• idisslaren

    Vilket barn var största chocken /omställningen?

    Har två barn och för mig var det störst omställning att bli förälder första gången. Tvåan gick av bara farten mycket men all egentid försvann :P nu drömmer vi om en trea men orkar man det? Äldsta är snart 4 och lilla 1,5 så skulle bli tredje barnet på typ 4,5 år för oss och äldste sonen är hyperaktiv. Men känner ni som har fler barn att ni räcker till?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket barn var största chocken /omställningen?
  • fjanten

    Tyckte störst omställning var med första barnet. När tvåan föddes 12 månader senare var det inte så mycket nytt, vi har fortfarande egentid och partid.

    Väntar tredje barnet nu, storasyskonen kommer vara ca 3 år och ca 4 år när bebisen kommer. Oroar mig inte nämnvärt för hur det kommer bli. Storasyskonen leker självständigt tillsammans, det är väl mer logistiken som kommer bli struligare och att jag inte kommer kunna sova på dagen med bebisen (pga att storasyskonen är vakna).

  • Therescha

    Första barnet var störst omställning. Näst störst från 1 till 2. Sen var det ingen skillnad alls. Har 4 barn.

  • 2barnsmorsan

    Från inget barn till ett barn var absolut störst omställning av hela livet.

    Sen blev ju allt mycket mer med två barn än med ett barn men då var msn ju redan inne i föräldralivet.

  • Jag är bara jag

    Helt klart andra barnet! Inget, verkligen inget hade kunnat förbereda mig på den chocken. Berodde väl inte just på antalet barn utan den sortens barn vi fick. I allt tvärtom mot första barnet.

  • lövet2

    Andra barnet var en väldig omställning. Att ha två barn var också jobbigast. Sedan blev det lättare för varje barn.

  • JeyLa

    Har fem barn, alla döttrar. Största omställningen var att gå från 1 barn till 2. Trean innebar en tallrik till på bordet ungefär. Med fjärde barnet kändes det som att man hade varit med om alla situationer, så inget man inte redan hade varit med om, och inte visste hur man skulle hantera :D Femman, ja vad säger man - hon hänger med på allt, överallt och hela tiden - hon tror dock att hon kan göra allt som hennes systrar kan...hon är 2 och de andra döttrarna är 6, 11, 13 och 14 :D

Svar på tråden Vilket barn var största chocken /omställningen?