Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

    Ni som blivit lite äldre. Hur känns det att förlora sin ungdomliga kropp?

    Jag trodde att jag skulle bry mig. Jag tar hand om mig som 35-åring som fött barn, har gått ner alla gravidkilon, tränar, har en snygg frisyr och kläder osv men jag försöker bara se fräsch ut som DEN JAG ÄR, inte som en 20-åring.

    Jag älskar mitt barn så obeskrivligt mycket och längtar absolut inte tillbaka i utvecklingen.

    Känner mig verkligen inte hotad av 20-åringar. Det är nog något som yngre personer tror dock om äldre eftersom dom inte vet om något annat än det ytliga liv dom lever med den begränsade livserfarenheten och mognaden dom har.

    Alltså, jag är lyckligt gift och jag upplever att andra män visar uppskattning och att jag lätt hade kunnat hitta någon vid en skiljsmässa. Sen vet jag att de flesta män tänder på 20-åringar men det ena utesluter liksom inte det andra. Det hotar inte mig. Jag tycker att Kit Harrington är as-snygg men det hotar liksom inte min man.

  • Anonym (Nej)

    Måste försöka förklara bättre... Såhär; jag bryr mig om att se så bra ut jag kan men jag har mindre ångest idag trots hängigare bröst mm än vad jag hade som 20-åring. Då hade jag jättemycket ålders och kropps-nojja konstigt nog fast jag såg ut som 15-16 vid 23 och var väldigt vältränad. Då trodde jag att jag skulle känna att mitt liv var slut efter typ 25, då brydde jag mig bara om att andra skulle finna mig attraktiv, idag har jag mycket bättre självkänsla och lever för så mycket, framförallt mina barn och mina livsmål. Att se ut som 20 är inget av livsmålen.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-23 11:45:40 följande:

    Tack för alla era svar i tråden. Ni låter så positiva hela bunten:) Så bra självförtroende och fina partners barn och hela paketet. Kanske inte representativt för hela gruppen med tanke på antalet utförda plastikingrepp i vårt land. Men de som tänker på utseende, skavanker och fruktar åldrandet kanske inte hänger på Familjeliv i hög grad? Hade velat höra några sådana röster också...

    Eftersom vi lever längre och ungdomen flyttats fram tänker jag mig att åldrandet sätter in först vid 45-50. Fram tills dess har huden fortfarande ganska mycket elastisitet. För kvinnors del kommer utseenderaset först när mensen försvinner så det var nog den gruppen jag syftade på, när åldrandet faktiskt börjat synas och kännas. Inte bara  det generella graviditetsåldrandet för det är inte riktigt samma sak.

    Så ni som ser jättebra ut och är nöjda i nuläget får gärna återkomma till tråden när raset satt in och ni inte längre är lika nöjda.Man sörjer ju inget som man inte förlorat.


    Plastikoperationer är väl vanligast bland unga? Alltså du fattar verkligen inte. När jag gått igenom klimakteriet skiter väl jag i om andra tycker att jag är attraktiv eller lika attraktiv som en 20-åring eller inte. Du läser allas svar men är ändå helt blind för poängen. Folk som är äldre VILL INTE bli 20 igen.

    Jag vill inte leva i 500 år, 90 hade varit Nice om jag fått vara frisk. Jag vill inte ha mens i all evighet, sex är inte meningen med mitt liv. Speciellt när man fått helt underbara barn så tappar iaf jag intresse för att kunna attrahera jordens alla män. Jag vill ta hand om dom barn jag har, inte föda fler. Jag vill skriva böcker, spela in min musik, lära mig 5 språk till, fortsätta ta hand om mina barn, kanske få barnbarn, avancera i karriären.

    Varför tror du att folk över 50 är upptagna med att jämföra sitt utseende med tonåringar?

    Du är väl så ung själv att du inte förstår.

