• Russianwoman23

    Skambud på barnvagnar, varför??!

    Fick en barnvagn brio-09 av släkten men som inte behövs då vi redan har en. Vagnen är en kombivagn med kombinerad sitt och liggdel med footsack. Vi fick med tillhörande skötväska,regnskydd och paraply. Allt i fint skick utom handtaget som är lite skavt. La ut den för 250kr, vilket jag tycker är väldigt billigt. Fick en som skrev rätt snabbt och undrade om sista pris. 250kr ville jag ha då jag först hade lagt ut den för 300kr. De flesta brio vagnar som liknar min kostar 600kr begagnat. Då ville den bara max ge 150kr för den. När jag sa nej hoppade den av. Varför ge skambud när saker redan ligger lågt i pris? Fattar inte grejen. Personen kan nog knappast ens få en dockvagn för det priset.

  • Svar på tråden Skambud på barnvagnar, varför??!
  • Russianwoman23
    Anonym (dd) skrev 2019-07-18 21:24:55 följande:

    För att det går. Nu skulle jag inte bry mej om några hundralappar på en barnvagn men har definitivt lagt skambud på div fordon som faktiskt har gått hem. Snabb affär, snabb hämtning, direkt betalning utan massa konstiga frågor är uppenbarligen värt endel.


    För de som är desperata nog att få det sålt bara ja. Några hundralappar hit och dit är många bäckar små. Om man är intresserad av att göra affärer där man gör en förlust så visst, men så dum är inte jag iallafall att jag släpper saker super billigt bara för att andra ska göra en vinst :) rätt köpare dyker upp om man har is i magen
  • Russianwoman23
    Anonym (Fredd) skrev 2019-07-18 21:27:19 följande:

    Jag har flera gånger skrivit i annonsen att jag inte önskar prutande, ändå får man mail där det bara står "150 kr" (På något som säljs för 300). Inte ens ett "Hej" eller liknande finns med, bara en summa. Ignorerar alltid dessa idioter.


    Samma här! Ingenting om bud eller priset kan diskuteras i annonserna. Men ändå skriver de som inte har någon skam, utan ska pruta på exakt allting. Ja vissa är snabba att vara pang på rödbetan! Inte ens ett hej kan man få
  • Anonym (dd)
    Russianwoman23 skrev 2019-07-18 21:28:27 följande:

    För de som är desperata nog att få det sålt bara ja. Några hundralappar hit och dit är många bäckar små. Om man är intresserad av att göra affärer där man gör en förlust så visst, men så dum är inte jag iallafall att jag släpper saker super billigt bara för att andra ska göra en vinst :) rätt köpare dyker upp om man har is i magen


    Menade att jag inte hade orkat pruta med "några hundralappar".

    Absolut, självklart kommer rätt köpare så småningom. Var bara en synvinkel från en prutare, oftast funkar det inte men förvånansvärt ofta ändå.
  • Sandra1

    Vi sålde vårt gamla köksbord med stolar på blocket för 1500 och han som kom och skulle köpa det ville bara betala 1000.

    Men då hade han både hyrt släp och åkt 6 mil för att komma till oss så hade han inte så mycket för att försöka pruta.

  • Russianwoman23
    Sandra1 skrev 2019-07-18 21:39:25 följande:

    Vi sålde vårt gamla köksbord med stolar på blocket för 1500 och han som kom och skulle köpa det ville bara betala 1000.

    Men då hade han både hyrt släp och åkt 6 mil för att komma till oss så hade han inte så mycket för att försöka pruta.


    Vissa är allt fräcka!
  • Anonym (M)

    Försrår inte hur man kan bli så upprörd över att folk prutar, det hör ju liksom till. Det är väl bara att inte svara eller skriva att man inte accepterar budet?

    Sen så är det väl självklart att det är lättare att bli av med saker man skänker bort? Löjligt att bli upprörd och kalla folk för gamar för att de föredrar något som är gratis framför något som kostar pengar.

  • BuoBä
    Anonym (M) skrev 2019-07-18 22:13:02 följande:

    Försrår inte hur man kan bli så upprörd över att folk prutar, det hör ju liksom till. Det är väl bara att inte svara eller skriva att man inte accepterar budet?

    Sen så är det väl självklart att det är lättare att bli av med saker man skänker bort? Löjligt att bli upprörd och kalla folk för gamar för att de föredrar något som är gratis framför något som kostar pengar.


    Fast när man ger bort det och folk säger att de tar det, men bara om man kör det till dem X mil bort, då är det rätt gamigt...
  • Russianwoman23
    Anonym (M) skrev 2019-07-18 22:13:02 följande:

    Försrår inte hur man kan bli så upprörd över att folk prutar, det hör ju liksom till. Det är väl bara att inte svara eller skriva att man inte accepterar budet?

    Sen så är det väl självklart att det är lättare att bli av med saker man skänker bort? Löjligt att bli upprörd och kalla folk för gamar för att de föredrar något som är gratis framför något som kostar pengar.


    Fastän nä det gör det inte. Om man inte skriver prutbart i annonsen så är det inte prutbart punkt slut. Är trött på att folk tror att de kan få allt nästintill gratis och att jag som säljare ska göra en minusaffär bara för att. Ja men de accepterar inte det utan fortsätter! Väldigt obehagligt. Ja jo men nej det är faktiskt inte löjligt. Det är helt normalt att bli upprörd. Folk ÄR gamar som bara vill ha allt gratis, särskilt de som har ekonomi nog att köpa sakerna. Kan förstå om det är en flerbarns familj som har det knapert, annars inte. Jag sållar bort de som har inkomst om jag skänker bort något och ger saker endast till de som har det dåligt ställt. Jag tycker det är mer än rätt. De som är gamar är de som försöker utnyttja godhet fastän de egentligen har råd att köpa alla dessa saker som bortskänkes. De som försöker sno åt sig av sånt som andra är i behov av.
  • Russianwoman23
    BuoBä skrev 2019-07-18 22:18:02 följande:

    Fast när man ger bort det och folk säger att de tar det, men bara om man kör det till dem X mil bort, då är det rätt gamigt...


    Ja det är väldigt gamigt beteende. Finns tyvärr folk som gör så. Som skyller på att de inte har råd eller körkort. Varför ens bemöda sig att säga att man tar det och förvänta sig att andra ställer upp? Väldigt luffigt beteende enligt mig.
  • Anonym (M)
    BuoBä skrev 2019-07-18 22:18:02 följande:

    Fast när man ger bort det och folk säger att de tar det, men bara om man kör det till dem X mil bort, då är det rätt gamigt...


    Har sett många annonser på fb där folk kommer överens om att mötas upp, så det är inte alltid så konstigt. Man kan ju alltid fråga, förstår inte varför folk blir upprörda över det. Jag skulle väl på sin höjd ha skrattat åt det.
Svar på tråden Skambud på barnvagnar, varför??!