som är av en annan åsikt. Varför söker man inte en partner med samma tankesätt? Då blir båda nöjda. Så jag kommer säga hejdå till min porrgalna kille.


    Lögnerna är värst! Snacka om lika scenarior! Min ljugande karl verkar göra det utan att ens blinka eller tänka efter, verkar ha gjort det till ett sätt att vara. Om det nu är så "harmlöst", ljug inte då kan man tycka! Om mannen är uppmärksam i övrigt och lägger krut på förhållandet och därutöver vill porra - visst låt gå, självklart - men när porren är nr 1 och lögner är mer regel än undantag för att dölja och ha hemligheter, då är nåt fel! Jag har haft män som porrat och varit ärliga om det, men det har inte påverkat relationen och inte varit ett problem, då relationen i de fallen varit nr 1. Dessutom är min erfarenhet att de som porrat minst har faktiskt varit bäst på att vara uppmärksamma i sängen. Fasiken - ska generationer av män bli helt förstörda nu eller??? Och inte förstå det själva! Så jäkla synd! 
  • Anonym (MORR)
    Ka11e skrev 2019-05-05 19:40:31 följande:

    Jag är väldigt porrberoende. Problemet är att jag inte ser problemet med det. Har haft det som en tillflykt när sexet inte riktigt fungerat. Men nu har jag svårt att låta bli att kolla flera gånger om dagen.

    Har tillräckligt med självkontroll för att inte runka och just nu är frun ovanligt kåt så vi har kunnat ha sex nästan varje dag.. Hon vet att jag tittar men förstår inte omfattningen..


    Det du säger låter motsägelsefullt. Om du anser att du är beroende brukar det oftast innebära problem? Att porra ibland kan väl vara normalt, men när det börjar ta över, då är det en annan sak. Hur mycket sex vi  än haft så har han ändå suttit och porrat så snart han varit själv och däremellan kåtat upp sig på 2D-brudar. Det skulle inte varit ett problem om det inte var så att det helt klart påverkat hans förmåga att vara uppmärksam i sängen och hans förmåga att driva relationen framåt. Han har lutat sig tillbaka, fokuserat på sig själv och istället för att ägna tid åt att fundera vad han kan bidra med i sängen och i relationen, så har han porrat istället. När han försöker sluta så falnar kuk och lust, irritationen stiger, han blir låg, men ändå ser han inte sambandet. Jag börjar förstå att hans hjärna  är ganska fast och att han, likt en alkoholberoende, kommer skylla på annat och hitta felen utanför sig själv. Jag har försökt fixa och dragits in i en karusell utan slut.Jag hoppas att du inte hamnar lika långt in i träsket så det blir för sent.
  • Anonym (MORR)
    Slånbär skrev 2019-05-05 20:12:02 följande:

    Träffat en man sedan en kortare tid, jag älskar honom, han älskar mig. Vi är vuxna. Jag har aldrig kollat på porr men det har han. Jag njuter av sex oerhört mycket, alltså av det sex som just vi två skapar i stunden med varandra och det gör han också, men han verkar ändå sträva efter en målbild som jag gissar att han har fått via porr. Jag önskar att han vågar släppa porren och leva i nuet med mig.


    Förstår dig precis! Om bara männen kunde förstå hur himmelskt bra sex skulle kunna vara om de var mer nyfikna på sin kvinna och kroppens alla möjligheter till njutning!! De hindrar sig själva med ensidigheten i porr (alltså"normal" porr, inte sjuka avarter). Visst kan jag fixa till scenarior som är mer porriga, varsågod liksom, men varför har många (för många...) män så svårt att ge tillbaka?? Du och din nye man verkar ha bra förutsättningar! Jag håller tummarna för er!
  • Anonym (v)
    Anonym (MORR) skrev 2019-05-08 02:40:48 följande:
    Det du säger låter motsägelsefullt. Om du anser att du är beroende brukar det oftast innebära problem? Att porra ibland kan väl vara normalt, men när det börjar ta över, då är det en annan sak. Hur mycket sex vi  än haft så har han ändå suttit och porrat så snart han varit själv och däremellan kåtat upp sig på 2D-brudar. Det skulle inte varit ett problem om det inte var så att det helt klart påverkat hans förmåga att vara uppmärksam i sängen och hans förmåga att driva relationen framåt. Han har lutat sig tillbaka, fokuserat på sig själv och istället för att ägna tid åt att fundera vad han kan bidra med i sängen och i relationen, så har han porrat istället. När han försöker sluta så falnar kuk och lust, irritationen stiger, han blir låg, men ändå ser han inte sambandet. Jag börjar förstå att hans hjärna  är ganska fast och att han, likt en alkoholberoende, kommer skylla på annat och hitta felen utanför sig själv. Jag har försökt fixa och dragits in i en karusell utan slut.Jag hoppas att du inte hamnar lika långt in i träsket så det blir för sent.
    Det är aldrig för sent.
    Packa väskan och gå idag.
  • Hårfagre

    Porr kan definitivt inverka skadligt på lust och förstöra mycket :( Vet av egen erfarenhet som jag hellre hade vart utan.

