• Nati

    Vem ska betala?

    Måste få höra åsikter. Frågeställningen lyder:
    Klassresa en helg med övernattning (ej skolans regi) ca 24 elever åk 6. Kostnad 1000 per deltagare. vid 20 betalande ingår två vuxna gratis. Med tanke på utomhusbad och säkerhet räcker inte 2 vuxna totalt då flera riktlinjer säger 1 vuxen per 6.e barn.
    Frågan lyder om det nu blir 2 vuxna till för att höja säkerheten 
    Vem/vilka står för deras kostnad?
    1. De föräldrar som är med och övernattar ska betala själva
    2. Tar av barnens intjänade klasskassa (som redan är i underkant)
    3. Alla föräldrar delar självklart för att få den tryggheten

    Till saken hör att man ordnar 6 bilar med föräldrar som kör gratis, de som övernattar plus några till

  • Svar på tråden Vem ska betala?
  • BurningDiamond
    Sandra1 skrev 2019-05-07 20:35:19 följande:

    Går man i åj 6 så är det inget problem att vara två för att vakta bad. Här får man båda själv från och med att man fyller 10.

    Och är det utomhusbad så lär det var jäkligt kallt så här tidigt.


    Men detta handlar ju inte om de lokala säkerhetsföreskrifterna på ditt badhus, eller din åsikt om hur många vuxna som behövs. Här handlar det om ett bad med uttryckliga riktlinjer för vad som gäller på just deras badhus.
  • Vinterankan

    Man ska inte behöva betala för att man är sjysst och ställer upp och åker med. Så kostnaden dig de extra vuxna for slås ut på alla. Däremot känns det inte som att man behöver ge någon bilersättning för de som kör, gissar att det är kortare än ca 10 mil.

  • AnnaSthlm

    Alla deltagares familjer betalar för medföljande vuxna. Det är ju fullständigt orimligt att de BÅDE ska jobba gratis Och betala sin resa.

  • Nati

    får många svar och ni tänker som jag. För mig är det självklart att alla vuxna delar kostnaden för de som sover kvar. Som någon skriver man ska ju inte "straffas" med 1000:-för att man är sjyst och hjälper alla. 

  • elsi
    Nati skrev 2019-05-07 16:29:32 följande:

    Måste få höra åsikter. Frågeställningen lyder:
    Klassresa en helg med övernattning (ej skolans regi) ca 24 elever åk 6. Kostnad 1000 per deltagare. vid 20 betalande ingår två vuxna gratis. Med tanke på utomhusbad och säkerhet räcker inte 2 vuxna totalt då flera riktlinjer säger 1 vuxen per 6.e barn.
    Frågan lyder om det nu blir 2 vuxna till för att höja säkerheten 
    Vem/vilka står för deras kostnad?
    1. De föräldrar som är med och övernattar ska betala själva
    2. Tar av barnens intjänade klasskassa (som redan är i underkant)
    3. Alla föräldrar delar självklart för att få den tryggheten

    Till saken hör att man ordnar 6 bilar med föräldrar som kör gratis, de som övernattar plus några till


    3. alla föräldrar delar på kostnaden.
  • Nati
    Ms H skrev 2019-05-08 15:57:56 följande:

    Är det fler än fyra vuxna som vill åka?


    Ja,inga problem och beslut är taget nu 6 vuxna ska med enligt säkerheten. 
  • Ms H
    Nati skrev 2019-05-08 16:40:38 följande:

    Ja,inga problem och beslut är taget nu 6 vuxna ska med enligt säkerheten. 


    Sorry, jag menade 6.
  • Griseknoen35
    BurningDiamond skrev 2019-05-07 20:36:36 följande:
    Men om det inte finns 1 vuxen per 6 kids så borde ju resan ställas in helt och hållet, enl TS uttalande om riktlinjer för säkerheten. Eller?
    Ts efterfrågar lösning till att ytterligare 2 vuxna följer med utöver de två reda bestämda så att riktlinjerna för säkerheten där kan följas. Jag kom med ett förslag på lösning så jag förstår inte din kommentars relevans för mitt inlägg? 
  • Vinterankan
    Nati skrev 2019-05-08 15:55:11 följande:

    får många svar och ni tänker som jag. För mig är det självklart att alla vuxna delar kostnaden för de som sover kvar. Som någon skriver man ska ju inte "straffas" med 1000:-för att man är sjyst och hjälper alla. 


    Alla vuxna i klassen delar på kostnaden, inte alla vuxna som följer med. D.v.s. barnens kostnader höjs med någon hundralapp för att täcka upp för de extra vuxa som behövs. 
Svar på tråden Vem ska betala?