• Anonym (27år)

    Äldre kvinnor och yngre män

    Hur vanligt är det att kvinnor är attraherade av män 10-20 år yngre än de själva? Och har ni själva någon erfarenhet av åldersöverskridande relationer? Personligen har jag under en längre period funnit äldre kvinnor både lättsammare och mer underhållande att umgås med jämfört med kvinnor i min egen ålder. De har perspektiv på livet och är inte rädda för att säga som det är. Gör inte en sådan stor sak av ickefrågor. I och med att jag närmar mig 30 börjar även kvinnorna i min ålder dock äntligen att bli lite mer avslappnade. Jag föredrar faktiskt mognad och erfarenhet före ung skönhet. I och med att jag jobbat inom skolan sedan jag var 19 har jag fått erfara både mammor och kollegor som verbalt och fnissigt uttryckt attraktion vilkett är både smickrande och upphetsande. Jämför man med de kvinnorna i min egen ålder så är de hästlängder före i ärlig kommunikation. :)
  • Svar på tråden Äldre kvinnor och yngre män
  • Anonym (Bubblar)
    Anonym (27år) skrev 2019-05-23 03:51:30 följande:
    Hur vanligt är det att kvinnor är attraherade av män 10-20 år yngre än de själva? Och har ni själva någon erfarenhet av åldersöverskridande relationer? Personligen har jag under en längre period funnit äldre kvinnor både lättsammare och mer underhållande att umgås med jämfört med kvinnor i min egen ålder. De har perspektiv på livet och är inte rädda för att säga som det är. Gör inte en sådan stor sak av ickefrågor. I och med att jag närmar mig 30 börjar även kvinnorna i min ålder dock äntligen att bli lite mer avslappnade. Jag föredrar faktiskt mognad och erfarenhet före ung skönhet. I och med att jag jobbat inom skolan sedan jag var 19 har jag fått erfara både mammor och kollegor som verbalt och fnissigt uttryckt attraktion vilkett är både smickrande och upphetsande. Jämför man med de kvinnorna i min egen ålder så är de hästlängder före i ärlig kommunikation. :)
    Jag har haft flirtar med en kvinna som är 12 år äldre, och två st som är 10 år äldre. Ofta är äldre kvinnor mer avslappnade, och jag känner mig mer trygg med en äldre kvinna. 
  • Anonym (Linda)

    Känna sig attraherad är det nog många som gör.

    Men att ta det vidare till sex/dejt/förhållande är något helt annat och milsvidds skillnad och inte så vanligt.

    Titta, flirta, fnissa betyder oftast inte mer än så.

  • Anonym (27år)
    Anonym (Bubblar) skrev 2019-05-23 06:55:52 följande:
    Jag har haft flirtar med en kvinna som är 12 år äldre, och två st som är 10 år äldre. Ofta är äldre kvinnor mer avslappnade, och jag känner mig mer trygg med en äldre kvinna. 
    Hur gammal är du och har det varit mer än flörtande?
  • Anonym (Bubblar)
    Anonym (27år) skrev 2019-05-23 08:43:12 följande:
    Hur gammal är du och har det varit mer än flörtande?
    Jag är 46. Var 32 när jag träffade den 12 år äldre kvinnan (henne var jag kär i), och 36 år när jag hade flirtar med de 10 år äldre kvinnorna. Blev bara hångel, och en av dom ville ligga vid ett senare tillfälle, sen fick hon kalla fötter.
  • Anonym (27år)
    Anonym (Linda) skrev 2019-05-23 07:04:51 följande:

    Känna sig attraherad är det nog många som gör.

    Men att ta det vidare till sex/dejt/förhållande är något helt annat och milsvidds skillnad och inte så vanligt.

    Titta, flirta, fnissa betyder oftast inte mer än så.


    Tyvärr så är det oftast min erfarenhet också. Många av dom är gifta dessutom. Har svårt att tänka mig en sund människa överge en stabil relation fför en momentär fling. Dock har dom inte varit mindre sugna för det.
  • Anonym (Gift kvinna)

    Har man en make som är införstådd och dessutom tänder på det så kan det bli mkt mer än en flört.

  • Anonym (sugen)

    Har du nappat på mammorna på skolan någon gång då? :) 

  • Anonym (Nja)

    Nja inte så många tror jag är intresserade av yngre 

  • Anonym (Bubblar)
    Anonym (Nja) skrev 2019-05-23 12:23:29 följande:

    Nja inte så många tror jag är intresserade av yngre 


    Tillräckligt många Flört
  • Miss Sunny
    Anonym (27år) skrev 2019-05-23 08:48:46 följande:
    Tyvärr så är det oftast min erfarenhet också. Många av dom är gifta dessutom. Har svårt att tänka mig en sund människa överge en stabil relation fför en momentär fling. Dock har dom inte varit mindre sugna för det.
    Våga mer killar !
Svar på tråden Äldre kvinnor och yngre män