    Dom som är över medelålder och får en ?medelålderskris? är olyckliga. Förhoppningsvis går krisen över, annars blir livet väldigt ytligt och meningslöst.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (45) skrev 2019-05-23 14:19:02 följande:

    För min del var jag fräsch till 45, då plötsligt fick jag en hemsk putmage som vägrar försvinna. Nu är jag 47 och har fått lite annan struktur på huden på vissa ställen. Har fått lite hängigare kinder och brösten har börjar hänga. Håret har blivit sämre.

    Det går ganska bra att förtränga när man är med jämnåriga och gör saker som jämnåriga gör. Men om man t ex går på nån speciell musikspelning eller annat där de allra flesta är runt 25, så blir det så äckligt tydligt hur stor skillnaden är och då är det nästan outhärdligt.


    Men herregud! Det är ju naturligt. Har du inte andra saker du värderar högre? Jag skulle inte vilja se ut som 20 vid 60, då skulle man ju.. nej, alla spår man får av åldrande hör ju till anser jag, som tatueringar man får av livet som ger respekt, haha.
  • Anonym (Nej)

    Jag tror det. Jag brydde mig mycket mer om ifall andra var lika attraherade av mig som innan innan jag blev gravid och fick barn. I början av graviditeten kände jG att min kropp skulle bli ?förstörd? efteråt men sen kände jag efter jag fött min guldklimp att jag är SÅ glad och nöjd och stolt precis som allt är nu.

    Jag är mer intresserad av att göra mina barn till lyckliga och sunda människor och vad dom tycker om mig än om vad främmande män tycker.


    Anonym (Pelle) skrev 2019-05-23 15:40:46 följande:

    Jaha, men man är ju så gammal man känner sig. Vill inte ens tänka på hur jag är om 20-30 år. En fördel är dock att jag aldrig haft en snygg kropp, så den aspekten är inget jag finner jobbigt idag.Det är ju så olika, en del är pigga vid 65 medan andra knackar på dödens dörr. Det är säkert samma runt 30 också, eller ja utöver dödbiten, det hoppas jag händer få 30-åringar.Nej, men jag fyller snart 32 om det spelar någon roll. Jag vet inte om jag är frisk eller inte, men jag har aldrig tyckt det varit roligt att gå ut och träffa människor och jag kommer aldrig skaffa barn, kanske är det det perspektivet jag missar?


  • Anonym (Nej)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-05-23 18:30:51 följande:

    Okej, nej jag har väl egentligen slutat bry mig vad andra tycker också, har aldrig haft ett utseende eller personlighet som andra gillar, så det är bara onödig energi att gräma sig över det.

    Tror många hade behövt sluta bry sig så mycket vad andra tycker.


    Haha, du låter så deppig. Finns det ingenting som gör dig glad och inspirerad?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-05-23 18:50:28 följande:

    Jodå, jag tycker mycket om musik, både att lyssna och spela själv (Gitarr) Tycker om att titta på och analysera film också. Jag har lärt mig att trivas bra med mig själva.

    Känner mig ganska okej, utöver att kroppen känns mindre energisk än när jag var ung. 


    Du låter störtskön, det är lätt att misstolka hur människor är som personer utifrån korta inlägg i en diskussion på familjeliv. Det låter sunt att inte lägga all energi på sitt utseende och fysiska prestation.
  • Anonym (Nej)
    AndreaBD skrev 2019-05-24 09:06:56 följande:

    Jo, det är klart. Jag tycker också att det finns många fördelar med att vara äldre. Man är inte så osäker, man bryr sig inte lika mycket om vad andra säger, m.m. Men kroppen är också viktig. Det är ju inte bara utseende, utan också hälsa som är viktig där.  Om man slarvar för mycket där, så blir man kanske inte gammal. Tänker på mitt ex som har cancer för andra gången (olika sorter), båda antagligen pga hans livsstil. Och att kunna röra sig obehindrat är ren frihet för mig. Folk kanske tycker olika där, men för mig har det blivit viktigt att fortfarande kunna göra olika saker  - att inte vara för gammal eller för svag för det. 

