• Anonym (DEW)

    Måste jag vara med?

    Ett riktigt praktexemplar på trådar som får mig som ung kille att få magknip! 

    Hur kan du ens fundera på något annat än att pappan ska ha exakt samma rätt till barnet som du? Det är inte ditt barn, det är ERT barn! 

  • Anonym (DEW)
    Anonym (Ts) skrev 2019-05-18 20:46:08 följande:
    Det här kan vi ju debattera en annan gång. Lagen ser ut som den gör. Om han får del av vårdnaden kommer han missbruka den för att kontrollera mig. Det är inte okej.

    Han får träffa sitt barn lika mkt med och utan vårdnad och om han skärper sig med hur han är mot mig så kan jag skriva på gemensam senare. Men vill inte göra det när han behandlar mig illa.

    Det handlar alltså inte om rätt till barnet. Han får vara lika mkt med barnet ändå.

    Hade han betett sig bra mot mig hade jag skrivit på om gemensam.

    Jag är ledsen, men har svårt att se din sida av myntet. Han har rätt till delad vårdnad, inte bara om det passar dig. Det handlar inte om hur han behandlar dig! 

    Du har samma möjlighet att missbruka din kontroll för barnet som han har och nu försöker du utnyttja den till max. 


    Att du inte ens klarar av att skriva på ett papper om faderskap i samma rum som honom bevisar bara att det inte är han som är problemet. 

  • Anonym (DEW)
    Anonym (D) skrev 2019-05-18 22:10:54 följande:

    Jo, delad vårdnad handlar i allra högsta grad om hur föräldrarna behandlar varandra. Det blir nämligen inte delad vårdnad om föräldrarna var stora samarbetssvårigheter. Det vore inte rätt mot barnet.
    Anonym (DEW) skrev 2019-05-18 21:09:23 följande:
    Att du inte ens klarar av att skriva på ett papper om faderskap i samma rum som honom bevisar bara att det inte är han som är problemet. 

    Nej, det är inget bevis på någonting, men en indikation på att han får henne att må väldigt dåligt.

    Nu är du och läser det finstilta i lagen innan du har läst rubriken... 

    Hur man behandlar varandra är ointressant såvida det inte påverkar barnet på något sätt. (förutsatt att den inte begås några brott) 
    Samarbetssvårigheter är tex EXAKT det som TS håller på med nu, dvs att försvåra faderns position mot sitt barn. Genom att hindra honom umgänge på samma villkor som hon har. 


    Att HON mår dåligt över saker HON tror kommer hända kan du ju omöjligen belasta fadern för? 

Svar på tråden Måste jag vara med?