• Anonym (Den som är den)

    att göra slut när man inte kan flytta

    Jag vill be er på förhand att inte döma mig för hårt. Ni får givetvis ge mig kritik, men snälla var sakliga och försök att inte vara elaka.

    Jag bor just nu med en man, i hans bostadsrätt. Vi har varit ihop i 5 år. Jag är inte kär i honom längre, vi lever typ som vänner. Han vill dock mer. Eftersom jag är student har jag ingen ekonomi. Vi bor i en storstad och jag har nyligen fått en timanställning här.

    Men. Det jag undrar är: hur löser man boendesituationen om man varken kan köpa eller får hyra bostad i en storstad med lång kö? Gör jag slut så kommer jag ju behöva flytta ganska omgående. Jag vill naturligtvis ha så kort sträcka som möjligt till jobb också. Men det kanske är en lyx jag får vara utan. Att bo hos mina föräldrar är tyvärr uteslutet då de inte bor i närheten. Hur börjar man? Hur går man tillväga? Svårigheten är alltså att göra slut utan att ha tryggheten av en bostad. Jag har ingen rätt till bostadsrätten och vill inte på nåt vis ta den ifrån honom. Hade ni sökt bostad innan ni gjort slut? Eller hur tänker ni kring detta?

  • Svar på tråden att göra slut när man inte kan flytta
  • sextiotalist

    Blocket, hyra ett rum. Och självklart finansiera sina studier med CSN

  • Meriall

    Alt att du byter studieort/tar uppehåll och flyttar till föräldrarna innan du rett ut boende. Dock borde väl andrahand funka?

  • Anonym (v)

    Jag skulle skaffat annan bostad först och sedan gjort slut.

  • Anonym (N)