    Och då är jag inte sån som ska klättra på berg eller cykla runt Vättern eller åka Vasaloppet. Sånt tycker jag ändå kan vara lite onödigt. Jag tänker mer på det vardagliga där, vi har hus och fixar mycket själva. Även trädgården! Vi har även en jordfräs som vi kör med (mest dock min man), eftersom det var sånt kaos i trädgården när vi köpte huset. Sedan är man ju princip tvungen att köra någon gympa för att inte få ont, eftersom såna arbeten nästan alltid belastar kroppen ojämnt på något sätt. Det är klart att intellektet är viktigt och egentligen viktigare, men man måste ju i princip ha en fungerande kropp också, det är ju förutsättningen. 


    Fast det viktigaste är ändå intellektet. Hellre leva 50 rika år känslomässigt än att leva till 98 och ha ett fattigt inre liv. Flera av dom mest intressanta människorna jag känner har varit och är både överviktiga och har struntat i motion mm. Ärligt talat, hälsan är till för psyket och det är inte ett måste att leva så länge som möjligt.
  • Anonym (Nej)
    Konservativ skrev 2019-05-24 09:57:02 följande:

    Har aldrig trivts på badstranden. Vad är det för roligt att ligga och svettas? Om jag tvingas gå dit med barn så är det i och för sig roligt att se dem ha roligt men då är min koncentration till 100% på dem eftersom min hjärna bara kan tänka på drunknande barn när jag är där. 

    Jag säger som så många andra: när man blir äldre blir man också mindre osäker på sig själv och behöver inte alls tänka på hur man ser ut. Av någon anledning tror många unga att man avundas dem. Men äldre (män) vill inte vara unga, de vill ha en ung. Inte ens det gäller alla.

    Ungdomskulten är verkligen en trist företeelse och de som håller på med den blir förr eller senare besvikna. 


    Men eller hur, jag hatar att ligga eller vistas mitt i solen på somrarna! Jag vill vara i skugga, under parasoll eller under träd. Tycker det är outhärdligt att sola eller sitta på uteserveringar utan skugga. Dessutom förstör det huden, ger cancer och solen åldrar huden om något ;p

    Ja visst är det komiskt att unga tror att alla som är äldre än dom är avundsjuka. Vi har liksom redan varit unga själva och vet vad som finns längre fram, dit dom också ska om dom överlever ungdomen. När jag gick i högstadiet tyckte jag att 20-åringar var väldigt vuxna och att vid 25 ungefär så tappade alla sin skönhet. Jag tyckte så synd om dom! 40-åringar var pensionärer för mig och 80-90åringar ungefär som Gandalf eller som om de hade levt i 500 år.
  • Anonym (Nej)

    Ts, det värsta med att vara ung för mig var att vara tvungen att umgås med jämnåriga unga i grundskolan och i gymnasiet. Jag brukade alltid diskutera med lärarna på lektionerna istället för klasskamraterna för lärarna tyckte iallafall att jag kom med intressanta frågor och synpunkter medans klasskamraterna satt som frågetecken och inte hade något eget att säga dom inte lärt sig innantill.

    Jag hoppade av gymnasiet fast jag hade lätt för skolan eftersom jag mådde psykiskt dåligt över att behöva umgås med andra tonåringar hela dagarna. Jag tyckte att det var intellektuell tortyr och läste på folkhögskola istället för att få ha äldre klasskompisar.

    Om man gillar ytlighet, sprit, att alla omkring en är fixerade vid sex, är otroligt korkade, att inte ha någon intellektuell stimulans osv så förstår jag att man gillar att vara väldigt ung och ser det som döden att fylla 30 men jag tror att många med mig istället är mycket lyckligare efter 30.

    Även om jag hade ett väldigt stort behov av att lära mig saker och samtala om idéer som ung så var jag samtidigt fixerad vid att vara attraktiv, jag BRYDDE mig om ifall killar på stranden eller stan såg mig och tyckte att jag var vacker.

