• Anonym (TS)

    Vad får dig kvinna att vara otrogen?

    Så mycket tal om otrohet och dess effekter på människor och deras tankar kring ämnet.

    Efter några år i livet ganska många så har mina öron fått höra det mesta.

    Påståenden och annat klurigt gällande män och kvinnors otrohet och hur folk ser på dom.

    Dessa via vänner. Sidor på nätet. Chatrum. Egen erfarenhet.

    En stor grej som ofta uppkommer i disskutioner som når mina öron.

    En man som är otrogen blir ofta nervärderad och talas illa om. Lämna förhållandet om du nu måste spela vid sidan om.

    En kvinna blir nästan aldrig omtalad på så sätt. Utan är mer accepterad.

    Men den frågan som jag nu tänkte mig.

    Du tjej/kvinna vad vill du ha hos en man du är otrogen med. Vad vill du ha ska bidra med.

    Vilka egenskaper söks.

    Försök nu alla att hålla en god ton mot varann

  • Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?
  • Anonym (jag)
    Anonym (L) skrev 2019-06-18 17:05:43 följande:

    Håller nog inte med dig riktigt på synen av män och kvinnor som är otrogna. Tycker det talas lika illa om kvinnor tyvärr.

    Jag är iallafall otrogen pga att min man inte längre presterar i sängen och har genom det (eller andra vägen om) inte så stor lust längre. Kan tilläggas att det är 15 års skillnad på oss.

    Håller helt med anonym (C) längre upp, förutom presenterna då. Har haft samma älskare nu i fyra års tid och älskar stunderna vi får tillsammans.


    Är det inte svårt att hålla det hemligt för din man då?
  • Sgtwolf
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 18:04:28 följande:

    Japp vi påverkas alla av allt runtomkring oss, men problemet är bara att alla är ju inte otrogna när de är missnöjda. Hur kommer det sig att vissa är det och andra inte?

    Och om man nu påverkades av vissa faktorer så är det väl ändå inte ok att svika sin partner? Om andra kan hantera missnöje utan att vara otrogna varför kunde inte de?

    Hur menar du att jag är emot att människor gör egna val? Jag är emot att människor gör val som innebär lidande för andra. Är inte du det? Eller tycker du att det kvittar vem som drabbas av dina val?

    Att äta snask är ju inte riktigt samma sak som att svika någon eller hur? Den enda som drabbas av att äta snask det är jag själv men när jag bedrar min familj så sätter jag DERAS välmående på spel? Ett bättre exempel är väl att köra rattfull med familjen i baksätet. Du kanske tycker det är skitkul att köra i 180 full men din familj kanske inte tycker det, och vad ger dig rätten att sätta deras liv på spel oxå? Borde inte de bli tillfrågade först så de kan kliva av om de inte vill?

    Dessutom är väl att be om lov ganska självklart om man gjort en deal med sin partner om att man inte får äta snask Om man har en deal med sin partner om att man INTE får knulla andra så måste man kolla med sin partner först om man vill göra det för det är något man själv sagt ja till och förväntar sig att den andra håller. Eller tycker du att det är ok att bryta vilken överenskommelse när det passar dig? Blir inte det ganska orättvist mot den som då fortfarande tror att du håller det du lovat och håller sig till det ni kommit överens om? Då är det väl bättre att man kollar upp det med sin partner och göra en ny deal så båda kan njuta av samma frihet? 


    Om du äter snask kan andra bli lidande. Anhöriga som mår dåligt för din skull när du drabbas av sjukdom tex diabetes. Som känner panik när du får en stroke/hjärtinfarkt. Skattebetalare som ska betala din vård.

    Snaskätande, rökning, alkoholdrickande eller utebliven motion. Är ingalunda ett eget val som endast påverkar dig själv. Dina nära och kära påverkad av dåliga livsstilsbeslut. Din omgivning får ofta betala kostnaden för din dåliga val.
  • Anonym (Också trött)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-19 19:19:35 följande:

    Om du går upp i vikt för att du äter så mycket onyttigt blir det rätt svårt att dölja det för din partner. Detta "fakta" kommer fram och han får möjligheten att göra ett val. Acceptera din vikt, tjata på din att träna eller lämna dig sonika om han ogillar det. Om han är orolig för din hälsa får han möjligheten att säga det, till skillnad från otrohet (såvida det inte kommer fram).

