Inlägg från: Anonym (Variation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Variation)

    Såg min mans historik

    Men herregud vad är ni för moraltanter? Om ni bara såg alla sjuka grejer jag sökt på skulle ni väl dö på fläcken. 

    Jag är heterosexuell, gift och har barn. Jag har kollat på pappa/dotter, mamma/son, mamma/dotter, transor, bögar och allt jag känt för eller bara varit nyfiken på. Det har haft noll effekt på mitt riktiga sexliv.

  • Anonym (Variation)
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 07:12:20 följande:
    Ja om denna tråd är på riktigt så finns det dessvärre inget annat val än skiljsmässa. Detta kan betyda att dottern känner obehag OM mannen tittar på henne eller tar på henne på ett sexuellt sätt.
    Va, hon vet ju inte om sökningen. Varför skulle hon känna obehag? 
  • Anonym (Variation)
    smulpaj01 skrev 2019-06-12 13:14:47 följande:
    Om du hade läst hela mitt inlägg kanske du hade förstått hur jag menade?

    Jag skrev OM han tittar eller tar på henne opassande så kommer hon känna obehag. Sedan skrev jag att jag mycket väl kommer ihåg hur äckligt jag tyckte det var när en del av min farsas vänner gjorde så mot mig i den åldern. Ville att jag skulle sitta i deras knä m.m. Såg hur de stirrade på stranden eller om jag hade kjol och linne typ.
    Ja... och OM han rånar en bank får han sitta på Hall. Vad har det med hans sökhistorik att göra? 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Ge igen) skrev 2019-06-13 09:42:00 följande:
    Tycker du ska låna hans dator, söka på "watching my husband getting fucked by big black dicks" och "råka" visa honom det...

    Om inte annat så för att göra en jämförelse.
    Gäsp, sån porr har jag också sett. Betyder inte att jag vill göra det på riktigt. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Oj) skrev 2019-06-13 13:08:19 följande:
    Jovisst, du säger det du. Om vi skulle fråga din fru, undra om vi skulle få samma svar...
    Hon är en vettig människa som inte får moralpanik till höger och vänster, så det får ni nog.
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Oj) skrev 2019-06-14 07:15:55 följande:
    Inte behöver man ha moralpanik för att man inte är nöjd om mannen prioriterar porr framför ett gemensamt bra sexliv och att vara närvarande i verkliga livet! Du skriver att det haft noll effekt på ditt verkliga sexliv. Du har alltså aldrig prioriterat porr framför sex med din fru? Det har aldrig hänt att du avvisat din fru eftersom du redan råkat tillfredsställa dig själv med porr?

    Eller kanske din fru tycker det är skönt om hon slipper ha sex? Vet din fru att du tittar på alla typer av porr oavsett innehåll?

    Jag tror hur som haver inte att det har noll effekt på ens verkliga sexliv om man konsumerar så mkt porr och tittar massor och på allt möjligt. Det är nog något man tror och intalar sig själv.
    Vänta nu, det här handlar inte om att prioritera porr framför sex. Frågan var om man vill leva ut alla fantasier man har på riktigt. 

    Jag tittar inte speciellt ofta på porr och nej jag har aldrig avvisat min fru. Men när jag gör det tittar jag på vad helst jag känner för och det har mycket lite att göra med mitt riktiga sexliv. 

    Moralpaniken uppstår när folk inte kan skilja på fantasier och verklighet. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (S) skrev 2019-06-17 07:33:03 följande:

    Ett av tre barn blir någon gång under sin uppväxt utsatt för sexuella övergrepp. Att sitta och normalisera styvdotters-porr när det ser ut så för barn är bara äckligt. Det är dessutom oftast män som är pedofiler och förgriper sig på barn och tonåringar. Flera kvinnor här i tråden skriver att de själva blivit glodda på i tonåren av sin pappas kompisar, sin styvpappa. Flera skriver att de blivit utsatts för sexuella övergrepp själva. Att du förminskar detta porrtittande är din syn på saken, men avförda inte oss kvinnor som reagerar så lättvindigt. Vi har alla varit unga flickor och vi vet hur utsatt man är som ung flicka, vi har helt enkelt andra erfarenheter än dig. Som sagt, jag kollar också på grov port och går igång på snygga killar i dom filmerna men jag är själv styvmamma och skulle ALDRIG kolla ?fucking my stepson? just av den anledningen, det skulle göra mig äcklad och det skulle kännas incestuöst. Inga fler styvföräldrar som håller med?