  • Anonym (M.)
    CarinaL26 skrev 2019-05-09 09:55:23 följande:

    Jag skulle aldrig gifta mig med en porrskadad man.


    Det tråkiga är ju att en kan bli beroende av porr när som helst, tyvärr..
  • Anonym (Porrskadad hihi)

    Du Ts bör analysera dej och er relation och ställa frågan om du gör han skadad.

    Att han sitter där är för att kompensera det han inte får av dej.

    Jo jag har varit i samma sits flera gånger och kan idag summera det hela i att mina sambos varit så sexuellt tråkiga, inte öppna för variation, mentalt blockerade för mer kinky o spännande sex. Dvs han låter sig inspireras och utvecklas i sitt sexliv medan du tror att det räcker med samma visa varje gång där han alltid ska ta intiativen och då blir det samma gamla ställningar och i bästa fall lyckas han komma utan större spänning.

    Jo jag kan vara glad att mina tråk sambos är fd och jag får friheten att nu hitta mer öppensinnade.

    Tips: ta och kolla i historiken på vad han soker efter för porr. Du tar intiativ för ett samtal om vad han söker för sex, vad han önskar, kolla på porr tillsammans.

    Sen tar du fram din öppensinnighet och ställer upp på att minst 5 gånger utföra varje typ av sex innan du analyserar vad du tyckte.

    Varför: tex så kan penetrering av analsex vara dåligt de första gångerna men med tålamod väntar himmelriket och då kommer ni båda tigga om att få bli penetrerade självklart.

    Osv osv

  • Anonym (Lika)

    Jag tycker ts ska söka på sexiga män med stora *u*ar och leka med sig själv.

    Göra detta upprepade gånger under ett antal veckor.

    Även om nu ts inte egentligen tänder på detta, lovar att hans självförtroende tar sig en törn och han kommer börja tänka om han duger osv. Testa iaf.

    Lycka till

  • Anonym (MORR)
    Anonym (Porrskadad hihi) skrev 2019-05-09 13:54:20 följande:

    Du Ts bör analysera dej och er relation och ställa frågan om du gör han skadad.

    Att han sitter där är för att kompensera det han inte får av dej.

    Jo jag har varit i samma sits flera gånger och kan idag summera det hela i att mina sambos varit så sexuellt tråkiga, inte öppna för variation, mentalt blockerade för mer kinky o spännande sex. Dvs han låter sig inspireras och utvecklas i sitt sexliv medan du tror att det räcker med samma visa varje gång där han alltid ska ta intiativen och då blir det samma gamla ställningar och i bästa fall lyckas han komma utan större spänning.

    Jo jag kan vara glad att mina tråk sambos är fd och jag får friheten att nu hitta mer öppensinnade.

    Tips: ta och kolla i historiken på vad han soker efter för porr. Du tar intiativ för ett samtal om vad han söker för sex, vad han önskar, kolla på porr tillsammans.

    Sen tar du fram din öppensinnighet och ställer upp på att minst 5 gånger utföra varje typ av sex innan du analyserar vad du tyckte.

    Varför: tex så kan penetrering av analsex vara dåligt de första gångerna men med tålamod väntar himmelriket och då kommer ni båda tigga om att få bli penetrerade självklart.

    Osv osv


    haha - jag tänker som sagt inte gå in på detaljer, men det är definitivt inte problemet, tvärtom på alla sätt och vis. Detta är typiskt när man diskuterar detta ämne, att en del vill ifrågasätta om partnern är "tråkig". Visst ska man alltid fundera vilken del man själv har i ett problem, men vid alkoholmissbruk, spelmissbruk, matmissbruk etc får partnern sällan frågan hur hen "provocerar fram" problemet eller att partnern är så tråkig att vederbörande måste supa till/äta ihjäl sig/spela bort alla pengar.
  • Anonym (MORR)
    Anonym (Lika) skrev 2019-05-09 14:45:23 följande:

    Jag tycker ts ska söka på sexiga män med stora *u*ar och leka med sig själv.

    Göra detta upprepade gånger under ett antal veckor.

    Även om nu ts inte egentligen tänder på detta, lovar att hans självförtroende tar sig en törn och han kommer börja tänka om han duger osv. Testa iaf.

