• Anonym (Fd SD)

    SD och sexualbrott

    Från Sds hemsida
    "Sverigedemokraterna verkar för ett Sverige där människor ska kunna känna sig trygga ? oavsett tid på dygnet, oavsett plats."

    "
    Ett samhälle där brottsoffer får stöd och upprättelse...."

    När tjejer blir sexuellt  ofredade på festivaler och konserter då ska det till hård straff men när det sker på hotellrum är det ok och ingen polis eller domstol behövs. Istället ska brottsoffret hängas ut på Youtube!

  • Svar på tråden SD och sexualbrott
  • Anonym (Runka balle!)
    Anonym (Fd SD) skrev 2019-05-21 14:36:56 följande:
    Men hur kan du ha förtroende för ett parti som säger sig vilja ha tuffa lagar men i praktiken skiter i lagarna. Nu pratar jag inte om individer utan om partiet. Ett parti som har en känd sexualförbrytare i sina led och gör absolut ingenting. Utan de låter honom vara kvar på ett ansvarsfullt jobb.

    Ett part som säger stå för lag och rättvisa, hårda straff och skydda de svaga
    ""Sverigedemokraterna verkar för ett Sverige där människor ska kunna känna sig trygga, oavsett tid på dygnet, oavsett plats."

    "Ett samhälle där brottsoffer får stöd och upprättelse...."

    Men när något händer inom de egna leden så sopar man det undan mattan. Ett parti som å ena sidan tar starkt avstånd från shairalagar utan svensk lag gäller för alla men  å andra sidan har en egen rättskipning med egna lagar och straff som till på köpet inte hänger ihop med det man står för.
    Jag kan det av den enkla anledningen att jag bara bryr mig om vilka motioner de för fram, vilka lagar de stiftar, hur de styr landet. Allt annat är sekundärt, jag röstar på det jag tror är bäst för landet Sverige. Jag har det som utgångspunkt när jag röstar.

    Jag ska ge dig en liknelse. Säg att du röstar på Vänsterpartiet, du gillar deras politik säger vi. Sedan får du veta att majoriteten av medlemmarna i vänsterpartiets ungdomsförbund är för fri invandring till Sverige. Alltså att vem som helt och hur många som helt som får komma hit och skaffa sig ett liv här, alla som vill får bli svenskar. 
    Måste du då sluta rösta på Vänsterpartiet eftersom du inte är för fri invandring, bara för att några ungdomar i ungdomsförbundet tycker så???
    Det tycker inte jag, för du röstar på den politik som partiet för fram, det de går till val på. Jag vet en massa vänsterpartister som ställer sig bakom en reglerad invandring, de skulle aldrig ställa sig bakom fri invandring. Men jag ställer inte de till svars bara för att medlemmar i ungdomsförbundet vill ha fri invandring. 


  • Anonym (Skillnad såklart)
    Anonym (Runka balle!) skrev 2019-05-21 14:20:56 följande:

    Jag röstar som sagt på den politik jag anser är bäst för Sverige, jag anser att deras politik och partiprogram är så pass bra att jag väljer att rösta på partiet. Jag tycker att han ska bort från partiet, jag tycker det är tråkigt när en SD politiker gör bort sig och därmed sabbar för partiet. Men jag kommer inte sluta rösta på SD, det ska mycket till för att jag ska sluta. 

    Jag väljer inte parti utefter preferenser som "vem som har gjort bort sig minst gånger" eller vem som varit mest politiskt korrekt. Jag skiter i det förflutna och i vad enskilda politiker gör, jag bryr mig om den politik man går till val på. 

    Jag bryr mig om vilka lagar man vill stifta, vilka motioner man lägger fram osv. Det är det som påverkar Sverige på riktigt. 

    Ska jag rösta på ett parti med framavlade yrkespolitiker som är politiskt korrekta och aldrig gör fel, men som driver Sverige åt helvete? 

    Nä, tror inte det. 


    Vad spelar det för roll vad det står i partiprogrammet om politikerna inte följer det I praktiken?
  • Anonym (Fd SD)
    Anonym (Runka balle!) skrev 2019-05-21 14:42:24 följande:
    1. 98% av alla invandrare är begår inte sexualbrott, det ska man komma ihåg, majoriteten är som oss svenskar. 

    2. Det finns svenskar som begår sexualbrott och det är lika hemskt enligt min mening, straffen ska tredubblas om du frågar mig, oavsett etnicitet. Däremot anser jag att en person som beviljats uppehållstillstånd ska få det upphävt om personen döms för brott som kan ge mer än 6 månaders fängelse, och få alla sina rättigheter indragna. Barn till invandrare/flyktingar som (är födda) i Sverige ska dock få behålla sina medborgarskap och räknas som svenskar.   