    Det är väl det du har svårt att förstå, att människor faktiskt slutar bry sig om det.

    Jag tycker verkligen det är skönt att kunna gå omkring i min egen värld på offentliga platser utan att unga killar visslar, kommer fram och ska prata, börjar ragga osv.

    Idag vill jag att min man ska tycka att jag är attraktiv och att familj, vänner och kollegor ska tycka att jag är FIN, alltså lite fräsch, trevlig, lagom snygg. Jag vill inte bli en sexbomb.

    När jag är 70 vill jag vara en fin dam som utstrålar nyfikenhet, glädje, värme och pondus också. Tänker mig elegant. Tror knappast jag kommer gråta för att en 20-åring ser ut som en 20-åring då.

  • Anonym (Nej)
    AndreaBD skrev 2019-05-24 10:37:29 följande:

    Jo, men jag säger ju i princip att om du dör tidigt för att du har misskött kroppen så värst, så kan du inte heller leva länge och sysselsätta dig intellektuellt. Och om du blir dement, så kan du inte det heller. Visserligen förebygger det säkert bäst mot demens att hålla igång hjärnan, men även mat och motion måste ju spela en roll. 

    Och en annan grej är ju - om jag inte motionerar, så får jag ont överallt, och då kan man inte heller fokusera så bra på det intellektuella. Någonstans kan man ju inte ha det ena utan det andra. 


    Jag tränar själv yoga, promenerar och styrketränar samt äter väldigt hälsosamt i vardagen. Jag tycker bara det är så fel hur man säger att ANDRA ska och måste göra som jag gör. Vissa dör när dom är 50 efter att ha rökt, druckit massor och levt livet. Människor som haft så roligt, hunnit skapa konst, verkligen levt livet och upplevt mer än vad andra gör under ett dubbelt så långt liv. Det är väl mest de anhöriga som blir kvar som är ledarna efteråt och önskar att personen hade gjort andra val.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Bäst före) skrev 2019-05-24 13:34:02 följande:

    Så sa jag också tills jag var 48-50. Såg riktigt bra ut tills mensen började utebli. Då först ändrade kroppen sig. Åldrades faktiskt ca 10 år på kort tid sett till huden och fastheten. Den blev torr, tunn, genomskinlig och omfördelade fettet på ett sätt som jag vara helt oförberedd på. Jag var ändå vältränad och aldrig ägnat mig åt kakor och godis och sånt. Men oj vad svårt det blev att hålla vikten. Omöjligt att ha en platt mage igen och att klä sig i badkläder blev betydligt mindre roligt. Plötsligt fick man sälla sig till skaran av de med "bäst före datum". Tog mig ett par somrar att vänja mig men blev mycket böcker läst och mycket tid över till nya intressen än att vara sexig och attraktiv för män, något jag ägnat hela livet åt.

    Jag har inte fött barn heller så borde ju ha några bonusår men ack nej;)


    Vad förväntar du dig? En 50-åring har självklart inte kroppen som en 20-åring. Det är bara om man förväntar sig att aldrig utvecklas och leva hela livet som ung man blir besviken. Livet har olika årstider, har du inget annat att tänka på än hur platt din mage är efter 50 år på jorden?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-24 12:27:17 följande:

    Tror du att du hade varit lika bekväm om du skulle börja om som singel och söka en ny partner? Det är ju i konkurrens man värderar sig själv på olika sätt. Verkar som lyckliga äktenskap och barn är tricket för att må bra med sig själv och kanske känna tacksamhet mot sin kropp. Undrar hur det ser ut för människor i medelåldern som är singlar och barnlösa? Det är ju känt att många män i den åldern söker yngre kvinnor när de börjar om och då lär det ju inte vara så kul att åldras.


    Tror inte folk över 50, speciellt inte kvinnor, bryr sig så himla mycket om att dom bara måste leva med en ny partner!

