• heyyou

    Äl.testet visar enbart(!) negativt

    Hej!

    Jag är 26 år. Min sambo är 31. Vi har varit tillsammans i snart 4 år och kommit fram till att vi vill äntligen börja skaffa barn.

    Vi har inte försökt speciellt länge, är inne på 3 månaden nu. Den här månaden bestämde jag mig för att köpa äl.test.

    Jag läste att man beroende på antal dagar i menscykel så ska man börja ta resten på olika dagar. Jag skulle börja på dag 8.

    Dum som jag är; när jag sitter och räknar här, så börja de jag 2 dagar för tidigt. Kanske det egentligen är svaret på min fråga

    I alla fall, till frågan. Jag har testat i 4 dagar nu.

    Det visar enbart negativt varje gång. Är det så det ska vara och så att fertiliteten ska stiga ju närmare man kommer ? Eller var ni fertila redan från första testet ?

    Är väldigt ny på detta så uppskattar alla svar

    Hälsningar från en nervös tjej....

  • Svar på tråden Äl.testet visar enbart(!) negativt
  • Ebo88

    Vilka äl test använder du?

    Jag använde clearblue advanced äl-test och dom kan visa fertilitet 3-4 dagar innan äl.

    Jag skulle också börja på dag 8 för att inte missa äl. Det var inte förrän dag 12 som det började visa fertilitet. Dag 15 hade jag äl så alltså ca 3 dagar innan visade den hög fertilitet innan den visade max fertilitet.

    Om du började på dag 6 så om du har testat i 4 dagar så är det ju inte konstigt att det visar negativt? Jag skulle tro att det visar på fertilitet om 2-3 dagar eventuell

  • heyyou
    Ebo88 skrev 2019-05-30 09:02:47 följande:

    Vilka äl test använder du?

    Jag använde clearblue advanced äl-test och dom kan visa fertilitet 3-4 dagar innan äl.

    Jag skulle också börja på dag 8 för att inte missa äl. Det var inte förrän dag 12 som det började visa fertilitet. Dag 15 hade jag äl så alltså ca 3 dagar innan visade den hög fertilitet innan den visade max fertilitet.

    Om du började på dag 6 så om du har testat i 4 dagar så är det ju inte konstigt att det visar negativt? Jag skulle tro att det visar på fertilitet om 2-3 dagar eventuell


    Vad bra. Tack så mycket. Var bara det jag behövde höra. Tusen tack för ditt svar ??
  • bligravid123

    Jag har aldrig någonsin gått utslag på ägglossning test...men har en son ändå :)

    Tror vissa helt enkelt har kort stegrin, dricker för mycket vatten eller helt enkelt inte får utslag.

    Lita på din kropp istället det har jag gjort!

  • heyyou
    bligravid123 skrev 2019-06-01 13:53:36 följande:

    Jag har aldrig någonsin gått utslag på ägglossning test...men har en son ändå :)

    Tror vissa helt enkelt har kort stegrin, dricker för mycket vatten eller helt enkelt inte får utslag.

    Lita på din kropp istället det har jag gjort!


    Tusen tack för ditt svar. Kan jag få komma med en vidare fråga ?

    Jag fick mens måndag den 20 maj. Den varade till den 24 och hade minimalt den 25.

    Låg med min sambo tre gånger mellan söndag och måndag 26-27 maj.

    Igår fick jag bruna geleflytningar och rosa på paret. Men idag blöder det. Inte när jag kissar men kommer rikligt med blod på papper ... Här du själv varit med om detta innan? Jag tvivlar starkt på att detta kan vara en mens bara 12 dagar efter den andra. Och jag kan ju knappast ha blivit befruktade av 1-3 samlag bara 2 dagar efter mens ? Jag är så förvirrad... skapade nyss en ny tråd om just detta för att få höra andras upplevelser. Kram på dig ?
  • Ebo88
    heyyou skrev 2019-06-01 14:00:26 följande:

    Tusen tack för ditt svar. Kan jag få komma med en vidare fråga ?

    Jag fick mens måndag den 20 maj. Den varade till den 24 och hade minimalt den 25.

    Låg med min sambo tre gånger mellan söndag och måndag 26-27 maj.

    Igår fick jag bruna geleflytningar och rosa på paret. Men idag blöder det. Inte när jag kissar men kommer rikligt med blod på papper ... Här du själv varit med om detta innan? Jag tvivlar starkt på att detta kan vara en mens bara 12 dagar efter den andra. Och jag kan ju knappast ha blivit befruktade av 1-3 samlag bara 2 dagar efter mens ? Jag är så förvirrad... skapade nyss en ny tråd om just detta för att få höra andras upplevelser. Kram på dig ?


    Jag brukar blöda strax innan och vid ägglossning.

    Så det kanske är dags för ägglossning strax, om inte nu?
Svar på tråden Äl.testet visar enbart(!) negativt