• Xzx

    Manliga oskulder

    Ocdkille skrev 2019-06-30 00:47:21 följande:
    Du har i tidigare tråd skrivit att jag är konstig och det har du skrivit baserat på att jag har ocd och är oerfaren med kvinnor för det är det enda du vet om mig som du kunde basera det omdömet på. Sen skrev jag egentligen inte i tråden för att ta upp min ocd jag skrev för att jag stör mig på din och andras åsikter att män som inte fått till det är missanpassade och inte fungerar socialt. Det är bullshit och det var det jag ville ifrågasätta. Tex skriver du att du inte känner till en normal man som är oskuld. Hur vet du det du kan ha träffat på en massa för vet du att alla du träffat på har haft sex? Dom flesta som träffar mig tror att jag har ett sexliv eftersom jag är helt normal i deras ögon. Jag fungerar utan problem i sociala sammanhang och får lätt vänner och folk trivs med mig. När jag gjort personlighetstester inför jobb och så då har jag fått bra resultat, Så socialt fungerar jag. Får höga resultat på begåvningstest. Alla psykologer jag pratat med anser att jag har hög social kompetens. Till och med lite för bra eftersom jag är för bra att mörka när jag mår dåligt. Att jag inte får flickvänner är en  liten del och gör mig inte till creepy eller misfit och allt annat som skrivs om oss. Är det verkligen så udda att män kan ha svårt av en massa skäl att bli kvitt oskulden. Som jag skrev finns det massor av orsaker. Tex har signaturen Ångermanlänning skrivit att han har haft problem eftersom han bor i Norrland och inte vet några singlar och att han är blyg. Det betyder inte att han är konstig. Män måste ta första steget i dom flesta fall så är man blyg då händer det inte mycket. Sen har vi signaturen Argvitman som verkar ha blivit mobbad och ofta av kvinnor. Klart att han inte känner att det är så lätt att stöta på kvinnor då. Finns massor av orsaker.

    Sen ska man inte glömma den största orsaken. Överallt i media och i program pumpas man med att en man som inte har haft sex innan han är 18 är en loser. Det gör att om man inte vågar ta mod till sig att ta kontakt med en kvinna innan dess då blir det inte lättare och ju mer tiden går ju svårare blir det eftersom man vet samhällets syn på manliga oskulder. Är det så svårt att förstå att det inte är lätt. Skulle jag tex bestämma mig för att ta tag i saken och försöka ta kontakt med en kvinna då är det stora odds att jag råkar välja någon som dig. Då lämnar man ut sig och tas ner på jorden rejält och kommer att känna sig som en loser. Och i mitt fall kanske det kommer ut att jag har ocd och då är det bara att flytta om man vill ses som en vanlig människa. Det är ytterst sällan kvinnor tar första steget eller driver på har själv aldrig sett det. 

    Sen när det gäller min ocd så kämpar jag varje jävla dag men det finns inte mycket hjälp. Har provat medicin och känner i princip ingen skillnad. Har provat kbt och jag blir bara sämre när jag kör kbt med psykolog. Försöker själv men prognosen är dålig när man haft det så länge som jag. Men jag ska ge dig ett tanke experiment. Tänk dig att någon ger dig en skarpladdad revolver och säger åt dig att skjuta alla dina barn. Tänk dig den känslan och tänk dig sen att du ska stå emot ångesten och skjuta. Då får du en liten aning om hur det är att stå emot tvång. Så var inte nedlåtande om att jag har svårt med kbt för det är tufft som fan. 

     


    Hur vet du hur det är att skjuta sina egna barn om du är oskuld?

  • Xzx
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2019-06-30 07:25:16 följande:

    Det säger en del om dina barn att du tycker hans antagande är orimligt. De är förmodligen lika otrevliga och odräglig som dig. 


    Det säger ingenting om mina barn - eftersom att jag inte har några :P

    Min poäng var iaf att han blev sur för att någon annan pratade om något denne inte hade erfarenhet av - sen gör han Exakt samma sak själv.

    Det är inte jag som är otrevlig - det är han som är ologisk och det är inte mitt fel, faktiskt :P
  • Xzx
    Ocdkille skrev 2019-06-30 11:37:22 följande:
    Skrev inte att jag vet hur det är att skjuta sina egna barn. Skrev att hon skulle tänka sig ångesten om någon tvingade henne att göra det. Antar att barnen är dom viktigaste i hennes liv. Även om jag inte har barn så har även jag viktiga personer  mitt liv.

    Nej, men du gjorde en jämförelse om vilken du inte har någon erfarenhet - och sen klagar du på andra som "inte förstår hur det känns".


    Det är bara det som rimmar lite illa...

