• Tom Araya

    Tröjan/skjortan innanför brallorna eller utanpå?

    Jag har ett litet dilemma och har svårt att bestämma mig...Drömmer

    Ha skjortan eller t-shirten eller en tunn långärmad tröja innanför eller utanpå byxlinningen?

    Jag avser då inte byxor med resår eller insydd snörning i midjan, utan mer vanliga byxor eller shorts med hällor för skärp/bälte.

    Vad som talar för att ha den innanför:
    -Ser lite stiligare och prydligare ut.
    -Har man ett snyggt bälte så syns det.
    -Skönt när inte byxlinningen skaver när man blir svettig (vilket man ju ofta blir så här års).

    Vad som talar för att ha den utanför:
    -Ser lite mer ledigt ut.
    -Ser i regel bättre ut om man har lite eller mycket mage.
    -Skönt luftigt.

    Vad tycker du?

    Rösta!

    Hur resonerar du?

    Berätta!

    OBS! Inte så jätteseriös tråd, men ändå ett litet bekymmer jag emellanåt grunnar på.

    Jag placrade tråden i kategorin mode, då ämnet handlar om klädsel, vilket var närmast, även om frågan inte bara handlar om vad som är modernt, utan mer om vad just du tycker.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-23 21:06
    Jag glömde förtydliga, om någon inte förstår, att exemplen och frågan gäller hur killar/män klär sig i övre tonåren eller som vuxna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tröjan/skjortan innanför brallorna eller utanpå?
  • flygrl

    Jag tycker det varierar med stil, kroppsform och tillfälle. Oftast tycker jag väl det ser bäst ut med skjortan eller tröjan utanpå men det kan alltså också se bra ut när den är nerstoppad i byxorna. En man med lite mer mage klär bättre i att ha den utanpå byxorna medans en man med smal midja kan passa bra i vilket som. Bär mannen slips eller fluga bör förstås skjortan va nerstoppad i byxorna. Typ så. :)

  • AniieeHär

    Det beror ju alldeles på.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • lövet2

    Utanpå, med ett undantag; under knottiden. Knotten kryper in under tröjan om den hänger utanpå byxorna.

  • Tom Araya
    flygrl skrev 2019-07-23 22:20:30 följande:

    Jag tycker det varierar med stil, kroppsform och tillfälle. Oftast tycker jag väl det ser bäst ut med skjortan eller tröjan utanpå men det kan alltså också se bra ut när den är nerstoppad i byxorna. En man med lite mer mage klär bättre i att ha den utanpå byxorna medans en man med smal midja kan passa bra i vilket som. Bär mannen slips eller fluga bör förstås skjortan va nerstoppad i byxorna. Typ så. :)


    Jag har nästan aldrig slips eller fluga till jeans eller shorts. Skrattande
  • Gaskarl

    Har jag kortärmad skjorta med linne under, min stil.. Utanpå, både till jeans och chinos.

    Långärmad finskjorta, oftast innanför byxorna.

  • flygrl
    Tom Araya skrev 2019-07-24 00:25:37 följande:

    Jag har nästan aldrig slips eller fluga till jeans eller shorts.


    Ok, men du nämner faktiskt inte det är enbart jeans eller shorts du menar, mannen.

    Du kanske skulle prova fluga till shortsen nu när det är värmebölja. Mycket elegant.
  • Tom Araya
    flygrl skrev 2019-07-24 22:23:49 följande:
    Ok, men du nämner faktiskt inte det är enbart jeans eller shorts du menar, mannen.

    Du kanske skulle prova fluga till shortsen nu när det är värmebölja. Mycket elegant.
    Haha....nä, sådana här dagar skippar jag allt onödigt. Shorts och tisha bara.

    När jag funderar över att ta på långbrallor är när andra drar på sig jackan.
Svar på tråden Tröjan/skjortan innanför brallorna eller utanpå?