• Anonym (årsringar)

    Kan en kvinna fortsätta klä sig sexigt trots att...

    ...kroppen visar spår av åldrande och inte längre är ung och slät? Eller tycker ni att man ska sluta försöka vara sexig för att man inte längre är ung och har en ungdomlig och fast kropp?

    Skriv gärna om du är man eller kvinna!

  • Svar på tråden Kan en kvinna fortsätta klä sig sexigt trots att...
  • Pussan
    Anonym (årsringar) skrev 2019-05-10 22:56:37 följande:

    ...kroppen visar spår av åldrande och inte längre är ung och slät? Eller tycker ni att man ska sluta försöka vara sexig för att man inte längre är ung och har en ungdomlig och fast kropp?

    Skriv gärna om du är man eller kvinna!


    Givetvis ska vi fortsätta att klä oss sexigt om och när vi vill det. Det är just det som är grejen, att man själv vill utstråla kvinnlighet, sex, vara åtråvärd.
    Är du 40 kanske? Tänk så het du kan vara för karlar mellan 30-60. Är du 50? Tänk så het du kan vara för karlar mellan 30-60. Ja, osv....
  • Anonym (årsringar)
    Pussan skrev 2019-05-10 23:03:37 följande:
    Givetvis ska vi fortsätta att klä oss sexigt om och när vi vill det. Det är just det som är grejen, att man själv vill utstråla kvinnlighet, sex, vara åtråvärd.
    Är du 40 kanske? Tänk så het du kan vara för karlar mellan 30-60. Är du 50? Tänk så het du kan vara för karlar mellan 30-60. Ja, osv....
    Tycker det är lite svårt att känna sig sexig när kroppen inte ser så sexig ut. Har svårt att tro att någon skulle njuta av att titta på den när jag inte själv gör det.
    Men jag vet att jag kan vara sexig med kläder på åtminstone:)

    Härlig inställning du har! Självförtroende är sexigt för de allra flesta oavsett kroppstyp.

  • Anonym (Dags att börja nu ju!)

    Det är ju nu (50 plus) som det börjar finnas anledning att klä sig sexigt! Tidigare har man ju fått sex ändå

  • Anonym (Snygg och 42)

    Jag är 42 och ashet! Trots tre graviditeter som satt sina spår. Jag är randig på magen och har lite ärr efter olika ingrepp och skador. Mina bröst är stora och fasta och äkta och min stolthet. Långt blont hår ner till midjan, är något överviktig men proportionerligt kurvig.

    Jag vet att jag ser bra ut och attraherar många män och det tänker jag banne mig fortsätta göra.

  • Anonym (Snygg och 42)

    Jag kan tillägga att det är först nu som 40+ jag äntligen är snygg. Som yngre var jag ju sliten och glåmig småbarnsmamma och definitivt inte nån hit. Vem fan vill ha en trött och grådaskig 3-barnsmamma i 25-30 års åldern? Nä fy...

    Ungdomlig och fräsch? In my ass liksom...

  • Pussan
    Anonym (årsringar) skrev 2019-05-10 23:09:59 följande:
    Tycker det är lite svårt att känna sig sexig när kroppen inte ser så sexig ut. Har svårt att tro att någon skulle njuta av att titta på den när jag inte själv gör det.
    Men jag vet att jag kan vara sexig med kläder på åtminstone:)

    Härlig inställning du har! Självförtroende är sexigt för de allra flesta oavsett kroppstyp.
    Precis som du skriver till slut, självförtroendet är viktigt. För att känna sig sexig (OM man nu vill det, måste jag skriva för att förhoppningsvis undvika påhopp) får man ju klä sig, måla sig, fixa sig på olika sätt så att man själv tycker att man är sexig.
    Du vet att du kan vara sexig med kläder på - så bra! Då är du det. Andra kommer också att tycka det. 
    Och att du själv inte njuter av att se din kropp betyder inte att ingen  annan gör det. Vi kvinnor är ofta våra egna största fiender i det fallet. Har ingen aning om hur du ser ut förstås, men av signaturen årsringar gissar jag att du kanske har lite hull? Det är MÅNGA karlar som gillar det!
  • Pussan
    Anonym (Snygg och 42) skrev 2019-05-10 23:20:00 följande:

    Jag är 42 och ashet! Trots tre graviditeter som satt sina spår. Jag är randig på magen och har lite ärr efter olika ingrepp och skador. Mina bröst är stora och fasta och äkta och min stolthet. Långt blont hår ner till midjan, är något överviktig men proportionerligt kurvig.

    Jag vet att jag ser bra ut och attraherar många män och det tänker jag banne mig fortsätta göra.


    Jag är ännu äldre, men annars verkar vi ha många likheter och jag har samma erfarenhet - många män attraheras av mina kurvor och mitt långa hår.
    Det gjorde de när jag var 30 och det gör de fortfarande när jag passerat 50.
    Så jag kan absolut känna mig ashet också, åtminstone ibland när jag tycker att håret blev bra, sminket blev snyggt, naglarna är långa och röda och jag trippar fram på höga stiletter som ger benen och rumpan en så fin form osv... då blir jag kåt av att känna mig så sexig!
  • Anonym (P)

    Min sambo älskar att klä sig sexigt, hon är 54.

    Hon är stekhet...

  • Miss Sunny
    Anonym (Snygg och 42) skrev 2019-05-10 23:24:15 följande:

    Jag kan tillägga att det är först nu som 40+ jag äntligen är snygg. Som yngre var jag ju sliten och glåmig småbarnsmamma och definitivt inte nån hit. Vem fan vill ha en trött och grådaskig 3-barnsmamma i 25-30 års åldern? Nä fy...

    Ungdomlig och fräsch? In my ass liksom...


    Amen to that !!

    Där träffade du nåt jäckla viktigt.  Jag är 50+, och aldrig känt mig sexigare och klär mig därefter. Jag får heta blickar från långt yngre män ( och ibland lite mer än blickar)  Flört
  • Anonym (HannaSophia)

    Självklart kan kvinnor klä sig sexigt även i sin guldålder!

    Till stor del handlar om att tycka om sig själv, må bra och njuta av livet. Med det kommer nästan alltid positiv utstrålning och DET tycker de flesta är både attraktivt & sexigt.

    Age is a matter of mind. If you don't mind it doesn't matter!

Svar på tråden Kan en kvinna fortsätta klä sig sexigt trots att...