    Slappna av... 
    ">

    Man kan skoja och leka med övergrepp på barn utan att för den skull vara pedofil eller tycka att riktiga övergrepp är okej. 

    Så här till exempel:

    ">

  • Anonym (Variation)
    Anonym (S) skrev 2019-06-17 10:40:05 följande:

    Gissar att du är man. Lycka till med att skapa långa och nära relationer till kvinnor (din mamma, syster, dotter, fru). Just nu står du utanför och förstår ingenting, eller hur?


    Japp jag är en man. Jag har både en fru och en dotter som jag har en mycket bra relation till. Min mamma bor utomlands men vi ses nån gång per år. 

    Någon syster har jag inte, men två bröder. 

    Nu när vi rett ut det kanske vi kan återgå till ämnet?

    Jag gissar att du som anser att man inte kan skoja om övergrepp på barn aldrig har skrattat åt Farbror Bosse i Yrrol? Eller komiker som Johan Glans eller Magnus Betnér?

    Och du har så klart aldrig lyssnat på Eminem, Just D, Ted Gärdestad, Pugh Rogefeldt eller Cornelis Vreeswijk, eller hur, eftersom de alla har sånger som handlar om övergrepp?
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Anne) skrev 2019-06-18 07:09:49 följande:
    Och du anser som pappa att det är fullt normalt att gå igång på incest scener? Allvarligt?

    Nej det är inte normalt att tända på det. Inse det istället för att försvara allt sjukt som läggs ut på nätet.
    Nu pratade jag mest om humorinslag som handlar om övergrepp. 

    När det gäller porren så tror jag ärligt talat inte handligen spelar nån större roll för de flesta män. Men även om han går igång på nåt tabubelagt ser jag inte problemet. Det förbjudna har alltid lockat människan, det kan knappast ha undgått någon. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Frick) skrev 2019-06-18 07:27:58 följande:
    Tack för att du så fint statuerar exempel på problemet med mäns förringande av sexuella övergrepp på barn och kvinnor.

    För det är precis det du gör. Och du är därför del av problemet, hur mycket du än försöker förneka det. Precis som de manliga artisterna du nämner ovan.
    Jaha, så om en komiker drar ett uppenbart skämt förringar det övergrepp. Vad kan man skoja om då? Cancer? Döden? Politik? Du vet att humor är en viktig ventil för många människor?
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Anne) skrev 2019-06-18 07:22:39 följande:
    Därför skulle det behövas stora förbud på vad som får visas eller inte på nätet om nu män är så otroligt dåliga på att reflektera över det som finns och lämpligheten i det.

    Det är Inte normalt att tända på inscest, våldtäkt, barnövergrepp och förnedring av en annan människa. Även on det är påhittat och stagat. Det är inte normalt.

    Ganska illa om vi tex har domstolen full med män som runkar till simulerade övergrepp och sen ska drömma i verkligheten när just en styvfar förgriper sig på sitt styvbarn. Den normaliseringen och avtrubbningen kan få helt förödande konsekvenser.

    Ganska illa om en polis håller i förundersökning av våldtäktsfall när han själv runkar till grov kvinnoförnedrande porr på kvällarna.