    Min moster har inga barn och hon hade inte fast förhållande förrän vid 47 års ålder. Det är 15 år sen nu, båda är barnlösa och gifta för första gången med varandra. Dom är mycket lyckliga tillsammans och jämngamla. Mamma däremot som hade 4 barn när hon skiljde sig i 50-årsåldern har aldrig velat ha ett nytt förhållande, hon är nu som pensionär superupptsgen med att spela i band (!), måla, ställa ut sin konst, träffa alla sina vänner (hon har fler vänner än mig, både par och singlar), hon har köpt ett jättefint hus vid havet och lever livet för fullt. Tror hennes 20-40 sista år i livet kommer ha varit hennes bästa.

    Jag vet jättemånga exempel på glada och aktiva kvinnor över 50 som är singlar och verkar njuta av livet...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-24 14:10:44 följande:

    Nej såvida du inte är bisexuell?! Jag har varken muskler eller penis...

    Kan absolut förstå att man dras till alla de egenskaper du tar upp, Det tror jag även yngre människor gör. Men att vara så frånvänd att man inte förstår hur stor vikt som läggs på det yttre faktorerna i vårt samhälle och hur kämpigt det kan vara att förlora sitt unga utseende för en stor skara människor. Hade motsatsen gällt hade folk knappast opererat sig, kämpat med vikt och utseende hela tiden. Så något är jag nog på spåren även om det inte gäller just dig och flera medlemmar på Familjeliv som verkat vara en mycket homogen grupp med relativt likvärdiga liv och erfarenheter. Jag lever inte i en sån miljö själv som känns representativt för dessa svar eller personlighetstyper och levt utomlands i flertalet år där folks självbild styrs mer av yttre faktorer vilket inte ses som något banalt och faktiskt inte ytligt heller även om det är det ur vissa perspektiv.


    Men skärp dig! Det är tonåringar som svälter sig och vill operera hela kroppen samt tjejer i 20-årsåldern som är fixerade vid träning och sin kropp.

    Jag tycker du ska börja leva livet och logga ut från instagram lite då du är så insnöad i en ytlig värld du tror är allmängiltig.

    Bara för att jag tex tar hand om mig så betyder inte det att jag ligger och gråter för att jag inte ser ut som 20.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-24 14:10:44 följande:

    Nej såvida du inte är bisexuell?! Jag har varken muskler eller penis...

    Kan absolut förstå att man dras till alla de egenskaper du tar upp, Det tror jag även yngre människor gör. Men att vara så frånvänd att man inte förstår hur stor vikt som läggs på det yttre faktorerna i vårt samhälle och hur kämpigt det kan vara att förlora sitt unga utseende för en stor skara människor. Hade motsatsen gällt hade folk knappast opererat sig, kämpat med vikt och utseende hela tiden. Så något är jag nog på spåren även om det inte gäller just dig och flera medlemmar på Familjeliv som verkat vara en mycket homogen grupp med relativt likvärdiga liv och erfarenheter. Jag lever inte i en sån miljö själv som känns representativt för dessa svar eller personlighetstyper och levt utomlands i flertalet år där folks självbild styrs mer av yttre faktorer vilket inte ses som något banalt och faktiskt inte ytligt heller även om det är det ur vissa perspektiv.


    Jag är bisexuell och har varit ihop med en tjej i 20-årsåldern. Vi var tillsammans i 6 år och jag avudade henne och hennes kropp. Hon var överviktig och äppelformad, dvs en muffinsmage redan vid 24. Dubbelhaka. Jag tyckte att hon var det vackraste som fanns. Mina pojkvänner inkl min man har alla varit smala och muskulösa men jag har också varit kär i en väldigt tjock kille på 168. Alla är inte som du eller en Voguetidning. Var utomlands har du bott? I Hollywood eller? Eller i typ Dubai?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-24 16:57:32 följande:

    Det vore intressant att veta varför de väljer bort kärleken? Kan det bero på att de inte attraheras lika lätt av människor sexuellt på äldre dar och därför inte känner et behovet som de gjorde som unga?

    Kanske har de svårt att attrahera någon själv och lär sig uppskatta annat?

