• Anonym (Anonymkollega)

    Hur kan man flörta diskret?

    Hej!

    Märklig rubrik, men som rubriken lyder, finns det något sätt som man kan flörta diskret men tillräckligt mycket för att personen ska förstå?

    Lite bakgrundsinformation:

    Jag tycker att min kollega ser väldigt bra ut och har svårt att tyda hans signaler. Jag vet inte om han flörtar med mig eller om han bara är väldigt trevlig. Han och jag pratar väldigt mycket (både om privata saker och jobbrelaterat) när vi väl jobbar ihop och han brukar ofta ?ta? på mig. Så som att han lägger en hand på min rygg eller på min höft när vi kommer nära. Vi bägge två skiner även upp när vi ser varandra. Det skiljer dock 10 år på oss så vet inte om han kanske bara är att han är trevlig eller om han faktiskt själv är intresserad.

    Så jag skulle gärna vilja flörta lite mer med honom utan att det blir alldeles för uppenbart. Jag är helt värdelös på att få det att verka naturligt att ta på honom annars hade jag redan gjort det. Jag är rädd att skulle jag bli allt för tydlig att han kanske backar och att vi förlorar den kontakten vi har idag (vet att det är risky att dejta en kollega ifall det skulle ta slut).

    Hjälp mig snälla med tips och råd eller är jag helt enkelt fast i situationen jag sitter i, att det antingen är att ta mod till sig och fråga ut honom eller vara fast i det stadiet jag är i nu?

  • Svar på tråden Hur kan man flörta diskret?
  • Anonym (Glas)
    Anonym (Anonymkollega) skrev 2019-06-23 22:57:19 följande:

    Tänkte kapa min egna tråd lite. Visade sig även nu att jag är sent gravid och ej kan göra abort. 

    Får man ändå flörta? Eller är det ett big no no under en graviditet? Är det även kört att hitta någon nu när man är gravid? Pappan till barnet kommer ej finnas med i någon större utsträckning under graviditeten. 

    Skulle ni kunna dejta någon som är gravid med någon annans barn? 


    Okej... plötsligt känns mina egna s k svårigheter väldigt mycket mindre.

    Ja, jag tror det blir svårt att dejta som gravid och dessutom på jobbet. Det är liksom för många inblandade på alla håll och kanter. Men hoppas att det ordnar sig för dig!
  • Anonym (Anonymkollega)
    Anonym (Glas) skrev 2019-06-23 23:14:37 följande:
    Okej... plötsligt känns mina egna s k svårigheter väldigt mycket mindre.

    Ja, jag tror det blir svårt att dejta som gravid och dessutom på jobbet. Det är liksom för många inblandade på alla håll och kanter. Men hoppas att det ordnar sig för dig!
    Tack! Det gör det nog med all säkerhet. Under tiden får jag väl bara tråna efter min kollega och hoppas på att han skulle vara intresserad efter barnet har kommit istället Oskyldig 

    Hoppas det löser sig för din del med! Skrattande
  • Anonym (Dazun)

    Nackdelen med att en kvinna flirtar diskret är att mannen förmodligen missar det helt.

  • Mr K69

    Oj, du hade fällt mej som en fura om jag hade varit i din ålder och singel. Är så jäkla svag för en kvinna i nöd....

  • Noname00
    Anonym (Anonymkollega) skrev 2019-06-23 22:57:19 följande:

    Tänkte kapa min egna tråd lite. Visade sig även nu att jag är sent gravid och ej kan göra abort. 

    Får man ändå flörta? Eller är det ett big no no under en graviditet? Är det även kört att hitta någon nu när man är gravid? Pappan till barnet kommer ej finnas med i någon större utsträckning under graviditeten. 

    Skulle ni kunna dejta någon som är gravid med någon annans barn? 


    Oj hur gick det till, nån från krogen, vän, kollega?
  • Anonym (hgglibrr-domstlens mäktiga härskare)
    Anonym (Anonymkollega) skrev 2019-06-23 22:57:19 följande:

    Tänkte kapa min egna tråd lite. Visade sig även nu att jag är sent gravid och ej kan göra abort. 