    Porr påverkar hjärnan på samma sätt som reklam. Vi påverkas av våra intryck. Vår hjärna är en superdator som lagrat intryck och talar om för oss indirekt hur vi förhåller oss till vår omvärld utifrån dessa. Tro inget annat utan ta lite jävla ansvar över vad du tittar på och tar del av.
    Kan man inte skilja på fantasi och verklighet hoppas jag inte man får ett jobb i en domstol eller som polis alls. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Frick) skrev 2019-06-18 09:01:03 följande:
    Oväntat att det var det du valde att bemöta. Inte själva poängen i mitt inlägg.

    Att du går igång på övergrepp, fantasi eller ej visar så tydligt på problemet.
    Jag håller ju inte med om din poäng. Jag tycker inte att någon form av kulturella uttryck ska förbjudas. Man måste få skriva en bok om sexuella övergrepp, en sång om pedofili eller göra en film om mord. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (S) skrev 2019-06-18 10:25:35 följande:
    Skulle du kunna visa det här som du skriver på FL för din fru och din dotter? Skulle du kunna stå för det inför dom rakryggad, utan att skämmas? Skulle du vilja att din dotter träffar en man som är som du, i vuxen ålder? Om du och din fru separerar, skulle du vilja att din dotter får en styvfar som är som du?

    Mäns normalisering av övergrepp på kvinnor är förödande. Hur känns det att vara en del av normaliseringen?
    Ja absolut. Det är min absoluta övertygelse och något jag står för. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Frick) skrev 2019-06-18 11:36:53 följande:
    Då missade du poängen.

    Jag säger inget om att behandla alla möjliga obehagliga ämnen genom olika konstnärliga uttryck. Jag säger att om man rycker på axlarna åt att man onanerar till (dvs blir sexuellt upphetsad av) övergrepp och våld, oavsett om det är iscensatt eller ej, så är man störd. Reflekterar man inte över det utan bara rycker på axlarna eller inte ens ser våldet så är man del av problemet kvinnoförtryck/kvinnoförakt som vi kvinnor möter DAGLIGEN i samhället.
    Men porr är också ett kulturellt uttryck. Var drar du gränsen? Hur är det med 50 shades of grey till exempel? Eller valfri erotisk thriller med inslag av våld och kontroll? Nabokovs Lolita, är den okej? 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (S) skrev 2019-06-18 12:24:22 följande:
    Så ytterst originellt av dig som heterosexuell man att ha dom åsikterna. Verkligen befriande att höra dig uttrycka denna ovanliga ståndpunkt. Voltaire skulle ha varit stolt över dagens frigjorda och sexualbejakande män! Hurra!

    Nej vänta nu, hur kommer det sig att svenska män och kvinnor har mindre sex än någonsin enligt senaste mätningar? Att så många kvinnor tappar sexlusten till sina män? Att metoo fick ett sådant genomslag? Att svenskar har sex i snitt 3,4 gånger i månaden? Att det i 70 % av fallen är kvinnor som tar initiativ till skilsmässa i Sverige? KAN det finnas en koppling till detta och till det faktum att de flesta män idag verkar kolla på styvdotters-porr, hårdporr med strypgrepp och analsex och gruppsex med flera män på en kvinna och lyssna på musik och stand-up om övergrepp som om det vore underhållning? Fram till 1960-talet var det inte brottsligt att våldta sin fru i Sverige. Husfridssex var bara något att ställa upp på, det var en plikt. Klitoris kartlades helt och hållet och erkändes som en kroppsdel först på 1990-talet. Kvinnors rätt till p-piller kom först på 1960-talet, rätten till abort likaså. Numera behöver vi kvinnor inte ställa upp på sex längre, så som våra mödrar och mormödrar har gjort. Numer är orgasm något vi kräver av sex, och numera kräver vi respekt av våra män. Männen verkar inte fatta någonting. Resultatet? Kolla i trådarna här på FL.
    Nej det är inget originellt eller speciellt med den här åsikten. Varje tänkade person förstår att yttrandefrihet är långt viktigare än nån tant som inte vill ligga med sin man (men tydligen är för feg för att skilja sig). 

