Inlägg från: LindaV1985 |Visa alla inlägg
  • LindaV1985

    BF Mars 2020

    Hej hej, grattis till allas plus på stickan. Själv plussade jag igår. Blev en chock men samtidigt ska det bli oerhört roligt! Har två barn sedan tidigare (och med samma pappa!) 8 och 5år gamla.

    Vet inte riktigt om det blir en februari eller mars bebis.

    Sista mensens första dag var 16 maj i tre dagar. (Brukar vanligtvis ha i 4-5 dagar) sen runt den 2-3/6 så fick jag som en liten blödning i två dagar. Någon i en annan tråd trodde de kunde ha varit något som kallas nidblödning men vet i tusan... hade aldrig något sånt med mina andra två vad jag kan minnas (eller läsa mig till i mina gravid böcker)

    Har haft så ont i brösten och har mensvärk sen 3-4 veckor tillbaka.. det var inte förrän igår som sambon undrade över mensen o sen åkte o köpte gtest som visade samma sek som urinet kom på stickan, dök det upp ett otroligt starkt streck. Fick göra ett test imorse igen mest för att jag ville se det lilla strecket igen... tänk om de annars bara var en dröm!? Men det fanns ett streck på andra testet också, så jag är utan tvekan gravid!

    Imorgon ska jag ringa till mvc för att fråga om man kan få göra ett tidigt vul, för att ta reda på Hur långt gången jag är.. hoppas det ska gå bra med ett vul. Hur mår ni alla annars o så? Har ni mycket symptom?

  • LindaV1985
    Tjofsan01 skrev 2019-07-02 22:29:18 följande:

    Jag har inga symtom alls, kanske lite tröttare än vanligt. Men hade jag inte väntat mig en graviditet hade jag aldrig märkt något :)


    Woho, du kan då skatta dig lycklig! En själv mår illa som tusan, främst på morgonen.. dock inte så illa så jag måste gå o kräkas. Jag Älskar kaffe o har alltid gjort men idag var första dagen som bara En kopp slank ner.. annats kan gärna 4-6, kanske även 7 koppar drickas om dagen. Det borde väl vara bra iofs haha!
  • LindaV1985
    Tjofsan01 skrev 2019-07-02 23:48:12 följande:

    Haha ja jag har varit lite lätt illamående vid en av mina två tidigare graviditeter men aldrig behövt kräkas. Det kom dock efter någon vecka. Jag är så glad om jag slipper det och slipper foglossning denna gången. Det är gräsligt!


    Oh men fy för att kräkas. De där med foglossning är inte heller roligt. Hemskt rent ut sagt. Hade det med båda mina graviditeter. Den första började de lite smått i v 24 men med andra började de redan så tidigt som i v 10. Är såå rädd nu att man få det ännu tidigare eller så. Jag hoppar hellre över det denna gång! Hoppas man kan få njuta rejält av denna graviditet. Hade du bra graviditeter annars? :)
  • LindaV1985
    Theresesvea skrev 2019-07-03 05:20:09 följande:

    Jag tror tyvärr jag får lämna denna gruppen igen då jag börjat blöda mer rejält nu. Har pratat med bm som tror det är tidigt mf. Ha en underbart härlig graviditet allihopa så hoppas jag på aprilbebis istället <3


    Åh va tråkigt! Känner dock igen de där med blödningar tidigt i graviditeten. Jag blödde med min första i tre dagar. Färskt blod med klumpar dessutom. Jag var sängliggandes i alla dagar. Ringde bm som sa att jag kunde förvänta mig ett MF inom kort.

    Så ta ett test en vecka efter att du slutat blöda, eller kanske två veckor efter (vet inte hur lång tid den tar innan kroppen får ur ämnet hcg i krpppen) någon som kanske vet?

    Min äldsta är idag 8år och pigg som en nötkärna! Så man ska inte tro på allt man hör eller läser. Sen tror jag även att man Känner om man fortf är gravid eller inte. Men jag önskar dig ett stort lycka till med allt <3
  • LindaV1985
    Theresesvea skrev 2019-07-04 07:52:37 följande:

    Tack så mycket för att du sänder lite hopp! Jag blöder jättemycket och har som mensvärk så hade jag inte testat i förrgår så hade jag tagit detta för mens. Men ska ta ett test som du skrev en vecka efter blödning så får vi se :)


    Jag håller tummarna för att det är så! Stort lycka till :)
  • LindaV1985

    Igår och idag har jag mått så dåligt! Trott att de varit någon influensa... känt mig febrig (har dock högre temp än vanligt, 37,7), har SÅN huvudvärk och har haft i flera dagar (försöker få i min vatten), Jätte illamående (så fort jag tänker på något så känner jag det liksom) usch morgonen ska vi inte ens tala om!! Det enda som hittills har gått bra, är faktiskt frukt! Tack o lov för det. Äter oxå Novalucol för halsbrännan... usch. Detta är hemskt. Hade glömt bort hur det var att vara gravid.. med alla dessa symptom. Någon som känner igen sig?