    Får man ändå flörta? Eller är det ett big no no under en graviditet? Är det även kört att hitta någon nu när man är gravid? Pappan till barnet kommer ej finnas med i någon större utsträckning under graviditeten. 


    Skulle ni kunna dejta någon som är gravid med någon annans barn? 


    Hade aldrig kommat i fråga
  • Anonym (Kvinna 33)

    Min sambo och jag är precis som du beskriver i vår personlighet. Vi pratar mycket med alla och lägger en hand på Axel mm. Dock gör vi det framför varandra och vet att han aldrig skulle gå till någon annan och vice versa,jag vet att han bara är sån och att jag är sån. Vissa personer är väldigt mycket "ta på andra" utan att dom märker av det och i vissa fall misstolkas. När ja tex lägger handen på nån menar ja ju såklart inte att ja är intresserad.

  • xAnonymx

    Jag tycker det här är så svårt. Är i en liknande situation på mitt jobb. Är jättesvårt att se skillnad på vad som är vanligt trevligt bemötande och genuint intresse. Det enda är kanske att fråga rakt ut. Jag är man och skulle önska att kvinnor vågade visa mycket tydligare vad de vill, gärna fråga rakt ut, men de är väl rädda att bli avvisade. Ofta brukar i alla fall kvinnor försöka visa om de är intresserade, men jag tror inte att det blir så tydligt om de är lite blyga av sig. Vet inte hur jag ska göra i mitt fall. Antar att jag måste fråga rakt ut, men det är ju känsligare om man är kollegor. Man ska ju fortsätta träffas då och då på arbetstid efteråt. Kanske fungerar det om man kan prata igenom det ordentligt?

  • Anonym (just do it!)

    jag har ju svårt att se att det skulle leda till något negativt att sätta ord på vad man känner. man kanske inte behöver vara klumpig och säga "ska vi knulla?" men typ. "jag gillar ditt sällskap" eller ge andra typer av komplimanger är väl inget konstigt att säga? och lite får den andre väl faktiskt kunna läsa mellan raderna, annars hade jag nog backat.

  • Anonym (Dazun)
    xAnonymx skrev 2019-07-05 23:54:54 följande:

    Jag tycker det här är så svårt. Är i en liknande situation på mitt jobb. Är jättesvårt att se skillnad på vad som är vanligt trevligt bemötande och genuint intresse. Det enda är kanske att fråga rakt ut. Jag är man och skulle önska att kvinnor vågade visa mycket tydligare vad de vill, gärna fråga rakt ut, men de är väl rädda att bli avvisade. Ofta brukar i alla fall kvinnor försöka visa om de är intresserade, men jag tror inte att det blir så tydligt om de är lite blyga av sig. Vet inte hur jag ska göra i mitt fall. Antar att jag måste fråga rakt ut, men det är ju känsligare om man är kollegor. Man ska ju fortsätta träffas då och då på arbetstid efteråt. Kanske fungerar det om man kan prata igenom det ordentligt?


    Ja, så känner jag också. Inte alltid så lätt att veta. Men alla andra vet. Undrar HUR? Eftersom, som du säger, en del kvinnor är lite blyga av sig. Jag var kär i en 20 år yngre kvinna. Trodde faktiskt att det fanns nåt mellan oss. Men alla visste att hon inte var intresserad. Min egen syster sa det till och med, och hon har aldrig ens träffat kvinnan.
  • Anonym (Tydlig)
    Anonym (just do it!) skrev 2019-07-06 00:22:25 följande:

    jag har ju svårt att se att det skulle leda till något negativt att sätta ord på vad man känner. man kanske inte behöver vara klumpig och säga "ska vi knulla?" men typ. "jag gillar ditt sällskap" eller ge andra typer av komplimanger är väl inget konstigt att säga? och lite får den andre väl faktiskt kunna läsa mellan raderna, annars hade jag nog backat.


    Är det inte viktigt att vara tydlig snarare än att vara diskret
  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag tycker att det är intressant att många tycker att det är svårt att veta om kollegan är intresserad.
    När jag skrev om en yngre tjej, så visste dom flesta här att hon inte var intresserad. Min egen syster sa t o m "hon är inte intresserad".
    Hon har aldrig träffat tjejen. Ingen här har träffat tjejen heller (tror jag).
    Jag jobbade med henne i 1 år. Så jag såg henne ofta, och vi pratade mycket med varandra.

