• Anonym (Typ pluggisar)

    Tönttjejer jävligt sexiga

    Någon mer än jag som tycker det?

  • Svar på tråden Tönttjejer jävligt sexiga
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Anonym (Suck) skrev 2019-06-27 21:48:37 följande:

    Det där var en nyhet 2008, sen blev det mainstream-mode, alltså att tjejer har köpt fula glasögon för att se porriga ut. Det är så gammalt nu att den stilen du pratar om är vad sönderblonderade tjejer med ljust läppstift var år 2000.


    Nej, jag snackar om de äkta töntarna. Vanliga på 90-talet bl a.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Anonym (Suck) skrev 2019-06-27 21:48:37 följande:

    Det där var en nyhet 2008, sen blev det mainstream-mode, alltså att tjejer har köpt fula glasögon för att se porriga ut. Det är så gammalt nu att den stilen du pratar om är vad sönderblonderade tjejer med ljust läppstift var år 2000.


    F ö var det läppglans som kom då och inte ljust läppstift som kom redan på 60-talet. Du verkar djupt okunnig om trender öht.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Liberté skrev 2019-06-27 22:07:21 följande:

    mm det är väldigt tråkigt. Särskilt när man som svensk boende utomlands kommer tillbaka till Sverige på semestern.

    Speciellt roande är det att gå ut i stockholm eller liknande orter och se hur det ser ut.

    I Paris, Milan, Barcelona så vill folk se annorlunda ut , våga stå ut och våga ta plats men inte i Sverige där det tvärt om.. patetiskt men roligt att se som utom stående,


    Problemet är att det är en tyst överenskommelse av alla, vilket gör det svårt som enskild att sticka ut, vilket jag kan tänka mig att utomstående eller den som slagit sig fri inte riktigt fattar.
  • Liberté
    Anonym (Typ pluggisar) skrev 2019-06-27 23:42:54 följande:

    Problemet är att det är en tyst överenskommelse av alla, vilket gör det svårt som enskild att sticka ut, vilket jag kan tänka mig att utomstående eller den som slagit sig fri inte riktigt fattar.


    Vet personligen inte om det har att göra med det hemska koncensus tänker folk har haft alldeles för länge. Något svenska politiker har varit stolta över men mest påminner om Nordkorea när de kommer till synen på invidualism.

    Otäckt är vad det är.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Liberté skrev 2019-06-28 00:44:52 följande:

    Vet personligen inte om det har att göra med det hemska koncensus tänker folk har haft alldeles för länge. Något svenska politiker har varit stolta över men mest påminner om Nordkorea när de kommer till synen på invidualism.

    Otäckt är vad det är.


    Tyvärr är det påhejat av högern också. Annars hade det varit lätt att beteckna det som ett sosse-jante-sätt.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Typ pluggisar) skrev 2019-06-27 23:31:36 följande:

    F ö var det läppglans som kom då och inte ljust läppstift som kom redan på 60-talet. Du verkar djupt okunnig om trender öht.


    Men pucko, trender kommer igen. Ljust läppstift ihop med blonderat hår var en ful trend runt år 2000. Skitsamma om det funnits innan i en annan form. På 90-talet var 70-talet inne ett tag, bla V-jeans. Du verkar vara djupt okunnig och lite korkad.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Anonym (Suck) skrev 2019-07-10 00:48:23 följande:

    Men pucko, trender kommer igen. Ljust läppstift ihop med blonderat hår var en ful trend runt år 2000. Skitsamma om det funnits innan i en annan form. På 90-talet var 70-talet inne ett tag, bla V-jeans. Du verkar vara djupt okunnig och lite korkad.


    Visst, det kommer och går men nu handlade det om när det *uppfanns*. Dock undrar jag om inte läppstiftet hade sitt *ups* några år före 2000.
  • Mandel
    Anonym (Typ pluggisar) skrev 2019-06-26 03:02:32 följande:
    Enda nackdelen med tönttjejerna är att de ser lite rädda ut och verkar rätt pryda också.
    Fasaden är viktig!
    Nu är jag inte tjej utan kvinna dock tönt, men vad jag pysslar med vet bara jag och den som varit med och det är inget jag öppet visar för någon eller ens nämner för mina väninnor.
    Så pryd - nej! Inte innan för stängda dörrar i alla fall.

    Vill inte bli dömd av fördomsfulla skvallerkärringar och höra rykten på "stan" om vad jag pysslar med, så jag väljer "offer" med omsorg och sköter allt snyggt.

    Kan nog uppfattas som pryd och skötsam, då jag sällan klär mig utmanande, beter mig utmanande och ibland till och med säger åt folk att sluta köra under-bältet-humor hela tiden. Dricker även måttligt bland vänner/folk.
    De som kommer hem till mig anser att jag är pedantisk...

    I de lugnaste vattnen går de största fiskarna...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Mandel skrev 2019-07-10 09:13:29 följande:

    Fasaden är viktig!

    Nu är jag inte tjej utan kvinna dock tönt, men vad jag pysslar med vet bara jag och den som varit med och det är inget jag öppet visar för någon eller ens nämner för mina väninnor.

    Så pryd - nej! Inte innan för stängda dörrar i alla fall.

    Vill inte bli dömd av fördomsfulla skvallerkärringar och höra rykten på "stan" om vad jag pysslar med, så jag väljer "offer" med omsorg och sköter allt snyggt.