    Jag tror sällan man får veta de egentliga skälen bakom människors handlingar. Också ett skäl till varför jag ville starta tråden. Hoppades kanske komma till lite ärligare svar och inte bara så generiska och hurtiga. Tror inte det är hela sanningen att alla är så tillfreds med att åldras i detta land. Men glädjande och fina historier du berättade. Har personligen också sett fler äldre kvinnor klara sig bra som singlar än tvärtom.


    Jag tycker att det är superlätt att förstå både mamma och moster.

    Hur gammal är du ts och har du barn?

    Mamma hade som sagt 4 barn från 2 äktenskap när hon skiljde sig från min pappa.

    Varför skulle hon längta efter att leva med en ny man? Hon har levt med en man i 30 år av sitt liv, lagt sammanlagt 29 år av sitt liv på att uppfostra 4 barn innan den yngsta blivit myndig och flyttat. Hon har redan varit kär en massa gånger, typ aldrig varit singel. Sen hon skiljde sig och började bo själv har ju hon kunnat lägga all sin tid på kreativa intressen, läsa en massa språk, resa med sina kompisar osv. Jag ser inte varför hon skulle prioritera att hitta en gubbe att leva med, hon har redan upplevt romantisk kärlek och har jättemycket kärlek med sina barn och barnbarn...

    För min moster var det tvärtom, hon hade satsat på sin karriär och alltid varit singel men med mycket vänner, det var en ny upplevelse att bli sambo och gifta sig för henne (och för honom).

    Alltså jag börjar bli irriterad på din självgoda attityd, jag har svarat ärligt och uttömmande och du väljer att inte ta in mitt perspektiv eller någon annans som är olika ditt eget.

    Visst finns det människor som vill se unga ut för evigt och dom är olyckliga och lever inga roliga, rika liv.

    Antingen så blir du som dom eller så börjar du öppna ögonen och se att människor som inte fungerar som dig existerar och inte ljuger.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-25 01:27:17 följande:

    Det är kanske just det maktspelet som jag finner så intressant och skulle sakna otroligt. Kan inte tänka mig ett liv utan faktiskt. Det är en stark drivkraft och sexuell laddning.

    Du verkar vara nöjd med att slippa konkurrensen, kanske har den legat dig i fatet under livet och inte servat dig som du velat eller gett dig exakt det du vill ha?

    Yngre kvinnor kräver ju en del som du insett.

    Kan du känna samma spänning och lust inför de äldres kroppar trots att du tycker de ser lite roliga ut? Eller spelar sånt ingen roll? Anser du att man kan vara sexig som äldre?


    Haha, va? Nu är jag en tjej/kvinna precis mellan 30 och 40 som ofta fått höra ?du är det vackraste jag sett? och aldrig behövt oroa mig för mitt utseende men jag förstår inte att du lägger så stor vikt vid attraktionskraft. Du kan inte ha egna barn? Å andra sidan såg jag att en jämnårig kvinna med barn svarade som gnällde jättemycket över att 20-åriga killar inte tittade på henne längre.

    Jag har så svårt att förstå er. På riktigt. Jag känner att den uppmärksamheten jag fått av främlingar räcker för resten av mitt liv, jag är mätt. Sen säger min man flera ggr om dagen istället att jag är världens snyggaste tjej och han är så himla gullig och romantisk så jag fattar inte grejen med att oroa sig över om 10-15 år yngre killar har sexfantasier om en eller inte.

    Det räcker väl med att just den man älskar är attraherad av en? Det låter så pubertalt att gå omkring och vilja attrahera varenda pilsk hankatt i reviret.

    Jag bryr mig mycket om hur jag ser ut men jag vill inte tas för yngre än min ålder och att se bra ut handlar nu om att se fin ut. Fräsch. Som att jag sovit ut och är pigg och lever ett bra liv.

