• Anonym (Förbryllad kille)

    Partner var otrogen och lämnade efter många år, hur hantera?

    Hej,


    De senaste månaderna har varit en enda lång mardröm. Inom loppet av några veckor gick min partner från att uttrycka att hon tyckte att förhållandet kändes bättre än någonsin till att abrupt tappa känslorna, vara otrogen och därefter dumpa mig. Vi hade varit ihop i nästan ett decennium när det skedde och inte haft någon uttalad kris. Förhållandet var inte perfekt på så vis att vi omedvetet tenderade att ha en resignerande verkan på varandra (karriären och umgängeslivet blev lidande), men detta var inget vederbörande tog upp med mig. Jag fick själv dra den slutsatsen. Hon bara lämnade mig, helt respektlöst. Slängde bort mig för att få till en "ändring". Så mycket betydde hennes kärlek, tydligen. Alla fina stunder, de svåra tiderna då jag fanns där, framtidsdrömmarna... allt bortkastat i ett svep.

    Jag bröt kontakten och har för avsikt att hålla mig borta från personen resten av livet. Någon som får en att må så dåligt är inte värd att ha kvar som vän. Det finns inga harmlösa sätt att göra slut på men definitivt bättre och sämre. Och katastrofala, närmast psykopatiska.


    Hur hanterar man sånt här? Hur kan någon som varit så fin plötsligt tvärvända och behandla en som skräp? Hur ska jag våga lita på någon igen? Någon här som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Partner var otrogen och lämnade efter många år, hur hantera?
  • Mr K69

    Jag har varit i din situation fast jag var betydligt yngre och vi hade varit tillsammans i 4år. Hon hittade plötsligt en annan fast vi hade planerat en framtid tillsammans. Det första jag gjorde var att gå ut och supa skallen av mig, konstigt nog så hjälpte det inte?

    Men tog några månader att komma över henne men det som kändes som en nystart var att flytta till annat boende och ge bort allt som hon tagit i. Då kändes det som att nu är man på banan igen. Klippte mig, köpte nya kläder så man åtminstone kunde ragga och flirta och att det inte skulle falla på ett sunkigt utseende. Men mycket pepp fick jag ändå på jobbet och av kompisar.

    Jag tror bara man måste banka pannbenet i betongen, ta sej i kragen och bestämma sej för att nu är det dags att inte bara vända blad utan att helt byta bok. Ut med det gamla och in med det nya. Nu är det ju dessutom snart sommar så man kan se brun ut på raggarstigen. Jag håller på att lyssna på en ljudbok nu, Alla får ligga. Kan rekommendera den om du vill ha flirta som hobby. Flirta och skratta får oss att må bra förövrigt så även motionera. Go for it bro!!!

  • Anonym (Förbryllad kille)
    Mr K69 skrev 2019-05-04 00:34:56 följande:

    Jag har varit i din situation fast jag var betydligt yngre och vi hade varit tillsammans i 4år. Hon hittade plötsligt en annan fast vi hade planerat en framtid tillsammans. Det första jag gjorde var att gå ut och supa skallen av mig, konstigt nog så hjälpte det inte?

    Men tog några månader att komma över henne men det som kändes som en nystart var att flytta till annat boende och ge bort allt som hon tagit i. Då kändes det som att nu är man på banan igen. Klippte mig, köpte nya kläder så man åtminstone kunde ragga och flirta och att det inte skulle falla på ett sunkigt utseende. Men mycket pepp fick jag ändå på jobbet och av kompisar.

    Jag tror bara man måste banka pannbenet i betongen, ta sej i kragen och bestämma sej för att nu är det dags att inte bara vända blad utan att helt byta bok. Ut med det gamla och in med det nya. Nu är det ju dessutom snart sommar så man kan se brun ut på raggarstigen. Jag håller på att lyssna på en ljudbok nu, Alla får ligga. Kan rekommendera den om du vill ha flirta som hobby. Flirta och skratta får oss att må bra förövrigt så även motionera. Go for it bro!!!


    Ja! Nytt boende är min största dröm just nu, men först behöver jag ett jobb. Tror verkligen att ett miljöombyte kan göra susen och få mig på fötter igen. Vad gäller dejting har jag för avsikt att leva singelliv ett tag och sen, när jag känner mig stabil nog, bege mig in i svängen igen. Om nu inte kärleken dyker upp tidigare.
  • Anonym (Orsak)

    Orsak-verkan

    Vad har du gjort mot henne? Det finns alltid två versioner och vi har bara hört din. Så får vi se hur vi kan hjälpa dig i nästa relation.

  • Anonym (Förbryllad kille)
    Anonym (Orsak) skrev 2019-05-04 12:19:20 följande:

    Orsak-verkan

    Vad har du gjort mot henne? Det finns alltid två versioner och vi har bara hört din. Så får vi se hur vi kan hjälpa dig i nästa relation.


    Det vet jag inte. Förmodligen varit tråkig? Hon hade med fördel kunnat ta upp de sakerna med mig istället för att springa iväg och vara otrogen och sen tro att jag skulle vilja fortsätta ha något slags samröre med henne. Hon ångrade sig efteråt men jag beslöt att det var kört.