    En återkommande sak i mina trådar är mantrat:
    Normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.

    Jag vet inte om det stämmer. Kanske är samma för kvinnor då. Normala och sociala kvinnor har lärt sig att läsa mäns signaler.

    Det måste betyda att jag och andra som tycker det är svårt att veta ibland, är onormala och osociala.

  • Anonym (kaffedraken2)

    En annan sak som får mig att reagera är att så många svarar att man bör fråga kollegan om man ska ses och hitta på nåt utanför jobbet.
    I mina trådar (och andras) så brukar svaren låta HELT annorlunda.

  • Anonym (Behövs inte vara diskret)

    För kvinnor så är det bäst att vara övertydlig, helt poänglöst att flörta diskret. Så länge det inte är våldtäktsförsök är det ok.

    Män borde inte flörta alls på arbetstid. Inte diskret heller. Det kan räknas som sexuella trakasserier.

    Orättvist absolut, men män har privilegium på andra saker. Vi har liksom detta, att kunna flirta aggressivt utan större risk, det är typ allt. Men snart försvinner väl det med för att det är ojämnställt. Men tills dess skall jag ta tillvara på privilegiet och flörta ordentligt om jag vill flörta.

  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Behövs inte vara diskret) skrev 2021-10-07 13:39:32 följande:

    För kvinnor så är det bäst att vara övertydlig, helt poänglöst att flörta diskret. Så länge det inte är våldtäktsförsök är det ok.

    Män borde inte flörta alls på arbetstid. Inte diskret heller. Det kan räknas som sexuella trakasserier.

    Orättvist absolut, men män har privilegium på andra saker. Vi har liksom detta, att kunna flirta aggressivt utan större risk, det är typ allt. Men snart försvinner väl det med för att det är ojämnställt. Men tills dess skall jag ta tillvara på privilegiet och flörta ordentligt om jag vill flörta.


    Håller med. Kvinnor bör vara tydliga. Riktigt tydliga.
    Om en kvinna är tänd på mig så kan hon i stort sett göra vad som helst tycker jag. Tafsa t ex.
    Varit på några dejter där jag fick diffusa signaler. I efterhand fick jag veta att dom ville. HUR f-n skulle jag veta det?
  • Anonym (sådär)

    Det första du ska ta reda på är om din partner är upptagen för om han är det så ska du helt enkelt ge fan i att flirta med honom.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Behövs inte vara diskret) skrev 2021-10-07 13:39:32 följande:

    För kvinnor så är det bäst att vara övertydlig, helt poänglöst att flörta diskret. Så länge det inte är våldtäktsförsök är det ok.

    Män borde inte flörta alls på arbetstid. Inte diskret heller. Det kan räknas som sexuella trakasserier.

    Orättvist absolut, men män har privilegium på andra saker. Vi har liksom detta, att kunna flirta aggressivt utan större risk, det är typ allt. Men snart försvinner väl det med för att det är ojämnställt. Men tills dess skall jag ta tillvara på privilegiet och flörta ordentligt om jag vill flörta.


     men män har privilegium på andra saker. Vi har liksom detta, att kunna flirta aggressivt utan större risk,

    Haha, tillåt mig småfnissa... ni har jäkla många privilegier som det kan finnas. Problemet är bara att ni inte ser det för ni är så fast i offermentalitet och ser bara vad ni inte får och är blinda för allt ni får

    Men snart försvinner väl det med för att det är ojämnställt

    Nej det kommer inte minska för "jämställdhet" 2021 betyder all makt åt kvinnor och män får klara sig själva för de är redan så "priveligerade" som du så fint påpekat. Så det troligaste är att du kan fortsätta som du gör och i framtiden göra hur fan du vill mot män ink dra han i kuken om du så önskar  och han får enbart hålla käften eller riskera att få sparken för att säga ifrån skulle ju bara innebära att han är en "kvinnohatare" av rang eller en inbiten incel.
Svar på tråden Hur kan man flörta diskret?