    3.  Statistiken visar att vi har en kraftig ökning av sexualbrott i Sverige, som ökat under hela 2000 talet och som nu är på rekordnivåer. Denna ökning beror dels på att fler anmäler och på en skärpt lagstiftning, dels på att vi tagit emot mycket flyktingar och att dessa är kraftigt överrepresenterade när det kommer till sexualbrott, förmodligen pga sin kulturella bakgrund. Ser man till överfallsvåldtäkter där förövare och brottsoffer saknar kännedom om varandra så finns det statistik som visar att 8 av 10 förövare är födda i ett annat land än Sverige. Av dessa 80%% så var drygt hälften från Mellanöstern. Det går därför att se ett tydligt samband. Vill du ha statistiken så kan du få den.
    Och du förväntar dig att ett parti som skyddar sexualbrottslingar ska göra något åt detta? Ett parti som inte tar sexualbrott till domstol utan hänger ut brottsoffret på internet istället.


  • Anonym (såhär)
    Anonym (Runka balle!) skrev 2019-05-21 14:42:24 följande:
    1. 98% av alla invandrare är begår inte sexualbrott, det ska man komma ihåg, majoriteten är som oss svenskar. 

    2. Det finns svenskar som begår sexualbrott och det är lika hemskt enligt min mening, straffen ska tredubblas om du frågar mig, oavsett etnicitet. Däremot anser jag att en person som beviljats uppehållstillstånd ska få det upphävt om personen döms för brott som kan ge mer än 6 månaders fängelse, och få alla sina rättigheter indragna. Barn till invandrare/flyktingar som (är födda) i Sverige ska dock få behålla sina medborgarskap och räknas som svenskar.   

    3.  Statistiken visar att vi har en kraftig ökning av sexualbrott i Sverige, som ökat under hela 2000 talet och som nu är på rekordnivåer. Denna ökning beror dels på att fler anmäler och på en skärpt lagstiftning, dels på att vi tagit emot mycket flyktingar och att dessa är kraftigt överrepresenterade när det kommer till sexualbrott, förmodligen pga sin kulturella bakgrund. Ser man till överfallsvåldtäkter där förövare och brottsoffer saknar kännedom om varandra så finns det statistik som visar att 8 av 10 förövare är födda i ett annat land än Sverige. Av dessa 80%% så var drygt hälften från Mellanöstern. Det går därför att se ett tydligt samband. Vill du ha statistiken så kan du få den.
    3. De största ökningen och även skillnaden i statistik nr man jämför Sverige med andra länder är att Sverige räknar varje övergrepp för sig medan man i andra länder klumpar ihop övergrepp från samma gärningsman till ett övergrepp.

    Tex att min man våldtagit mig 13 ggr under våra 10 år tillsammans = 13 våldtäkter enligt svensk statistik men = 1 våldtäkt enligt statistik i många andra länder.

    Överfallsvåldtäkter är en försvinnande liten del av alla sexuella övergrepp som sker. De flesta ser ut ungefär som i SD-fallet: full snubbe på fest tar sig friheter och ursäktar sig med att han var full och det blev lite fel. Och där finns också ett enormt mörketal (tex det som skedde med SD-snubben) för att kvinnor låter bli att anmäla eftersom de inte orkar och att det ses som något kvinnor får stå ut med för män är ju som de är liksom...


  • Anonym (Fd SD)
    Anonym (Runka balle!) skrev 2019-05-21 14:52:28 följande:
    Jag kan det av den enkla anledningen att jag bara bryr mig om vilka motioner de för fram, vilka lagar de stiftar, hur de styr landet. Allt annat är sekundärt, jag röstar på det jag tror är bäst för landet Sverige. Jag har det som utgångspunkt när jag röstar.

    Jag ska ge dig en liknelse. Säg att du röstar på Vänsterpartiet, du gillar deras politik säger vi. Sedan får du veta att majoriteten av medlemmarna i vänsterpartiets ungdomsförbund är för fri invandring till Sverige. Alltså att vem som helt och hur många som helt som får komma hit och skaffa sig ett liv här, alla som vill får bli svenskar. 
    Måste du då sluta rösta på Vänsterpartiet eftersom du inte är för fri invandring, bara för att några ungdomar i ungdomsförbundet tycker så???
    Det tycker inte jag, för du röstar på den politik som partiet för fram, det de går till val på. Jag vet en massa vänsterpartister som ställer sig bakom en reglerad invandring, de skulle aldrig ställa sig bakom fri invandring. Men jag ställer inte de till svars bara för att medlemmar i ungdomsförbundet vill ha fri invandring. 
    Vad spelar det för roll vad som står i partiprogram och motioner när partiets agerande, när de faktisk kan göra något, säger en helt annan sak. När man faktisk har möjlighet att fälla en sexualbrottsling så gör man något helt annat.