    Kan nog uppfattas som pryd och skötsam, då jag sällan klär mig utmanande, beter mig utmanande och ibland till och med säger åt folk att sluta köra under-bältet-humor hela tiden. Dricker även måttligt bland vänner/folk.

    De som kommer hem till mig anser att jag är pedantisk...

    I de lugnaste vattnen går de största fiskarna...


    Den biten har jag inga problem med, utan i så fall bara det att de verkar ha en gard bland folk och ser nästan lite förnärmade ut när man tittar på dem. Men de kanske är skittrevliga om man frågar om tiden eller färdmedel m m.
  • Gbgkillen73a
    Mandel skrev 2019-07-10 09:13:29 följande:

    Fasaden är viktig!

    Nu är jag inte tjej utan kvinna dock tönt, men vad jag pysslar med vet bara jag och den som varit med och det är inget jag öppet visar för någon eller ens nämner för mina väninnor.

    Så pryd - nej! Inte innan för stängda dörrar i alla fall.

    Vill inte bli dömd av fördomsfulla skvallerkärringar och höra rykten på "stan" om vad jag pysslar med, så jag väljer "offer" med omsorg och sköter allt snyggt.

    Kan nog uppfattas som pryd och skötsam, då jag sällan klär mig utmanande, beter mig utmanande och ibland till och med säger åt folk att sluta köra under-bältet-humor hela tiden. Dricker även måttligt bland vänner/folk.

    De som kommer hem till mig anser att jag är pedantisk...

    I de lugnaste vattnen går de största fiskarna...


    Jag ser också pryd och ordentlig ut. Men i de lugnaste vatten, som sagt. Jag älskar kvinnor som är handlingskrafta i och utanför sängen på ett naturligt sätt. Och utan att gå runt och prata om det. Jag har varit med om mycket. Mina vänner skulle hissna om de visste.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Gbgkillen73a skrev 2019-07-10 11:10:13 följande:

    Jag ser också pryd och ordentlig ut. Men i de lugnaste vatten, som sagt. Jag älskar kvinnor som är handlingskrafta i och utanför sängen på ett naturligt sätt. Och utan att gå runt och prata om det. Jag har varit med om mycket. Mina vänner skulle hissna om de visste.


    Vad är typexemplet på att vara handlingskraftig enligt dig?
  • Gbgkillen73a

    Att inte bara "snacka och skriva". Att framförallt våga ta initiativ till att göra saker på ett naturligt och omtänksam sätt. Att vilja berätta vad man njuter av och sedan göra vad man kan för att njuta.

  • Gbgkillen73a

    Att inte bara "snacka och skriva". Att framförallt våga ta initiativ till att göra saker på ett naturligt och omtänksam sätt. Att vilja berätta vad man njuter av och sedan göra vad man kan för att njuta.

  • Godisbuske

    Nördtjejer har varit riktiga freaks i sängen enligt min erfarenhet. Ja det flesta tjejer är freaks och gör allt möjligt för att visa sin bästa sida när dom verkligen vill ha en kille utanför deras liga.

    En tjej som står över en kille , hon suger inte som om det gällde livet. 

    Alla tjejer har ett freak i sig, men inte alla får uppleva det.

  • Deacon

    Jag tycker det är extremt töntigt att benämna en annan person för töntig. Det luktar högstadium och fjortis lång väg. Känns mer som att det är läge att växa upp om man går runt och tycker att andra är töntiga. Troligen är man själv en osäker person med halvtaskig självkänsla som mest verkar bry sig om hur man uppfattas av andra istället för att våga vara genuin mot sig själv. Och en pluggande tjej visar ambitioner och målmedvetenhet. Det är egenskaper som slår coolhet 8 dagar i veckan i min värld.

  • Anonym (Typ pluggisar)
    Gbgkillen73a skrev 2019-07-10 23:55:49 följande:

    Att inte bara "snacka och skriva". Att framförallt våga ta initiativ till att göra saker på ett naturligt och omtänksam sätt. Att vilja berätta vad man njuter av och sedan göra vad man kan för att njuta.


  • Anonym (Typ pluggisar)
    Godisbuske skrev 2019-07-11 00:14:45 följande:

    Nördtjejer har varit riktiga freaks i sängen enligt min erfarenhet. Ja det flesta tjejer är freaks och gör allt möjligt för att visa sin bästa sida när dom verkligen vill ha en kille utanför deras liga.

    En tjej som står över en kille , hon suger inte som om det gällde livet. 

    Alla tjejer har ett freak i sig, men inte alla får uppleva det.


    Ja, man hoppas ju få träffa en sån där nördtjej, inte nog med att de ligger bra utan att de verkar vara riktigt *keeping-meterial* också.
  • Anonym (Typ pluggisar)
    Deacon skrev 2019-07-11 00:33:19 följande:

    Jag tycker det är extremt töntigt att benämna en annan person för töntig. Det luktar högstadium och fjortis lång väg. Känns mer som att det är läge att växa upp om man går runt och tycker att andra är töntiga. Troligen är man själv en osäker person med halvtaskig självkänsla som mest verkar bry sig om hur man uppfattas av andra istället för att våga vara genuin mot sig själv. Och en pluggande tjej visar ambitioner och målmedvetenhet. Det är egenskaper som slår coolhet 8 dagar i veckan i min värld.


    Det är ju bara en beteckning, herregud, som dessutom inte är uppfunnen av någon på FL utan snarare av amerikanska högskolestudenter.
Svar på tråden Tönttjejer jävligt sexiga