    Kommunikation är en grej. Fler borde testa.

  • Anonym (Sad)

    Är väl inte omöjligt att hon kommer att försöka få dej tillbaks?

  • Anonym (Förbryllad kille)

    Nja, det tror jag inte, och min tillit är ändå bortblåst. Bara så synd att något så fint fick ett så fult avslut. :( Men jag har väl en idealiserad bild av världen.

  • Anonym (Orsak)
    Anonym (Förbryllad kille) skrev 2019-05-04 12:53:27 följande:

    Det vet jag inte. Förmodligen varit tråkig? Hon hade med fördel kunnat ta upp de sakerna med mig istället för att springa iväg och vara otrogen och sen tro att jag skulle vilja fortsätta ha något slags samröre med henne. Hon ångrade sig efteråt men jag beslöt att det var kört.

    Kommunikation är en grej. Fler borde testa.


    Om kommunikationen inte varit bra så har hon kanske försökt ta upp nått med dig men inte fått gehör?!

    Att en kvinna som helt otippat drar iväg med en annan man och har sex gör det inte av impuls. Det stämmer liksom inte. Hämnd, att hon är trött på dig, fått nog av nått, ja sånna saker men att gå från en trogen kärleksfull partner till att vara otrogen, svika och lämna över en natt verkar märkligt. Tror det ligger mer bakom som du inte vill ta upp eller förnekar fortfarande. Du kan väl inte säga att allt är hennes fel? Hört uttrycket ?aldrig ens fel när två träter??
  • Anonym (Förbryllad kille)
    Anonym (Orsak) skrev 2019-05-04 18:52:17 följande:

    Om kommunikationen inte varit bra så har hon kanske försökt ta upp nått med dig men inte fått gehör?!

    Att en kvinna som helt otippat drar iväg med en annan man och har sex gör det inte av impuls. Det stämmer liksom inte. Hämnd, att hon är trött på dig, fått nog av nått, ja sånna saker men att gå från en trogen kärleksfull partner till att vara otrogen, svika och lämna över en natt verkar märkligt. Tror det ligger mer bakom som du inte vill ta upp eller förnekar fortfarande. Du kan väl inte säga att allt är hennes fel? Hört uttrycket ?aldrig ens fel när två träter??


    Måste säga att du är ganska märklig som snubblar in i tråden och fokuserar på mina ev. oförrätter när min parter varit OTROGEN. Nej, det är inget jag förnekar. Vi hade inte bråkat. Jag hade inte negligerat henne. Ingenting sådant. Jag hävdar inte heller att jag är en felfri person, men det var inte jag som vänstrade. Det var hon. Självklart gjorde hon det av en anledning, men den anledningen tog hon inte upp med mig. Hon kunde gott och väl tagit upp det med mig och det vet hon. Hon uttryckte själv att hon varit dum och tanklös.
  • Anonym (Förbryllad kille)

    "They hide their true feelings under a thick veil of deceit. They conceal their true emotions beneath the complex, fabricated world they created for themselves ? a world in which you become the bad guy, and they become the good guy.

    Liars and cheaters should never be forgiven. NEVER.

    None of this will make you sympathetic toward the person who hurt you the most ? and it shouldn?t.

    But maybe it?ll help you spot a cheater before he or she hurts you. Maybe, if you start noticing unusual hostile behavior, you?ll realize it means something else is happening beneath the surface, and none of it is your fault.

    You should never, ever feel guilty for asking what?s up if you suspect deceit, nor should you succumb to the version of the story the cheater will fabricate for him or herself.

    Walk away from the experience knowing you are the bigger person. And the right people will know that."

  • Elefantmannen2

    Varför är alla goda stunder bortkastade? 


    Spelar det egentligen någon roll varför hon lämnade? Det är ju ett faktum. "Bara" att ta ställning till. Inte "bara" som i att det är enkelt, "bara" som att det är enda alternativet.


    I de här lägena har hon antagligen haft tanken länge och gradvis fokuserat på dina dåliga sidor. Helt plötsligt känns de övervägande och hon tar "ett beslut". Tvärt och aningen dramatiskt. Hon behöver ju övertyga sig själv om att det är rätt också, det leder ofta till impulshandlingar. Dra av plåstret i ett ryck. 


    Detta är en väldigt tung situation för din del. Det leder ofta till ältande, ifrågasättande av sig själv och mindervärdighet. Som oftast gäller det att prata och släppa ut slaggprodukter. Vänner, familj och/eller professionell hjälp. Fokusera på praktiska saker, arbete och annat(fick intrycket av att du är arbetslös? Då blir det knepigare. Även det tär ju på självförtroendet)


    Det är tungt nu, fattar att du känner dig sviken, men att avsäga dig hennes vänskap hoppas jag du ändrar dig om. Hon har varit dig närmare än någon annan över lång tid. Det är en fin sak och något att ta fasta på när det värsta lagt sig när tiden är mogen.

Svar på tråden Partner var otrogen och lämnade efter många år, hur hantera?