    Sen ville jag tala om att jag fick en tid till min bm nästa fredag den 12/7. Får se om de blir något vul iom att jag inte vet när bebisen blev till. Hoppas hoppas! Ha nu en toppen helg! :) <3

  • LindaV1985
    19SandraJ87 skrev 2019-07-05 19:40:50 följande:

    Usch, det låter väldigt jobbigt :/ Här har jag bara lite smått illamående när jag inte äter ordentligt och en väldig växtvärk emellanåt..

    Hoppas också på och få ett tidigt ultraljud, men inte ringt BM än... Du får också ha en kanon helg <3


    Det är riktigt jobbigt helt ärligt. :/ Vad skönt om det ?bara? är lite illamående. Hoppas du slipper allt annat. ;) Ring BM o tala om att du är gravid och boka även in ett hälsosamtal så har du något o se fram emot :)
  • LindaV1985
    Sallyglada skrev 2019-07-06 09:03:20 följande:

    Har plussat 4 dagar i rad, fått väldigt svaga men ändå positiva varje gång. Har testar clearblue, apotek hjärtats egna samt rfsu.

    Har så himla svårt att tro på det och ta in, och blir orolig när det är så svagt? Fick mitt första barn nu i november -18, sååååå därför känns det lite extra overkligt allt det här :O


    Stort grattis till graviditeten!

    Jag gjorde själv ett test med RFSU?s med två tester, fick två jätte klara sträck med en gång. Men har läst att de kan visa så tidigt som några dagar innan bim. Ditt sträck lär garanterat bli starkare, vänta någon vecka till ska du se :) Du behöver inte vara orolig, gravid är du garanterat. Det där ämnet hCg har man endast när man är gravid. Grattis! :)
  • LindaV1985
    danosani skrev 2019-07-05 20:02:33 följande:

    Hej! Plussade igår då jag plötsligt upptäckte att min väldigt regelbundna mens var sen... Det är en oplanerad femma som verkar ligga därinne och guppa. Fick tvillingar senaste graviditeten, är fullständigt livrädd att det är fler än en denna gång också. Går med i fb-gruppen!


    Grattis till Femman. Vad roligt med tvillingar! :) har du bokat in något tidigt vul? För att kolla? Själv väntar jag Trean, inte heller så planerat, men den är mer än välkommen nu om allt går som det ska!
  • LindaV1985
    Hipphurradu skrev 2019-07-15 12:12:18 följande:

    Jag har äntligen plussat nu efter mitt utomkveds i november 2018. Vi började försöka igen i februari 2019 men det har bannemej inte blivit nått. Jag har varit så ledsen och orolig vad som är fel liksom. Vi började försöka i augusti 2018. Så hade tänkt börja kontakta vården om utredning nu i augusti. Men så när jag fick mens där i början av juni började jag med agnus castus (munkpeppar) i tablettform. Jag hade inga förhoppningar. Veckorna gick och jag testade i början av juli och fick negativt. 5 dagar senare så plussa jag på digitalt 1-2 veckor. Testade igen 3 dagar senare med morgon urin och fick 2-3 veckor. Så nu är jag glad blandat med orolig. Är rädd att det sitter fel men känner inga syntom på det än i alla fall. Jag borde vara i vecka 6 och beräknat förlossningsdatum blir i mitten av mars nästa år. Jag hoppas att detta blir min lilla baby nu, har längtat i flera år men mannen har inte varit redo förrän ett år tillbaka ungefär. Jag hoppas det är min tur nu och att jag får behålla den som nu växer därinne. Jag vet inte om det hjälpte med munkpepparn eller om det blev som placebo för mig. Men kommer definitivt testa det nästa gång jag försöker igen. Har ju oregelbunden mens och svårt att se ägglossningen med tester. Testade med digitala ägglossningstester från clearblue i juni men hittade den aldrig, så är kul att det blev ändå, så måste ju haft. Hade köpt på mig nu inför juli nya ägglossningstester haha, men då har jag till nästa gång. Så skönt att bara få skriva av sig lite, då jag inte vill säga till någon irl än då det är så tidigt, plus i fall något är fel. Men vill bara skrika ut det till världen. Jag har väldiga syntom, mår illa, är trött, tunga ömma bröst och ont i bröstvårtorna. När jag hade utomkveds så sa dom att man ska höra av sig för tidigt vul nästa gång man blir gravid, men jag blev så osäker vart, men jag skrev egenremiss till gynmottagningen. Om det är någon annan här vart har ni vänt er för ett tidigt vul efter utomkveds eller annat?


    Hej och stort grattis till ditt efterlängtade plus! :)

    Hör av dig till MVC vettja? Där kan du få hjälp med tidigt ul. Stort lycka till!
Svar på tråden BF Mars 2020