  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 17:31:23 följande:

    Det finns INGET kvinnor förväntas vara för att duga för ett ONS eller en relation som inte kvinnan själv kan påverka.

    För kvinnor är det okej att sakna självförtroende och det kan t om anses attraktivt 
    att hon låter sig beskyddas av en uppvaktande man enligt gällande könsnormer.


    Kvinnor behöver heller inte ha humor eller vara långa.

    Både män och kvinnor är utseendefixerade men männen erkänner iallafall att de är det. 

    Män förväntas vara långa, självsäkra och ha humor. När det kommer till ONS är en stor kuk ett vanligt krav/önskemål.

    Kvinnor SÄGER att de inte bryr sig om längd/kukstorlek men visar sedan i handling att de följer sina biologiska instinkter.


    Det är förbannat tröttsamt med hycklandet och det vore uppfriskande med en kvinna som har civilkurage nog att säga sanningen och inte vara så förbannat konformativ.


     


    Det har inte slagit dig att det kanske inte finns ett universellt svar på det, utan att det kanske varierar en hel del?


    Och att det dessutom kanske är mer av en gråskala? =)

  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 19:08:44 följande:

    Om man bortser från undantagen så finns det skillnader på gruppnivå mellan män och kvinnor enligt min syn på saken. 


     


    Kan du vara lite tydligare.


    Vad menar du med det?

  • Xzx
    Anonym (Cissi) skrev 2019-06-30 19:15:55 följande:
    Så du tror män vill sätta på allt som rör sig?

    Skulle du sätta på en tjackhora?
    Jag kan knulla vilken kvinna som helst bara för att bevisa att det påståendet är sant.
  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 19:39:23 följande:
    Läs inlägg #56.
    Läs inlägg 61
  • Xzx
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-30 19:39:59 följande:
    Och vad vill du uppnå med det?

    Att det finns enstaka nollor bland männen?

    99,99% av männen skulle aldrig sätta på en tjackhora så vad var du bevisat mer än att den sista idioten ännu ej är född?
    Jag bevisar bara det jag säger - vilka slutsatser du vill dra ut över det får du göra som du vill med =)
  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 19:51:29 följande:
    Svaret på din fråga står i inlägg #56.
    Jag ger upp. Vill du inte svara, så skit i det då.
  • Xzx
    Anonym (Cissi) skrev 2019-06-30 19:51:58 följande:
    De flesta män gör inte det. Du kanske gör det. Men tvivlar på att även du sätter på allt som har en fitta.
    Jag tror inte du som kvinna har så mycket insikt i det som du tror...
  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 19:55:19 följande:
    Det är bara att läsa innantill om man vill.
    Det vill jag inte. Jag vill ha det explicit.
  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 20:07:02 följande:

    Det finns INGET kvinnor förväntas vara för att duga för ett ONS eller en relation som inte kvinnan själv kan påverka.

    För kvinnor är det okej att sakna självförtroende och det kan t om anses attraktivt  
    att hon låter sig beskyddas av en uppvaktande man enligt gällande könsnormer.



    Kvinnor behöver heller inte ha humor eller vara långa.

    Både män och kvinnor är utseendefixerade men männen erkänner iallafall att de är det. 

    Män förväntas vara långa, självsäkra och ha humor. När det kommer till ONS är en stor kuk ett vanligt krav/önskemål.

    Kvinnor SÄGER att de inte bryr sig om längd/kukstorlek men visar sedan i handling att de följer sina biologiska instinkter.



    Det är förbannat tröttsamt med hycklandet och det vore uppfriskande med en kvinna som har civilkurage nog att säga sanningen och inte vara så förbannat konformativ.


     


    Det var ju det där jag menade, när jag tyckte att du generaliserade för mycket.


    Hade det varit som du säger, då hade jag Aldrig fått ligga t.ex.

  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 20:15:16 följande:
    Då är du undantaget :)
    Det finns gaaaaaaaaaaaaanska många flera undantag kan jag säga :P
  • Xzx
    Anonym (Biologi) skrev 2019-06-30 21:25:54 följande:

    Professor Jennions said, "We've found that penis size did influence a man's sex appeal, and it was just as important as height, which is a well-known factor in male attractiveness."


    https://www.medicalnewstoday.com/articles/258853.php


    Det är så mycket mer än det dock. Det är utseende i allmänhet, uppförande, status osv. Hon vet ju ofta inte hur stor kuk en man har förr än man faktiskt ska ligga - och om den inte är extrem på något vis så lär hon knappast backa ur då och ba "nej, det blir inget"
  • Xzx
    Ocdkille skrev 2019-07-02 01:17:57 följande:
    Jag har erfarenhet av känslan. Har känt den massor av ggr.

     


    Känslan av att tvingas skjuta sina barn? Tillåt mig att tvivla...

