• Anonym (Ts)

    Varför är han oskuld? Varför vill han ligga med mig?

    Jag är en kvinna, fyller 40 till hösten med 2 barn (äldsta är 10 år). Är singel sedan ett år tillbaka och har varit lite på dejtingsidor och fick kontakt med en 21årig kille i en annan stad som läser på universitet första året. Har skrivit en del med honom och har lite frågor till er.

    Han är smart, jättesnygg (fint ansikte, vältränad! lång) och verkar social.

    1. Varför är han oskuld? Han sa att han haft en relation som 17åring med en jämnårig tjej i 3 mån men de umgicks nästan bara i grupp med kompisar och när han frågade om hon undvek att vara själv med honom så gjorde hon slut. Förstår inte hur inte alla bara kastar sig över denna killen.

    2. Varför vill han ha mig? Han säger att han gillar äldre och visst men vi kan ju inte ha en framtid. Jag tänkte först att han kanske bara vill ligga men han frågar mkt om vad jag vill ha ur ett förhållande, i framtiden etc.

    3. Jag vill jättegärna ligga med honom men ser inte hur en relation kan funka. Är det dumt av mig att göra det? Tänker för egen del alltså. Är redan lite småförälskad och det kanske blir värre då. Har lätt att bli kär. Men är väl dum om jag sätter mig i situationen att bli kär i en 21åring! Men samtidigt. Jag har haft 4 längre relationer och 2 kortare kk-grejer i livet. Och ingen av dem har ens varit i närheten av hans kropp.

    4. Vad förväntar han sig av mig? Jag har bara ansiktsbilder på siten men är inte alls vältränad. Är normalviktig och det syns på ansiktsbilderna att jag inte är tjock men jag har inte varit på ett gym på 10 år. Är mjuk och plufsig med celluliter och gäddhäng. Vet han ens vad det är? Har också fött barn för 4 år sen och är säkert riktigt slapp och stor därnere.

    5. Hur lång tid tar det att "komma i form" om jag börjar gymma 3 ggr/vecka och göra knipövningar?

    Vet att ingen kan svara vad han vill men era gissningar hjälper mig att förbereda mig mentalt.

  • Svar på tråden Varför är han oskuld? Varför vill han ligga med mig?
  • Anonym (Tant Hedvig)

    Är rätt säker på att han enbart vill ha ett sexuellt äventyr och "öva sig i sexualitetens ädla konst". Eftersom han vet din ålder och att du är hyfsat normalviktig har han säkert inget emot att du är lite "rund och mjuk", tvärtom brukar en del killar just framhålla att de gillar att tjejen är "mjuk och gosig". Tycker inte du skall lägga tid på att börja gymma och hårdträna.


    Men om du är det minsta orolig för att du skall utveckla romantiska känslor och längre fram vilja ha en seriös relation med honom skall du inte ge dig in i detta att han pratar om relation etc just nu är för att det är "just nu för honom" dels en väg in möjligheten till en sexuell relation med dig, dels för att det för de flesta i den åldern är en oerhörd milsvid skillnad mellan betydelsen av vad en seriös relation är (längd etc) och hur man ser på en "seriös relation" i 30 + års åldern.


    Hade du barn förresten? Blanda inte in dem i så fall utan håll dem utanför.


    Ha kul för stunden.

  • Anonym (B)

    Gissningsvis är han inte lika utseendefixerad som du verkar vara och där har du svaret på flera av dina frågor. Han gillar väl helt enkelt dig som person och hur du ser ut, finns också rätt många yngre killar som tycker det är intressant med äldre kvinnor.

  • Anonym (H)

    Vad tror du att du som 40 årig kvinna får ut av en oskuld?

  • Anonym (Agge)

    Mest troligt så ser han dig som en lärarinna i sex. Han vill helt enkelt lära sig knulla bra med en erfaren kvinna som vet vad hon vill och gillar i sängen. 

    Blev själv av med oskulden ganska sent i ungefär samma ålder där han är nu och för min del så ville jag verkligen ha en äldre kvinna, att vara med en jämngammal tjej när man är oskuld i den åldern är inte så lätt eftersom dom tjejer lätt tror att man är erfaren och jag kan nästan garantera att han inte är lika öppen om att han är oskuld med tjejer i sin egen ålder.

    Förbered dig på att det inte är på tal om något förhållande här förutom KK ett tag sedan när han känner att han är så upplärd det bara går lär han börja jaga tjejer i sin egen ålder.

    Är du intresserad så för all del kör på och njut och ha kul :)

  • Anonym (Anno)

    Tror också att han tycker att det känns skönt att få igång sitt knullande med en person som inte är så snygg och lite till åren. Han behöver inte känna någon press och oroa sig för att det blir misslyckat som han nog gör med en snygg tjej i sin egen ålder.

  • Tecum

    Varför inte fråga honom själv? Troligen vet han bättre än vi och han verkar ju social och intelligent.

  • Anonym (Ts)

    Jag har gett honom alla chanser att vi ska bara ha lite kul typ, så det tycker jag han borde tagit fasta vid om det var det han ville. Jag har sagt att han är för ung att ha något mer än lite kul, ev kk med och varit hemlig med att jag fått lite mer intresse än så för honom. Han har sagt att han är okej med det eller att börja så och se hur det känns men att han tycker väldigt mkt om mig och att han nog inte nu är redo för nåt seriöst men kanske snart. Och frågat upp om vad jag tycker ska finnas i ett seriöst förhållande, vill jag gifta mig i framtiden etc. Att han tycker att det är viktigt men i framtiden. Liksom varför prata om detta om han bara vill ha sex. Eller är det någon avancerad strategi? Han frågar om mitt jobb och ger mig komplimanger för hur jag hanterat vissa situationer där, alltså för min personlighet. 