  • Anonym (Runka balle!)
    Anonym (Fd SD) skrev 2019-05-21 14:45:26 följande:
    Så vad är ett lämpligt straff för Peter Lundgren?
    Har SD agerat rätt när man låter honom stanna i partiet och överst på vallistan till EU-valet?
    Ser du någon form av dubbla signaler när partiet å ena sidan talar om hård straff för sexualbrott och å andra sidan låter Peter L gå fri?
    Hela politiken är ständigt tudelad och full av dubbla budskap, oavsett parti. Det är en jävla massa dubbelmoral i allt. Vänsterpartiledare som säger sig vara emot friskolor men som skickar sina barn till kända privatskolor i USA för att ge de den bästa tänkbara utbildningen. Jag röstar på partiprogram, motioner och lagar som sagt.

    Som jag förstår har han tagit kvinna på brösten. En partikamrat dessutom. Vad är ett lämpligt straff? Ur moralisk synvinkel har han ju redan fått sitt straff, uthängd nationellt som en kåt och tafsande äckelgubbe. Men hade det inte kommit upp till ytan så hade det rimliga varit göra sig av med honom, som förtroendevald ska man vara extra noga med vad man sysslar med eftersom man representerar folket och nationen. Sånt ska ju aldrig tolereras.    

     
  • Anonym (Fd SD)
    Anonym (Runka balle!) skrev 2019-05-21 15:01:17 följande:
    Hela politiken är ständigt tudelad och full av dubbla budskap, oavsett parti. Det är en jävla massa dubbelmoral i allt. Vänsterpartiledare som säger sig vara emot friskolor men som skickar sina barn till kända privatskolor i USA för att ge de den bästa tänkbara utbildningen. Jag röstar på partiprogram, motioner och lagar som sagt.

    Som jag förstår har han tagit kvinna på brösten. En partikamrat dessutom. Vad är ett lämpligt straff? Ur moralisk synvinkel har han ju redan fått sitt straff, uthängd nationellt som en kåt och tafsande äckelgubbe. Men hade det inte kommit upp till ytan så hade det rimliga varit göra sig av med honom, som förtroendevald ska man vara extra noga med vad man sysslar med eftersom man representerar folket och nationen. Sånt ska ju aldrig tolereras.    

     
    Så inget straff enlig svensk lag?

    Och fel sav SD som inte direkt sparkade honom?
  • Anonym (Runka balle!)
    Anonym (Fd SD) skrev 2019-05-21 14:57:01 följande:
    Vad spelar det för roll vad som står i partiprogram och motioner när partiets agerande, när de faktisk kan göra något, säger en helt annan sak. När man faktisk har möjlighet att fälla en sexualbrottsling så gör man något helt annat.
    Det spelar den absolut största roll vad som står i partiprogrammet, vilka motioner som läggs fram och vilka lagar som stiftar. Det är det som hela vårt samhälle bygger på. Det är det väsentliga när man röstar, det borde vara det man utgår från, annars kan jag tycka att man är lite dum i huvudet faktiskt.

    Jag ska dra en liknelse till. Säg att SD skulle vilja införa dödsstraff för mord, för första gradens mord. Säg att lagen röstas igenom och blir svensk lag(inte för att det kommer ske) men ändå.. Om sedan en SD politiker slår ihjäl sin fru som vill skiljas, då kommer ju han dömas för mord och sannolikt dödsstraff. Han kommer ju inte komma undan bara för att han är politiker, utan han ska och kommer dömas utefter den lagstiftning som lagt fram. Säg 10 fler SD politiker skulle slå ihjäl sina fruar och dömas. Vad spelar det för roll att de döms och att de kommer från just SD? Det väsentliga är ju inte hur många SDare som döms, utan att de döms till dödsstraff, om det nu är det man som väljare tycker är bra. 

    Det är politiken som är det viktiga, motionerna och lagarna. Hur politiken påverkar Sverige. Det är min poäng. 
  • Anonym (Runka balle!)
    Anonym (Fd SD) skrev 2019-05-21 15:04:15 följande:
    Så inget straff enlig svensk lag?

    Och fel sav SD som inte direkt sparkade honom?
    Det får ju en åklagare titta på. Om åklagaren anser att hans gjort sig skyldig till brott så ska hans ställas inför rätta, och om han gjort sig skyldig till brott ska hans dömas. 


  • Pilsner
    Anonym (Fd SD) skrev 2019-05-21 11:53:42 följande:

    Från Sds hemsida
    "Sverigedemokraterna verkar för ett Sverige där människor ska kunna känna sig trygga ? oavsett tid på dygnet, oavsett plats."

    "Ett samhälle där brottsoffer får stöd och upprättelse...."

    När tjejer blir sexuellt  ofredade på festivaler och konserter då ska det till hård straff men när det sker på hotellrum är det ok och ingen polis eller domstol behövs. Istället ska brottsoffret hängas ut på Youtube!


    Menar du att de andra partierna - som alla har sexualbrottslingar - inte har målsättningen att människor ska känna sig trygga?

Svar på tråden SD och sexualbrott