    Jag är ett stort fan av metoo. Jag outade till och med "den kände komikern" i media. Och eftersom du pratar om klitoris så kan jag väl också nämna att jag går ner på min fru mycket oftare än hon går ner på mig. Vad det nu har med saken att göra. 

    Och förresten, det där med att män idag gillar analsex och gruppsex är fortfarande inget nytt. Det finns för sjutton beskrivet i hieroglyfer och i Mayatempel och allt möjligt. Bibeln med. 
  • Anonym (Variation)
    molly50 skrev 2019-06-18 14:46:11 följande:
    Men det här handlar ju inte om kulturella uttryck. Utan om att tända på sexuella övergrepp och incest.
    Om du inte kan se det onormala i det så är det ditt problem.
    Men jag då, som inte tänder på incest eller våld, men klickar på vilket porrklipp som helst som ser nice ut? Vad titeln är bryr jag mig inte ett dugg om. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (Frick) skrev 2019-06-18 15:16:29 följande:
    Våldsporr existerar inte för att skådisarna ska få betalt utan för att det finns män som går igång på våld. Det är problemet, porrskådisarnas lön är inte relevant för frågan.

    Och om du tror att porrskådisar är vanliga, välmående medelklassbrudar så lever du väl uppe i det blå.
    Nej de är snarare överklass. Mia Khalifa gjorde porr i typ ett halvår och är värd 4 miljoner dollar.
  • Anonym (Variation)
    molly50 skrev 2019-06-18 19:15:39 följande:
    Man kan välja om man vill titta på våldsporr eller inte.
    Man kan se på titeln vad det innehåller. Om man ändå väljer att titta på det så måste det ju vara för att man tänder på det. Inte för att man råkat klicka på det av misstag.
    Saker jag tycker är fel kan aldrig kännas rätt för mig. Det kan jag ärligt säga.
    Jag skulle t ex aldrig frivilligt titta på våldsporr,övergrepp eller incest och gå igång på det.
    Jag tycker det är upp till var och en att ta sitt eget ansvar för vad man klickar in sig på.
    Så länge folk klickar in sig på och tittar på sådan porr så kommer det ju att fortsätta existera då man tror att det är vad folk vill ha.

    Att ha rollspel är väl en helt annan sak så länge båda är vuxna och med på det.
    Det tycker jag inte riktigt är jämförbart.
    Men i det här fallet är "våldsporr" och "övergrepp" och "incest" bara simulerat. En fantasi. Jag skulle heller aldrig titta på ett faktiskt övergrepp, men det är nåt helt annat när det är två vuxna människor med samtycke. 
  • Anonym (Variation)
    molly50 skrev 2019-06-18 21:18:11 följande:
    1. Det är fortfarande två vuxna människor som båda är med på det frivilligt oh ingen annan än de själva kan se deras lekar.

    2. Men hur kan du veta säkert att porrskådespelarna gör det för att de vill?
    Det kan du ju inte veta.
    De kanske mår psykiskt dåligt och gör det för lönen och inget annat.
    En del,framförallt de kvinnliga,ser dessutom minderåriga ut och det kanske t om står teenager på klippet.
    Och det sprids dessutom ut till många människor ute i världen.

    Jag tycker helt enkelt inte att dessa två är jämförbara.
    Men det gäller ju all porr i så fall. Du kan inte veta om de medverkande i s.k. feministisk porr är med för att de vill heller. 
  • Anonym (Variation)
    Anonym (--LL) skrev 2019-06-19 00:58:51 följande:

    Vad än vissa påstår anonymt online så är det väldigt få som erkänner sina gränslösa fantasier till partner eller vänner - det säger egentligent allt


    Det är väl inget konstigt att inte diskutera sina sexfantasier med sina vänner? Eller sex över huvud taget egentligen. 

    Min fru vet däremot om de flesta av mina fantasier. 
Svar på tråden Såg min mans historik