Inlägg från: Anonym (Behöver resonera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Behöver resonera)

    Hur bli ihop med yngre man?

    Jag har ett ganska stort dilemma som upptar mina tankar. Jag har en romans med en man som är mer än 10 år yngre än jag. Han har för tre månader sedan avslutat ett förhållande på fyra år som nog var rätt dåligt den sista tiden. Bara någon månad efter att det tog slut började vi prata och på det blev ganska snart flörtigt och han sa till mig att han var attraherad men inte kunde ha ett förhållande. Han säger alltså det, men sedan gör han saker som får mig att tro att han tycker mycket om mig, och han är omtänksam. Vi har den senaste tiden börjat hångla rätt rejält med varandra, och jag känner att jag vill bli tillsammans med honom. Saken är att den omedelbara attraktionen mellan oss inte gick att stoppa. Vi började gå på dejter trots att han hade sagt att han inte ville ha ett förhållande och tanken var nog att bara hångla och gå vidare. Nu funderar jag på om det finns något sätt att få honom att vilja bli tillsammans med mig? Jag har funderat på att inte höra av mig till honom på ett tag och låta honom sörja sitt förra förhållande så att han blir klar med det gamla. Men så funderar jag på om han då kommer att gå vidare och jag förlorar honom helt. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Hur bli ihop med yngre man?
  • Anonym (Behöver resonera)
    Anonym (glöm det) skrev 2019-07-16 10:46:42 följande:

    Har faktiskt aldrig varit med om en man ändrat sig som sagt att han INTE vill ha ett förhållande. Har varit samma sits 3-4 ggr men aldrig lyckats. Män är väldigt konsekventa med sina känslor trots att de är helt okonsekventa med sina kroppar och sex.  De kan lätt ligga runt lite och nästan agera som de är kära eller håller på att bli men det är bara spel för galleriorna. Kämpade med en i 6 mån som jag verkligen trodde jag var speciell för, men det slutade med att han ghostade mig.

    Så ge upp det projektet, var inte ens kk med honom. Han kommer bara att såra dig, dessutom du är i underläge där du måste acceptera hans villkor. Sen när du värmt upp honom går han och blir kär igen...men inte i dig!


    Haha, ja det är ungefär det jag får höra från alla. En man menar det han säger alltså. Vi har nu dejtat i två månader, inte legat än, utan pratat en massa djupa saker. Jag borde inte ha hånglat med honom så mycket sim jag har gjort, utan väntat tills han var färdig med att bearbeta exet.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Sgtwolf skrev 2019-07-16 02:26:30 följande:

    10 år är eg inga större problem. Beroende på vilken ålder vi pratar om.

    Sen är det generellt så att om någon nyss gått ur ett förhållande så blir de som de "dejtar" nära in på, bara en rebounder.....Men visst händer det att det blir något seriöst av det. Men oftast så blir/är det en bekräftelse om att dom duger på köttmarknaden.....


    Ja jag har funderat i de banorna också. Man vill ju inte bli en rebounder. Vi pratar ålder 30 och 45.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Anonym (Fuckboy) skrev 2019-07-18 02:40:30 följande:

    Du kan bli tillsammans med mig istället :D


    Men åh vad gullig du är. Trots ditt alias hahaha.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Grossglanz skrev 2019-07-18 03:02:28 följande:

    Å mig haha


    Gulligt av dig. Ja, det kanske kan vara en bra ide.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Grossglanz skrev 2019-07-18 18:18:19 följande:

    Hör av dig ,vem vet vi kanske matchar;)


    Ok
  • Anonym (Behöver resonera)
    Anonym (glöm det) skrev 2019-07-16 10:46:42 följande:

    Har faktiskt aldrig varit med om en man ändrat sig som sagt att han INTE vill ha ett förhållande. Har varit samma sits 3-4 ggr men aldrig lyckats. Män är väldigt konsekventa med sina känslor trots att de är helt okonsekventa med sina kroppar och sex.  De kan lätt ligga runt lite och nästan agera som de är kära eller håller på att bli men det är bara spel för galleriorna. Kämpade med en i 6 mån som jag verkligen trodde jag var speciell för, men det slutade med att han ghostade mig.

    Så ge upp det projektet, var inte ens kk med honom. Han kommer bara att såra dig, dessutom du är i underläge där du måste acceptera hans villkor. Sen när du värmt upp honom går han och blir kär igen...men inte i dig!


    Måste bara fråga hur det har sett ut när ni har träffats när du har varit i min situation? Bara nyfiken. Det som gör mig så konfunderad med den man jag träffar är att han vill hålla handen i flera månader när han har haft chansen att ligga med mig. Har det varit så för dig med de 3-4 som du har träffat? Den här mannen vill veta massor av detaljer om vad jag tycker om saker och ting, berättar känsliga saker som han varit med om osv. Han är inte någon kk än så länge.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Anonym (Ålder) skrev 2019-07-19 00:02:50 följande:

    Vill du att han ska bli det? 


    Nej
  • Anonym (Behöver resonera)

    [quote=79769978][quote-nick]Anonym (Ålder) skrev 2019-07-19 12:45:26 följande:[/quote-nick]Är du  ensam om att dras till yngre karlar [/

    Du frågar på ett väldigt roligt sätt. Självklart är jag inte ensam Im det. Maria Lundkvist, Camilla Läckberg och Laila Bagge är med mig i mitt syndande. Kolla veckotidningarna så får du se. Jag dras inte till yngre män generellt. Jag dras till fina män, fina på insidan.

  • Anonym (Behöver resonera)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-07-19 13:43:47 följande:

    Madonna, Demi Moore, Sam Taylor-Johnson.


    Precis, även utomlands finns det kvinnor som gillat lammkött. Om man väljer att se det så. Eller så råkar det bara vara så att de blev kära i just de männen. För min del så hade det kunnat vara en äldre man också, men i så fall en äldre man som är ung i sinnet, gillar att prata om saker, fortfarande har drömmar, sköter om sin kropp och vill prioritera mig.
  • Anonym (Behöver resonera)
    Robert 832 skrev 2019-07-19 16:04:55 följande:

    Jag har aldrig förstått varför kvinnor fått för sig att män måste vilja ha en relation för att tycka om någon.

    Kan det inte vara så att han faktiskt tycker om dig men att den sista relationen var en i en rad som alla gått dåligt? Kan det vara så att han känner att relationer inte ger honom något? Att han kanske inte ens vet vad han kan be om eller vill ha?

    Ett tips till alla; utgå ifrån att det en man säger är sanning utifrån ett perspektiv hellre än anta att det är nått slags spel.


    Jag utgår från att han inte vill ha någon relation. Jag utgår från att män säger det de menar ifall de vågar. Jag utgår från att den här mannen inte vill ha en relation med mig eller någon annan just nu. Min fråga var om det finns något sätt att få honom att vilja ha en relation med mig i framtiden, alltså om jag kan göra något för att hans önskan ska vara annorlunda. Jag har aldrig trott att han spelar något spel och jag har inte tänkt tvinga honom.
Svar på tråden Hur bli ihop med yngre man?