• Gimele

    Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det vara så att det var det jag kände?!

    Jag är gravid med mitt andra barn och är i v.12..

    Nu i kväll när jag vridit mej på soffan och sen låg still kände jag som ett sprattel eller bubbel som jag direkt utan att tänka koppla till att det var plutten där i! Men i nästa sekund tänkte att det kan kanske inte skrämma, är ju så tidigt än!

    Nog för att jag är gasig i magen men det här var något annat!

    När kände ni fosterrörelser med andra barnet??

    Är jag helt knäpp?! :)

    (Jag startade en liknande tråd men hitta den inte sen så där av kanske dubbelt från mej, ber om ursäkt)

  • Svar på tråden Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det vara så att det var det jag kände?!
  • gabriellasofie

    Nu väntar jag första barnet och har inte den blekaste hur rörelserna ska kännas, men kände av sprattel i nedre delen av magen i slutet av vecka 12, bara en liten bit över blygdbenet typ. Är i vecka 14 nu och kan fortfarande vid vissa tillfällen känna av att det "bubblar", så svårt att beskriva haha! Skrattande Det kan väl lika gärna bara vara tarmarna men det är en känsla jag inte känt av förr iallafall

  • lillainna

    Jag väntar också mitt andra barn, är i V13 och kunde svära på att jag kände bebis i morse, satt i en gungstol och då kände men det där svaga bubblet. Tycker också att det verkar tidigt men kan det verkligen vara så att det är bebisen? Kändes inte som gaser utan kände igen det för det kändes precis så när jag väntade mitt första barn och kände hans rörelser för första gången.

Svar på tråden Känna fosterrörelser i v. 12?? Kan det vara så att det var det jag kände?!