Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
Jag svarade dig i inlägg nr 137, hänger du inte med?
Absolut, alla stadier av människan har samma värde. Du kommer inte till ett senare stadie utan det tidigare. Men nu jämför du äpplen med människor, vilket inte håller måttet eftersom det är ologiskt. Äpplen har inte samma mänskliga rättigheter som människan.
Alla kyrkor är väl, åtminstone formellt, frikyrkor fr. o. m. 1/1 år 2000, även min (Svenska Kyrkan). Kristna växer i tron, och jag står för att jag tror att just vid de tillfällena då de gjorde abort hade de inte Jesus med sig. Däremot tror jag att Jesus älskar dem, och jag sätter mig inte på några höga hästar. Jag erkänner ju att jag själv, liksom vi alla, är syndare, och som person inte bättre än de. Jag har visserligen inte varit i en abortsituation, men har annan synd på mitt samvete, både aktiv, och framför allt underlåtenhetssynderna.
Jag tror att dina vänner är räddade inför evigheten genom Kristi verk på Golgata, men samtidigt tror jag inte han älskar allt vi gör. Vi är inte perfekta. I så fall behövdes över huvud taget inte nåden.
Det som verkligen är att döma är väl att göra abort. Det är ju att döma till döden, döma fostret som varken har bett om att bli till eller p något som helst sätt kan försvara sig. Jag tror att Gud är på de svagastes sida, de allra svagaste.
Det är ett faktum att färre aborter per capita sker t.ex. på en sådana ort som min, som är procentuellt mindre sekulariserad. Jag tror att den som växt ännu mer i tron med mindre sannolikhet är den som efterfrågar abort.
Varför har denna barn till varje pris växt fram och i en tid där vi inte behöver fler invånare på planeten?
Nu missförstod du mitt inlägg helt. Man måste skilja mellan att gå ifrån som person och Guds syn på våra handlingar. som sådana Jag tror att Gud älskar mig och har burit mina synder på korset , men det betyder inte att Gud älskar när jag handlar emot kärleken. Jag tror att Gud älskar mig, men hatar min synd - JUST FÖR att Gud älskar mig.
Jag tror inte heller att Gud släpper sin kärlek till de allra svagaste, i det här fallet fostret. Här finns inga höga hästar alls. En kristen kan absolut invända mot handlingar som sådana. Däremot vore det att sätta sig på en hög häst att fördöma personen som sådan.Det tror jag inte vi får göra, men handlingar måste man få vara emot.
Du sätter dig verkligen på höga hästar när du säger att de som har en ärlig och djup tro inte kommer efterfråga abort. Jag är som sagt själv troende, arbetar i en frikyrkoförsamling och har vänner som genomgått en abort. Det har för dem inte varit enkla val, men det bästa de kunde göra i de situationerna. Att säga att andra inte tror tillräckligt för att de inte tycker precis som en själv är i mina ögon högmod. Låt du Gud avgöra vilken tro som finns i deras hjärtan och jobba på att inte döma andra.