  • Xzx
    Ocdkille skrev 2019-07-02 14:12:23 följande:

    Märker att du inte vet mycket om ocd. Tror du verkligen man skulle plåga sin kropp så mycket och offra en massa av livet om känslan vad som händer om man inte gör det vore väldigt stark. Läs på lite så kanske du fattar. Har ofta tankar om att folk skadas eller dör om jag står emot min ocd.  Var dessutom inte så länge sedan som jag stod emot ocd då jag hade oro för en som stod mig nära. Personen dog och det fick mig att må piss fast jag logiskt vet att det inte var för att jag stod emot tvång.


    Det handlar inte om vad (du tror) jag vet om ocd. Det handlar om att du är en hycklare med en offerkofta.

    Du säger att andra inte förstår dig och inte kan relatera eftersom att dom inte varit i din sits, sen tar du exempel som du själv inte kan relatera till.

    Sorry hurru, men din trovärdighet är körd i botten...

    Så för all del, behåll koftan på och se hur det hjälper dig att få ligga. Vi ser ju hur bra det gått såhär långt...
  • Xzx
    Ocdkille skrev 2019-07-02 15:03:51 följande:
    Jag vet att du inte har kunskap om ocd för det visar du tydligt. Forskning visar tydligt att mitt ex var ett riktigt sätt att bildligt visa hur tufft ocd är faktum är att man kan till och med se att det är så i hjärnan.Sen ser jag mig inte som ett offer jag har accepterat att jag har en kronisk sjukdom och att den kommer ställa till det. Du bör se vad jag skrivit istället för att hitta på åsikter som jag inte har. Jag är ok med att kvinnor inte gillar den typ av man jag och andra är det är helt ok. Det som jag inte tycker är ok är att se oss som konstiga, creepy m.m Vi är människor. Vi har känslor. Vi är inte losers.

    Nej, det vet du inte. Det är dessutom inte ocd vi diskuterar - det är ditt hyckleri och din offerkofta.


    Om forskningar visar att din jämförelse är korrekt gör du nog klokt i att hänvisa till sagda forskning...

  • Xzx
    Anonym (mlmlmlm) skrev 2019-07-02 23:56:45 följande:
    Fast vem som helst (i stort sett) kan ju relatera till hur det vore att behöva skjuta sitt barn. Det är därför han tog det som exempel. För att det vore så uppenbart hemskt att vem som helst förstår det, oavsett om man har barn själv eller inte. 

    Jobbar f.ö. med patienter som har ocd och kan säga att för många av dem är det verkligen så gott som omöjligt att inleda ett förhållande om de inte blir bättre först. En del kan ju inte lämna lägenheten eller äta en helt vanlig macka utan att uppleva stark ångest. Då blir det svårt att dejta. Handlar inte om klä sig i offerkofta utan om att ha en realistisk inställning till sin situation. 
    Nej, det tror jag verkligen inte - inte förr än man har barn själv. 
  • Xzx
    Anonym (mlmlmlm) skrev 2019-07-03 00:43:59 följande:
    Jag tror du läste det hela lite för bokstavligt. Det viktiga är inte exakt hur var och en skulle uppleva det att behöva skjuta sitt barn. Men människor med ocd kan uppleva det som att om de inte tillfredsställer sina tvångsbehov så kommer något fruktansvärt att hända. Något i stil med att ens familjemedlemmar dör, t.ex. Det är alltså mer än en lätt obehag som man enkelt kan bortse ifrån och det var väl antagligen det som var ocdkillens poäng. 
    Jag förstod hans poäng - men han kan inte säga att andra inte förstår honom eftersom att dom inte varit i hans situation, och sen exemplifiera en situation som han själv inte varit i.
  • Xzx
    Anonym (mlmlmlm) skrev 2019-07-03 01:50:48 följande:

    Det är ganska lätt att föreställa sig att det vore fullkomligt fruktansvärt att behöva skjuta sitt eget barn (även om det säkert kan vara svårt att förstå precis hur hemskt det vore om man inte har egna barn). Men för de flesta är det svårt att ens på ett ungefär leva sig in i hur det är att t.ex. inte kunna lämna sin lägenhet pga bacillskräck eller inte kunna gå igenom en dörr utan att räkna till ett visst tal. Ocdkillen tog något som alla fattar är vidrigt, och försökte med hjälp av det exemplet förklara att sådant som vi andra ser som otroligt enkelt och oproblematiskt är hemskt jobbigt för honom. Jag tycker personligen inte alls att det är svårt att förstå vad han menade.


    Jag förstår också vad han menade, men han kan inte göra en sådan jämförelse efter sitt tidigare uttalande med ansiktet i behåll.
Svar på tråden Manliga oskulder