    Att säga att otrogna är svaga och karaktärslösa är inte ett personangrepp. Att säga att du är lat, svag och karaktärslös är däremot det. Att tillskriva egenskaper, är inte det vad du gjorde mot man? 


    Din åsikt. Otrohet är ett dåligt val, handlingen är karaktärslöst. Personen kan ändå ha karaktär på andra plan.

    Om du äter dig tjock eller låter bli att motionera är också karaktärslöst beslut.

    Om du menar att i ena fallet är hela personen likställs med handlingen, blir det samma sak i det andra fallet. I båda fallen ett dåligt beslut för dig själv och din omgivning.

    Fördöm handlingen och inte personen.
  • Anonym (Hero)
    Anonym (Deedee) skrev 2019-06-19 22:27:57 följande:
    Rajtan tajtan kan man ha hur mycket som helst utan att vara otrogen. Som singel eller i ett förhållande eller med flera olika partners osv osv... helt utan otrohet.

    Otrohet handlar bara om feghet. Det är motsatsen till att leva på riktigt.
    Allt är felaktigt som du skriver. Men jag känner igen din typ.
  • Anonym (L)
    Anonym (jag) skrev 2019-06-20 00:44:59 följande:

    Är det inte svårt att hålla det hemligt för din man då?


    Nej ,allt handlar om planering bara. Träffas minst en gång i veckan och sms:ar flera gånger under dagarna under hela tiden vi känt varandra. Säger en hel del om min man..
  • Anonym (L)
    Anonym (Glas) skrev 2019-06-19 23:05:30 följande:

    Bästa sättet att slippa moralnissarna som härjar i var och varannan tråd är nog att låta bli att reagera på deras irrelevanta inlägg. Så himla trist att inte kunna diskutera olika erfarenheter utifrån vad tråden handlar om, utan behöva bläddra förbi en massa dravel om svaga människor, dålig moral osv osv. Helt ovidkommande. Inte i livet, givetvis, men i sammanhanget.

    Snälla, låt oss bara tiga bort trådförstörarna.


    Låter som en bra idé
  • Anonym (K)

    Jag har världens bästa sex hemma men alldeles för sällan och det är nästan alltid jag som tar initiativet. Mellan gångerna får jag aldrig någon närhet, som kramar och kel.

    Jag behöver närhet, ömhet, att någon tycker om min kropp och vill röra vid den. Bli uppskattad.

  • Anonym (Lovlie)

    Jag var otrogen med en man för att komplettera det jag saknade i sängen därhemma. En dominant man, snygg, stark och oerhört sexig. Välutrustad. Självsäker. Tog för sig utan att vara egoistisk. Väldigt, väldigt manlig.

    Dessutom behövde jag bekräftelse på att jag fortfarande kunde locka män. Jag har levt ett väldigt utsvävande sexuellt liv och saknar väl det där med att flörta, bli förförd, förälskelse, ovissheten, längtan...

  • Anonym (ok)
    Anonym (Lovlie) skrev 2019-06-20 08:15:21 följande:

    Jag var otrogen med en man för att komplettera det jag saknade i sängen därhemma. En dominant man, snygg, stark och oerhört sexig. Välutrustad. Självsäker. Tog för sig utan att vara egoistisk. Väldigt, väldigt manlig.

    Dessutom behövde jag bekräftelse på att jag fortfarande kunde locka män. Jag har levt ett väldigt utsvävande sexuellt liv och saknar väl det där med att flörta, bli förförd, förälskelse, ovissheten, längtan...


    Bekräftelsen och längtan att bli förförd känner jag igen. Var också otrogen mot min man av samma anledningar som du. Har svårt att släppa älskaren, och vi har inte träffats på 2 månader. Jag och min man har pratat om vår sexuella situation och han har verkligen visat en annan sida av sig själv.
  • Anonym (Gift kvinna)

    Lite olycklig,osedd,kryssning ,vin,en mkt snygg man så var det gjort. Kom fram och tråkigt men sen prat och tankar. Kom fram att maken ville se mig med en annan man.Tände själv på tanken,och vi gjorde verklighet av det.

Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?