    Kanske han tror att han vill ha något mer men sen vill han det inte egentligen. 


    Men han vore ju drömpartnern för någon yngre tjej. Önskar att jag var yngre. Hade jag varit 30 (och ändå haft mina barn) så hade det känts helt okej att ha lite förhoppningar om detta men 40. Det är liksom åldern som skrämmer mig mest, åldersskillnaden. 

    Det jag som 40åring tror att jag skulle få ut av detta är förstås att ha sex med en supersnygg och het kille som samtidigt är intelligent och jag tycker verkligen om att prata med honom. Det är hans personlighet som jag håller på att falla för och det skrämmer mig. Har ju självklart varit attraherad av yngre killar innan men då har de alltid känts så omogna och enkelspåriga och det har tagit bort en hel del av attraktionen. Men den här killen. Alltså han är inte ens särskilt mogen för sin ålder, utan är nog en typisk 20åring så men han är insiktsfull, komplex, intelligent och riktigt intressant. Sen har jag inget emot oskulder, tycker det är gulligt och "lär gärna upp" en partner. 


    En till ganska stor komplikation är att hans pappa är ganska känd (vi har inte pratat så mkt om det men han har berättat lite om sin uppväxt och sin krångliga relation med sin pappa) och där tänker jag att det skulle bli ännu mer krångligt. Tänker dels att pappan bryr sig om publicitet och kanske skulle det verka konstigt om det skulle komma fram att den här killen har något med mig som är så mkt äldre, men är också rädd för att ses som en golddigger av värsta sort. För det är jag verkligen inte. 


    Nej jag förstår inte varför han pratar med mig, det är jättekonstigt. Ok jag ser väl relativt okej ut för min ålder men ändå. Han borde kunna få vilka tjejer som helst, verkligen. Oavsett om han skulle vara öppen med att han var oskuld eller inte. Det var han som skrev till mig först på dejtingsidan. Sen lade han till mig på fb och vi fortsatte skriva där. Jag loggade in på sidan nyligen för att se om han var kvar - för tänkte att kanske har han många han pratar med, men då hade han inte varit online där sen vi lade till varandra på fb. 


    Jag är egentligen inte särskilt utseendefixerad men det hade tärt på självkänslan att träffa killen och sedan skulle han bli besviken över mitt utseende i kroppen. Så det är nog egentligen bara min egen stundtals dåliga självkänsla som skiner igenom. 


    Hur ska jag tänka? 

  • Anonym (Rödluvan)

    Har du kollat att han är "äkta"?

    Finns många låtsaspersoner där ute.....

  • Wench85
    Anonym (Ts) skrev 2019-05-26 11:58:57 följande:

    Jag är en kvinna, fyller 40 till hösten med 2 barn (äldsta är 10 år). Är singel sedan ett år tillbaka och har varit lite på dejtingsidor och fick kontakt med en 21årig kille i en annan stad som läser på universitet första året. Har skrivit en del med honom och har lite frågor till er.

    Han är smart, jättesnygg (fint ansikte, vältränad! lång) och verkar social.

    1. Varför är han oskuld? Han sa att han haft en relation som 17åring med en jämnårig tjej i 3 mån men de umgicks nästan bara i grupp med kompisar och när han frågade om hon undvek att vara själv med honom så gjorde hon slut. Förstår inte hur inte alla bara kastar sig över denna killen.

    2. Varför vill han ha mig? Han säger att han gillar äldre och visst men vi kan ju inte ha en framtid. Jag tänkte först att han kanske bara vill ligga men han frågar mkt om vad jag vill ha ur ett förhållande, i framtiden etc.

    3. Jag vill jättegärna ligga med honom men ser inte hur en relation kan funka. Är det dumt av mig att göra det? Tänker för egen del alltså. Är redan lite småförälskad och det kanske blir värre då. Har lätt att bli kär. Men är väl dum om jag sätter mig i situationen att bli kär i en 21åring! Men samtidigt. Jag har haft 4 längre relationer och 2 kortare kk-grejer i livet. Och ingen av dem har ens varit i närheten av hans kropp.

    4. Vad förväntar han sig av mig? Jag har bara ansiktsbilder på siten men är inte alls vältränad. Är normalviktig och det syns på ansiktsbilderna att jag inte är tjock men jag har inte varit på ett gym på 10 år. Är mjuk och plufsig med celluliter och gäddhäng. Vet han ens vad det är? Har också fött barn för 4 år sen och är säkert riktigt slapp och stor därnere.

    5. Hur lång tid tar det att "komma i form" om jag börjar gymma 3 ggr/vecka och göra knipövningar?

    Vet att ingen kan svara vad han vill men era gissningar hjälper mig att förbereda mig mentalt.


    Träffa honom, härligt sex ihop, skratta ihop, ha det bra. Om nån av er blir förälskad eller vill träffas mer eller om det bara blir ett möte eller vad som nu händer går inte att förutse, men det låter som att ni gillar varandra och vill ha varandra. Gör slag i saken!

    Och du skriver något om att du kanske skulle kunnat vara intresserad av ett förhållande med honom om du var tio år yngre. Jag skulle gissa att då skulle han inte vågat närma sig dig. Just att du är äldre med erfarenhet, trygghet, bekvämlighet etc är nog mycket av vad som attraherar honom med dig. Ni vet båda att det inte är troligt att det blir något långt förhållande vilket säkert kan göra er lite mer öppna än om ni försökte "sälja in" er själva som livspartner.
Svar på tråden Varför är han oskuld? Varför vill han ligga med mig?