Inlägg från: Jocelynlily |Visa alla inlägg
  • Jocelynlily

    ÄL-HJÄLP!

    Jag blir helt tokig på detta med äl! Känns som en helt ny förvirrande värld när man väl sätter sig in i den! Nåväl, kan något äl proffs eller annan klok som är kunnig svara på några frågor. Jag har regelbunden mens sen flera år tillbaka, har använt natural cycles i snart ett år. Använde äl-stickor och fick positivt utslag på onsdags förmiddagen. Nu menar natural cycles att jag har ÄL idag (söndag). Det kan väl inte vara möjligt att min äl skulle vara 5 dagar efter positivt äl test? Kan man få positivt resultat på stickan trots att äl är senare, eller kanske också hoppat över?

    Min temp denna vecka är opålitlig på grund av mildare influensa så den har varit som en berg och dalbana. Har kikat på möjligt äl sekret dessa dagar också, det har varit krämigt vitt sedan det positiva utslaget på stickan, inte en antydan till trådigt äggviteliknande... därför är frågan också: kan man ha äl utan detta sekret?

    Tusen tack i förväg för alla tankar, expertis och dylikt! /en barnlängtande förvirrad själ

  • Svar på tråden ÄL-HJÄLP!
  • Jocelynlily

    Tack för ditt svar! :) jag testade inte mer efter det starka positiva strecket, var lika starkt som det andra strecket, då kan det ju vara det! Nästa månad, om det inte nu tagit sig denna ändå (hoppas såklart!) så ska jag testa flera dagar i rad. Trodde nämligen det var ?klart? med beskedet när man fick positivt utslag.

    Tempar varje morgon, och den vanliga tempen innan äl efter mens är ca 35,5 (har ganska låg temp) o så gick det till 36,5 dagen efter äl testet, tillbaka till 35,6 nästkommande dag för att sedan gå upp igen.. var halv krasslig denna vecka så tänker att det måste bero på det.

    Som du säger, kanske hade jag positivt dagar efter jag tog sista äl testet och det förklarar i så fall det hela. Tack igen för ditt svar!

Svar på tråden ÄL-HJÄLP!