• Anonym (Rundogo)

    Hon är för FET

    Jag tyckte hon var söt och sexig, lite rund.
    Nu är hon fet.
    Jag vill inte ha henne.
    Är jag en ytlig mansgris?

  • Svar på tråden Hon är för FET
  • MammAmma

    Ytlig eller inte, tänder du inte på övervikt är det ju inget du kan göra åt saken. Varför dumpar du inte henne bara? Det verkar ju inte varit mer än sex mellan er ändå, så hon lär väl inte ta det så hårt isf. Ingen som tvingar dig att fortsätta träffa henne ju.

  • Annita

    Men vad pratar ni om? De flesta som svarat tycker inte det är vare sig rätt eller fel att någon är vare sig fet (överviktig) eller smal. TS borde väl lämna kvinnan om han nu inte gillar hur hon ser ut längre. Det är inget "försvar" av kvinnan, inte pga att hon är fet.

    Däremot har TS en trist attityd och verkar inte alls snäll, det är nog därför han får rådet att låta henne vara ifred.

  • Ignoramus

    HAHA! Har vi inte alla vandrat ned den stora chipspåsens väg?


    Liberté skrev 2019-06-18 12:38:40 följande:

    Gillar hur kvinnor ska komma in och försvara någon som helt släppt på spakarna...

    Om jag slutar engagera mig eller ta hand om mig medan min partner är van vid att jag gör dessa saker så självklart minskar attraktionen. Har bara mig själv att skylla.

    Samma sak gäller någon som vandrar ned den stora chipspåsens väg.

    Partnern brukar kunna acceptera en del men tänker han inte på tjockisar innan lär det knappast ha ändrats.


  • Ignoramus

    Handlar inte om ämnet utan attityden. Gillar inte när någon talar om sin partner med ett sådant förakt, det känns rätt osoft. Men män kanske inte lägger märke till nyanser alla gånger?


    Liberté skrev 2019-06-18 12:52:35 följande:

    Där har vi den termen, tack.

    Man ser det återkommande på FL.

    Du skulle kunna göra 2 trådan med exakt samma problem och ena var man medan den andra kvinna. ligan skulle sluta upp till stor del för kvinnan medan skilj dig och gör slut skulle vara svaret till mannen alternativt något annat negativt.

    Väldigt konstigt beteende som inte gynnar någon.


  • Liberté
    Ignoramus skrev 2019-06-18 20:11:47 följande:

    Handlar inte om ämnet utan attityden. Gillar inte när någon talar om sin partner med ett sådant förakt, det känns rätt osoft. Men män kanske inte lägger märke till nyanser alla gånger?


    Ja personen skriver med ett visst förakt. Kanske missnöjd med det som blivit och de resultera som lagts åt fel håll. Fortfarande ett "skitsamma vem bryr sig" moment i diskussionen.

    Känslor har inte speciellt mycket med saken att göra.

    Tänder man inte längre på personen för att den blivit beyond trind så är det knappast så att man är skyldig den andra att fortsätta göra det bara för att den andra inte tagit hand om sig, detta oavsett om chips är gott eller det är tråkigt att sköta kosten alternativt gått från maratonlöpare som stukat foten till sängliggande.

    Det jag påpekar är att kvinnor tenderar till att automatiskt gå i brygga för att "skydda" de sina och hitta på diverse anledningar som faktiskt inte nämnts eller står någonstans för att det ska passa ett narrative.

    Konstant återkommande i trådar, det är nästan alltid bättre när hen används för att undvika.
  • Siden
    Liberté skrev 2019-06-18 20:24:32 följande:

    Ja personen skriver med ett visst förakt. Kanske missnöjd med det som blivit och de resultera som lagts åt fel håll. Fortfarande ett "skitsamma vem bryr sig" moment i diskussionen.

    Känslor har inte speciellt mycket med saken att göra.

    Tänder man inte längre på personen för att den blivit beyond trind så är det knappast så att man är skyldig den andra att fortsätta göra det bara för att den andra inte tagit hand om sig, detta oavsett om chips är gott eller det är tråkigt att sköta kosten alternativt gått från maratonlöpare som stukat foten till sängliggande.

    Det jag påpekar är att kvinnor tenderar till att automatiskt gå i brygga för att "skydda" de sina och hitta på diverse anledningar som faktiskt inte nämnts eller står någonstans för att det ska passa ett narrative.

    Konstant återkommande i trådar, det är nästan alltid bättre när hen används för att undvika.


    Systerskap. Skål!
  • Ignoramus

    Ja fast det ÄR ju det som är hela skillnaden och förflyttar sakfrågan i tråden. Hade ts istället sagt ?jag är tyvärr inte attraherad av min partner längre sen hon gick upp väldigt mycket i vikt, vad ska jag göra?? så hade svaren säkert låtit annorlunda.

    Och män håller ju för övrigt varandra om axlarna oavsett om det rör sig om sexköp eller incestuöst porrtittande eller till och med våldtäkter. Är man man får man göra precis vad som helst, oavsett vad lagen säger.


    Liberté skrev 2019-06-18 20:24:32 följande:

    Ja personen skriver med ett visst förakt. Kanske missnöjd med det som blivit och de resultera som lagts åt fel håll. Fortfarande ett "skitsamma vem bryr sig" moment i diskussionen.

    Känslor har inte speciellt mycket med saken att göra.

    Tänder man inte längre på personen för att den blivit beyond trind så är det knappast så att man är skyldig den andra att fortsätta göra det bara för att den andra inte tagit hand om sig, detta oavsett om chips är gott eller det är tråkigt att sköta kosten alternativt gått från maratonlöpare som stukat foten till sängliggande.

    Det jag påpekar är att kvinnor tenderar till att automatiskt gå i brygga för att "skydda" de sina och hitta på diverse anledningar som faktiskt inte nämnts eller står någonstans för att det ska passa ett narrative.

    Konstant återkommande i trådar, det är nästan alltid bättre när hen används för att undvika.


  • Annita
    Ignoramus skrev 2019-06-18 20:37:08 följande:

    Ja fast det ÄR ju det som är hela skillnaden och förflyttar sakfrågan i tråden. Hade ts istället sagt ?jag är tyvärr inte attraherad av min partner längre sen hon gick upp väldigt mycket i vikt, vad ska jag göra?? så hade svaren säkert låtit annorlunda.

    Och män håller ju för övrigt varandra om axlarna oavsett om det rör sig om sexköp eller incestuöst porrtittande eller till och med våldtäkter. Är man man får man göra precis vad som helst, oavsett vad lagen säger.


    Word!
  • Anonym (Wtf)
    Ignoramus skrev 2019-06-18 20:37:08 följande:

    Ja fast det ÄR ju det som är hela skillnaden och förflyttar sakfrågan i tråden. Hade ts istället sagt ?jag är tyvärr inte attraherad av min partner längre sen hon gick upp väldigt mycket i vikt, vad ska jag göra?? så hade svaren säkert låtit annorlunda.

    Och män håller ju för övrigt varandra om axlarna oavsett om det rör sig om sexköp eller incestuöst porrtittande eller till och med våldtäkter. Är man man får man göra precis vad som helst, oavsett vad lagen säger.


    Män håller om vara dra om sexköp och våldtäkter lika mycket som kvinnor försvarar varandra att det är ok att pungsparka en man som frågar om en dejt om kvinnan inte är intresserad.
Svar på tråden Hon är för FET