    Lycka till


    Han verkar ibland förstå i stunden, men nästa dag är det som bortblåst. Det är väl det som gör processen så långdragen, man tror hela tiden att NU förstår han - och sen nähä! osv osv osv
  • Anonym (MORR)
    Hårfagre skrev 2019-05-09 10:32:01 följande:

    Porr kan definitivt inverka skadligt på lust och förstöra mycket :( Vet av egen erfarenhet som jag hellre hade vart utan.


    Tack för din input! Jag hoppas att det är bättre nu! Hur har du kommit ifrån problemet, om du nu har det? Vad hjälpte dig? Vad hjälpte din partner?
  • Anonym (Google)
    Anonym (MORR) skrev 2019-05-09 17:23:57 följande:

    Han verkar ibland förstå i stunden, men nästa dag är det som bortblåst. Det är väl det som gör processen så långdragen, man tror hela tiden att NU förstår han - och sen nähä! osv osv osv


    Han förstår nog mycket väl men ett missbruk är ett missbruk. Det är fan inte lätt. Ångesten äter upp en inifrån. (Jag har varit missbrukare av narkotika)

    Har du hittat något på Google ännu? Alltså något konkret du kan föreslå till honom som behandling? Snälla låt det inte fortgå bara för att du fått lite boost från denna tråden. Du kan inte acceptera att ta mer skit som medberoende!!
  • Anonym (MORR)
    CarinaL26 skrev 2019-05-09 09:55:23 följande:

    Jag skulle aldrig gifta mig med en porrskadad man.


    ...men hur vrider man tillbaka klockan? Jag hoppas att du slipper hamna med en porrskadad karl, det är nåt så jävulst trist! Verkar bli fler och fler av det man hör "på byn". Tragiskt! 
  • Anonym (MORR)
    Anonym (Google) skrev 2019-05-09 17:38:27 följande:
    Han förstår nog mycket väl men ett missbruk är ett missbruk. Det är fan inte lätt. Ångesten äter upp en inifrån. (Jag har varit missbrukare av narkotika)

    Har du hittat något på Google ännu? Alltså något konkret du kan föreslå till honom som behandling? Snälla låt det inte fortgå bara för att du fått lite boost från denna tråden. Du kan inte acceptera att ta mer skit som medberoende!!
    Tack, jag känner mig nog ändå tveksam till att han förstår. Att överkonsumera porr till den grad att man inte upprätthåller relationen och kanske aldrig eg lärt sig det eftersom det hållit på sen många många år, är en svår grej att ta till sig. Om det vore en drog blir det mer tydligt, men vid porrmissbruk är det lätt att skylla på "men jag har högre sexdrift" och om det inte stämmer "men jag bara känner för det" eller fan och hans moster vad som helst. Det kan verka harmlöst, det är ju bara porr o runk liksom, "låt han vara". På det sättet skulle det varit till synes enklare om det var alkohol. Enklare att peka på. Enklare att säga att det är fel att ignorera relationen och prioritera att sitta och supa varenda ledig stund. Visst säger forskningen att överdrivet porrande helt klart saboterar hjärnans belöningssystem, men det verkar inte riktigt sjunka in hos folk "det är ju bara sex" liksom - nä, tyvärr!
    Men eg borde jag tänka på min förståelse av min situation och börja ta mig ur. Det är nog snarare det jag känner att jag får från tråden, när jag skriver så ser jag hur dumt det låter att jag bara låter mig dras vidare. Jag har definitivt tagit reda på det mesta under senaste åren, föreslagit det mesta, försökt ändra på mig, på honom, på allt, testat strategier från A-Ö och 1-78952 - typ! Helt galet egentligen vad jag försökt och gjort och hållit på! Tack för din delade erfarenhet, jag förstår att du vet vad du pratar om. 
  • Anonym (Kvinna som oxå funderar)
    Anonym (MORR) skrev 2019-05-09 17:21:13 följande:

    haha - jag tänker som sagt inte gå in på detaljer, men det är definitivt inte problemet, tvärtom på alla sätt och vis. Detta är typiskt när man diskuterar detta ämne, att en del vill ifrågasätta om partnern är "tråkig". Visst ska man alltid fundera vilken del man själv har i ett problem, men vid alkoholmissbruk, spelmissbruk, matmissbruk etc får partnern sällan frågan hur hen "provocerar fram" problemet eller att partnern är så tråkig att vederbörande måste supa till/äta ihjäl sig/spela bort alla pengar.


  • Anonym (Kvinna som oxå funderar)
    Anonym (Lika) skrev 2019-05-09 14:45:23 följande:

    Jag tycker ts ska söka på sexiga män med stora *u*ar och leka med sig själv.

    Göra detta upprepade gånger under ett antal veckor.

    Även om nu ts inte egentligen tänder på detta, lovar att hans självförtroende tar sig en törn och han kommer börja tänka om han duger osv. Testa iaf.

    Lycka till


Svar på tråden Nån fler med porrskadad man?