• Kellie13

    Svårt med mat

    Har en son som är 10 månader och han är inte så jätteförtjust i mat. Ger han burkmat eftersom det är det enda som han äter, har provat att laga själv och mosa men nej han vill inte ha. Men nu till problemet: han vill inte äta själv utan äter bara när man ger honom. Allt stoppar han i munnen utom mat. När jag ställer fram plockmat som han kan äta med händerna så leker han bara med det och sen när man tar fram en leksak, ja DEN åker in i munnen. Mina frågor e: kommer det att ge med sig snart och har ni några tips på hur ja kan få honom att stoppa in mat i munnen också? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Svårt med mat
  • Meriall

    Mitt barn ville inte heller äta själv i den åldern men senare ville hon. Hon föredrog också burkmat i den åldern. Jag spädde burkmaten med vanlig mat - tex om vi åt laxsoppa så köpte jag en burk med lax och potatis och tog först 90% burk och 10% soppa och mosade ihop. Sedan nästa gång 80/20 etc. Funkade bra.

  • Kellie13
    Meriall skrev 2019-05-31 13:17:32 följande:

    Mitt barn ville inte heller äta själv i den åldern men senare ville hon. Hon föredrog också burkmat i den åldern. Jag spädde burkmaten med vanlig mat - tex om vi åt laxsoppa så köpte jag en burk med lax och potatis och tog först 90% burk och 10% soppa och mosade ihop. Sedan nästa gång 80/20 etc. Funkade bra.


    ok tack för ditt svar!
Svar på tråden Svårt med mat