• Anonym (Orkar inte...)

    Idioter på blocket

    Jag annonserade ut vår barnvagn för drygt två veckor sedan, vi har haft den i ett halvår, det är en Cresent kombivagn, och jag har satt priset ungefär hälften mot nypriset, alltså 2000 kr. Kostade drygt 4000 ny.

    Nöt nr 1: Vill betala 1500 kr, jag säger ok, då försöker hon med 700... Säger att under 1500 går jag inte. Inget mer svar...

    Nöt nr 2: Meddelar att hon är beredd att köpa den för 500....

    Nöt nr 3: Vill ha flera bilder på vagnen, det räcker tydligen inte med de två som var i annonsen. Fotar vagnen från alla håll och kanter och skickar till henne. Inget svar.

    Nöt nr 4: Verkar uppriktigt intresserad och vi bestämmer att hon ska komma tre dagar senare, alltså söndag kl 16. Äntligen en seriös person!

    Därefter hör tre personer till av sig, men jag svarar att det är en som är intresserad och kommer på söndag... Men hör av mig om det inte blir något!

    Nöt nr 4 dyker aldrig upp på avtalad tid på söndagen, och svarar inte på mail...

    Hör av mig till de andra intresserade, varav två svarar att de tyvärr hunnit hitta andra vagnar. Den tredje svarar inte.

    Var annonserar ni när ni vill sälja saker?

  • Svar på tråden Idioter på blocket
  • Anonym (Orkar inte...)

    Har kört först till kvarn tidigare, varpå folk blivit förbannade då de trott att just de blivit lovade att köpa varan...

  • tjockobbe

    Tyvärr är folk lika korkade på alla köp och sälj som finns. Men på Facebook tenderar det att vara något bättre. Ibland.

    Hade en idiot som ville jag skulle gå ner till under halva priset på en byrå och en våningssäng för att han skulle bekosta hyrsläp och 45 min enkel resväg.

    Sen alltid idioter som prutar till halva priset innan det ens gått 10 minuter sen man la upp annonsen.

  • Musetti

    Sen har vi alla stjärnor som hör av sig med ett ?Finns varan kvar?? och sen ALDRIG MER SVARAR! Fast jag svarar jag inom typ nån minut. Haha jag hade ett bord ute på Blocket i våras och 2 av 3 som hörde av sig var sådana. Spelade ingen roll att jag skrev i annonsen att ?så länge annonsen finns kvar finns bordet kvar?.

    VARFÖR gör man så???

  • Anonym (K)
    Anonym (Orkar inte...) skrev 2019-07-30 20:52:58 följande:

    Har kört först till kvarn tidigare, varpå folk blivit förbannade då de trott att just de blivit lovade att köpa varan...


    Har du skrivit till dem att det var först till kvarn och de ändå trodde att de blivit lovade att köpa varan?
  • Egon den stora

    Har lämnat blocket. Kör marketplace eller tradera.

    Det tråkiga är väl alla som tror att dom kan pruta en kvart efter att annonsen läggs ut. Jag har en konversation som gällde en vara på marketplace

    K: finns varan kvar?

    Jag: ja det gör den och jag har fått ett bud på 700.

    K:ok.

    15 minuter senare: jag bjuda 350.

    Jag: jag sa ju att jag hade bud på 700.

    ?:ok

    Lite senare: bjuda 450?

    Jag: men driver du med mig? Du måste ju bjuda över 700 i så fall.

    K:ok jag fatta.

    500?

    Jag blockerar.

  • Man343
    Egon den stora skrev 2019-07-30 22:22:12 följande:

    Har lämnat blocket. Kör marketplace eller tradera.

    Det tråkiga är väl alla som tror att dom kan pruta en kvart efter att annonsen läggs ut. Jag har en konversation som gällde en vara på marketplace

    K: finns varan kvar?

    Jag: ja det gör den och jag har fått ett bud på 700.

    K:ok.

    15 minuter senare: jag bjuda 350.

    Jag: jag sa ju att jag hade bud på 700.

    ?:ok

    Lite senare: bjuda 450?

    Jag: men driver du med mig? Du måste ju bjuda över 700 i så fall.

    K:ok jag fatta.

    500?

    Jag blockerar.


    Haha... Känner igen det där.

    Hade en bilstereo ute, ny i kartong för under halva priset. Likväl ska en idiot bjuda halva priset. Jag förklarar att det är det priset som gäller. Likväl så försökte han med att gå upp en hundring i taget tills vi var uppe på den nivån jag satt i annonsen.

    Då frågade han om den passade i en opel....

    Stog tydligt i annonsen exakt vilket märke och modeller den passade till....(Ford i det här fallet)

    En annan idiot försökte också pruta halva priset påbem pryl, men vi kom överens om ett pris till slut över telefon.

    Sen när han väl kommer (efter att ha kört vilse 2 ggr) så började han igen att pruta... Blev ingen affär där inte, fick han köra 8 mil i onödan pga en sketen hundring.
  • Anonym (Orkar inte...)
    Anonym (K) skrev 2019-07-30 22:20:28 följande:

    Har du skrivit till dem att det var först till kvarn och de ändå trodde att de blivit lovade att köpa varan?


    Jag skrev till alla att varan fanns kvar, inget mer
  • Egon den stora

    Sen fattar jag inte varför då många skriver att dom inte svarar på mail. Det är väl det absolut smidigaste för frågor. Vem vill prata med en massa folk i telefon i onödan?

    Sen var jag intresserad av en husvagn en gång. Personen accepterade enbart 25000 i kontanter och inget annat. Det hade jag ingen lust att ta ut direkt.

  • Anonym (Orkar inte...)
    Anonym (Orkar inte...) skrev 2019-07-30 23:43:14 följande:

    Jag skrev till alla att varan fanns kvar, inget mer


    Sen kom en snabbt och köpte den, lite senare på kvällen hörde en av sig och frågade om adress och när hon kunde komma och hämta den?

    Då svarade jag att den redan var såld, varpå hon blev arg och trodde att hon skulle få köpa den. Då svarade jag att det är ju först till kvarn som gäller. Det uppskattades inte.

    Men, man lär sig av sina misstag. Nu har jag lärt mig en läxa, nämligen att alltid sälja till den första som pallrar sig hit... Så länge inte någon lagt handpenning då..
  • Anonym (Orkar inte...)
    Egon den stora skrev 2019-07-30 23:46:43 följande:

    Sen fattar jag inte varför då många skriver att dom inte svarar på mail. Det är väl det absolut smidigaste för frågor. Vem vill prata med en massa folk i telefon i onödan?

    Sen var jag intresserad av en husvagn en gång. Personen accepterade enbart 25000 i kontanter och inget annat. Det hade jag ingen lust att ta ut direkt.


    Telefon? Jag har då aldrig lämnat mitt nummer, all kontakt sker via mail.
Svar på tråden Idioter på blocket