    Med tanke på en del sömnbrist och tidsbrist till just att fixa iordning mig själv, shoppa, tänka ut vad jag ska ha på mig och sånt är det snarare det jag nojjar över, att jag ska se slarvig och trött ut. Eller lite galen på en Söndagmorgon i lekparken, haha. Man kan vara snygg i alla åldrar utan att vilja se ut som en annan ålder än den man har, utan att vilja byta generation.

    Jag klär mig tex inte som när jag var 23 och hade minikjolar, knästrumpor och allmänt excentriska utstyrslar, men det är inte för att min kropp förfallit utan för att jag inte tycker det passar sig för en 35-årig mamma. Eller faktiskt mamma överhuvudtaget.

    För mig handlade nog alla tankar på att vara superattraktiv för alla om att jag längtade efter barn. Så känns det i efterhand, en undermedveten drivkraft. Nu när jag har barn känner jag mig helt ointresserad av att väcka sexlust hos andra än min man.

    Man kan ju vilja vara vältränad och se fin och fräsch ut för det. På ett sätt som hör ihop med ens ålder...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ungdomlig skönhet så kortlivat) skrev 2019-05-25 12:38:35 följande:

    Kan ge dig rätt i att sexighet inte sitter i ålder och att det ibland kan vara svårt att avgöra. Men enligt mitt tycke sitter det oftast i den typen av skönhet som har det ungdomliga kvar...men det är min smak. Har själv inte testat det där med barn än så återstår väl att se om jag förändras märkbart av det? Mitt ego är nog för stort:)


    Ja, om det är så tror jag inte du ska ?testa det där med barn? för barn behöver föräldrar som är vuxna intellektuellt och känslomässigt och kan sätta sina egna behov åt sidan, speciellt de första åren.
  • Anonym (Nej)
    sextiotalist skrev 2019-05-25 13:11:37 följande:

    Hur gammal är du?

    Är du ung så är det helt normalt att man inte kan förstå, men är du inte för ung så är dina funderingar rätt omogna.

    Nej, det är inte som någon påstå här att man lever genom barnen. Det är, för de flesta, att preferenser förändras och alla är vi barn av vår tid.

    De flesta i min generation lägger sig inte under kniven, eftersom vi inte är uppvuxna med sådana lösningar.

    Och jag är helt ärligt med att jag är glad att jag lämnat den utseendefixerade ungdomstiden, ser inte er unga som ett hot, för det är ni inte.

    Jag är glad att jag har en kropp som fungerar, ben jag kan springa och cykla med.

    Varje ålder har sin tjusning och folk blir kära i alla åldrar, med olika utseende.

    Själv hade jag inga funderingar som du har när jag var yngre, om den äldre generationen skulle vara avundsjuka på oss.

    Som någon föreslog, skriv ut tråden, lägg undan den och läs den när du fyller 55.


    Håller helt med dig i allt. Och sen är ju hela grejen med att bli förälder att man måste och ska älska någon annan mer än sig själv och vara fokuserad på en liten bebis/ett småbarns behov och känslor. Jag tycker jättemycket om att vara förälder men jag ville också anpassa mitt liv efter barnen och inte tvärtom.

    Det är bara en kort period dom är väldigt små, man kan successivt börja göra mer och mer saker ?som innan? medans dom växer upp. Och har man haft ett rikt liv innan och hunnit vara ungdom och verkligen levt ut en massa ungdomliga behov av att resa, vara förälskad om och om igen osv så förstår jag inte varför man skulle fortsätta vilja göra det för evigt eller iallafall inte ha tid med en paus för att uppleva miraklet att skapa en människa och ge denna människa så mycket kärlek och verktyg för framtiden man kan... Jag känner också att min älskade farmor och morfar mfl och deras förfäder får leva vidare nu och det känns mer tillfredsställande än att jag skulle kunna haft sovmorgon och åka på weekends genom hela 30-årsåldern. Jag har ju gjort det tidigare och ska göra det igen senare...
Svar på tråden Ni som blivit lite äldre. Hur känns det att förlora sin ungdomliga kropp?